سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
مهدی فلاح‌زاده، مدیرعامل هلدینگ تیسکو :
فروشگاه‌های زنجیره ای با سرمایه تولیدکنندگان بازی می‌کنند و این موضوع با توجه به اینکه تولیدکننده ناچار است در بازار حضور یابد و با آنها همکاری کند منجر به این می‌شود که میلیاردها سرمایه تولیدکننده در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار گیرد. این فروشگاه‌ها نیز سرمایه تولیدکنندگان را در جای دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند و این موضوع باعث تاخیر در پرداخت بدهی‌های‌شان به تولیدکنندگان می‌شود.
کد خبر: ۵۲۸۸۷
فروشگاه‌های زنجیره ای با سرمایه تولیدکنندگان بازی می‌کنند
تیتر20 - مهدی فلاح‌زاده، مدیرعامل هلدینگ تیسکو با انتقاد از عملکرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزود: این فروشگاه‌ها با سرمایه تولیدکنندگان بازی می‌کنند و این موضوع با توجه به اینکه تولیدکننده ناچار است در بازار حضور یابد و با آنها همکاری کند منجر به این می‌شود که میلیاردها سرمایه تولیدکننده در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار گیرد. این فروشگاه‌ها نیز سرمایه تولیدکنندگان را در جای دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند و این موضوع باعث تاخیر در پرداخت بدهی‌های‌شان به تولیدکنندگان می‌شود.

او با تاکید بر اینکه حمایت باید به معنای واقعی صورت بگیرد نه شعاری، گفت: مصرف‌کننده در انتهای زنجیره، تاوان همه هزینه‌های موجود و تحمیلی به تولیدکننده را می‌دهد و این در حالی است که نظارت صحیحی نیز بر وضعیت بازار وجود ندارد. در شرایطی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۳۰ تا ۴۰درصد تخفیف از تولیدکننده درخواست می‌کنند، تولیدکننده چگونه خواهد توانست از پس هزینه‌های این تخفیف برآید و این نشان‌دهنده قیمت‌گذاری مدیریت نشده در این حوزه است. با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه و چالش‌های مصرف‌کننده به خصوص در دهک‌های پایین، این موضوعات نیازمند مدیریت و نظارت از طرف دولت است.

فلاح‌زاده با بیان اینکه ما از دولت انتظار داریم شعار رفع موانع و پشتیبانی از تولید را عملی کنند،به دنیای اقتصاد گفت: توقع نداریم به تولیدکننده وام بدون سود بدهند، اما لااقل انتظار داریم موانع موجود را ازمسیر تولید بردارند. امروز در ارگان‌ها و نهادهای دولتی عمدتا چوب لای چرخ تولید می‌گذارند، اما در شعار اعلام می‌کنند که از تولید حمایت می‌کنند. تولیدکننده عاشق کار خود است ولی مشکلات درون‌سازمانی، برون‌سازمانی، مشکل نقدینگی، نهادهای دولتی، چالش‌های اشتغال و‌... باعث شده‌اند منافع تولید واقعا ناچیز باشد و توجیه سرمایه‌گذاری از بین رفته باشد و این مشکلات باعث شده شرکت‌هایی که از رانتی استفاده نمی‌کنند با مشکلات زیادی روبه‌رو باشند..  

ارسال نظرات
موضوعات روز