سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷
تیتر20 بررسی می کند:
شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در سال های اخیر تمرکز خود را بر دو موضوع یعنی استفاده هرچه بیشتر از توان داخل و همچنین سرعت اجرای طرح های توسعه گذاشته تا بتواند سهم خود در حوزه معدن و صنایع معدنی را افزایش دهد.
کد خبر: ۵۲۶۵۱
ثبت رکورد های پی در پی«کگل» همراه با تمرکز بر کیفیت تولید
تیتر 20 - تاکید بر ساخت داخل و استفاده از توان داخلی توانست بر کاهش وابستگی ها اثر گذار و با صرفه جویی ارزی توانست بر سرعت اجرای طرح های توسعه ای به ویژه در بخش معدن بیفزاید. 

در این میان شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در سال های اخیر تمرکز خود را بر دو موضوع یعنی استفاده هرچه بیشتر از توان داخل و همچنین سرعت اجرای طرح های توسعه گذاشته تا بتواند سهم خود در حوزه معدن و صنایع معدنی را افزایش دهد.

نتیجه این رویکرد در ثبت 47 رکورد در بخش معدنکاری، تولید کنسانتره، تولید گندله و کیفیت محصولات با تکیه بر توان و دانش فنی نیروهای داخلی مجموعه قابل رویت است.

گل گهر در تلاش است با افزایش تولید که بدون شک سوددهی بیشتری به همراه دارد، سهم خود در زنجیره ارزش فولاد را افزایش داده و به نوعی در بخش معدنی پرچم دار تغییر و تحولات باشد. اتفاقی که در حوزه فولاد از سوی فولاد مبارکه در حال وقوع است . 

اما باید پیش از ورود به مسئله رکوردزنی های گل گهر به این نکته اشاره داشت که با توجه به تکمیل زنجیره ارزش در مجموعه هایی همچون گل گهر، در سال های پیش رو رقابت در بازار برای مبارکه می تواند سخت تر شود زیرا معدنی ها نیز در راستای توسعه هرچه بیشتر به حلقه هایی پایین دست ورود کرده و با برنامه ریزی مشخص می توانند به سرعت به تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر دست پیدا کنند. 

اما در این بین شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با نگاهی ملی به توسعه زنجیره ارزش که در سایه آن شاهد توسعه منطقه ای نیز هستیم به ثبت رکورد های پی در پی در تولید 8 ماهه دست یافته است . رکوردهایی که نشان از ورود پرقدرت این مجموعه با نگاهی جدید و متفاوت است. 

اقدامات اصلی از بالادست این مجموعه یعنی افزایش برداشت و فعالیت معدنکاری با تجهیز ماشین آلات جدید آغاز شد، درواقع گل گهر به این مهم دست یافته است که اگر تمرکز خود بر افزایش تولید در حوزه معدنکاری را با چاشنی استفاده از تکنولوژی های جدید بیشتر کند، در پایین دست به ارزآوری بیشتر و سوددهی بیشتری دست پیدا می کند.

 موضوعی که بر جایگاه «کگل» در بازار سرمایه نیز اثر گذار بوده و می تواند سرمایه گذاران را به آینده این نماد امیدوار تر کند. 

اما در بخشی دیگر، «کگل» استفاده از ظرفیت های داخل برای ارتقای تکنولوژی و صرفه جویی ارزی را در دستور کار خود قرار داده است.

 استفاده از ساخت داخل باعث شده تا ارزی که باید راهی واردات قطعات خارجی می شد اینبار صرف اجرای طرح های توسعه شود که بخشی از آن مربوط به طرح های افزایش کیفی محصولات است.

بدون شک تولید محصولاتی با کیفیت بالا فاکتور مهمی در سهم خواهی بیشتر از بازار داخلی و خارجی است. تولید کنسانتره و گندله با کیفیت می تواند محصول نهایی با کیفیت تری را راهی بازار کند که بر افزایش فروش موثر است. به همین دلیل پروژه بهبود کیفیت در خط چهارم کنسانتره در دستور کار قرار گرفته است.

درواقع با وجود بحران های مختلف به ویژه بحران انرژی، گل گهر تلاش کرده است در 8 ماهه اخیر رکوردهای مختلفی را به ثبت رسانده و از مسیری که برای رسیدن به اهداف طی می کند خارج نشود. 

نگاه گل گهر در حوزه استفاده از ساخت داخل، ارتقای تکنولوژی و افزایش تولید باعث می شود در افق 1404، سهم بسزایی از زنجیره فولاد در اختیار این مجموعه باشد. 

برنامه ریزی های صورت گرفته و اجرای طرح های مختلف، از حوزه زیرساخت تا ارتقای تکنولوژی همچون سرمایه گذاری در طرح انتقال آب خلیج فارس باعث می شود، «کگل» با دستیابی به اهداف پیش بینی شده، توسعه پایدار را در منطقه محقق کند.

نگاه این چنین علاوه بر افزایش سوددهی بنگاه های اقتصادی به رشد هرچه بیشتر کشور در حوزه تولید منجر می شود که در ادامه دستاوردهای بیشماری از جمله اشتغالزایی، صادرات و ... را به همراه دارد.
ارسال نظرات
موضوعات روز