چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
تیتر20 بررسی کرد
دوره جدید فعالیت های گروه بهمن پس از تحریم ها و رفتن شرکای خارجی نشان می دهد که استراتژی های این گروه نسبت به دوران گذشته پخته تر شده و با هدف گذاری های مشخص وارد کلاس های مختلف بازار شده اند.
کد خبر: ۵۲۹۰۹
دور خیز
تیتر20 - گروه بهمن از جمله خودروسازان بخش خصوصی است که با انتخاب و ارائه محصولاتی با کیفیت و مرغوب توانسته اعتبار خوبی برای خود کسب کند. در واقع الان برای مشتریان این گروه مهم نیست محصول برای کدام کشور باشد بلکه مهم نام گروه بهمن است.
 
بازیگرتاثیر گذار در بازار خودرو
این شرکت نیز با درک این موضوع و فهم نیاز بازار توانسته در سال جاری خود را به عنوان یکی از بازیگران اصلی بازار خودرو معرفی کند. این گروه طی سال جاری غیر از محصولات کار وتجاری که همواره سهم بالایی در آن داشته است با ورود به کلاس کراس اور توانست به سرعت هم سهم خوبی کسب کند و ضریب نفوذ بالایی پیدا کند. در واقع بهمن موتور با دو خودروی دیگنیتی و فیدلیتی خود را به عنوان یکی از نام های تعیین کننده و تاثیر گذار در بازار معرفی کرد. این مهم از یک سو با ارائه محصولی با کیفیت و از سوی دیگر با قیمت گذاری مناسب حاصل شد. در واقع این حرکت گروه بهمن باعث شد که سایر فعالان بازار نیز با توجه به قدرت رقابتی این گروه و از دست ندادن سهم بازار نسبت به تعدیل قیمت ها نیز اقدام کنند. امری که به نفع مصرف کنندگان تمام شد و بازار را پویا تر کرد.

اعلام رسمی برای ورود رسپکت
اما گروه بهمن که با استراتژی نوینی وارد بازار خودرو شده بود بعد از عرضه دو محصول کراس اور خبر از تولید یک سدان در آینده نزدیک داد.

اوایل آبان ماه جاری بود که مدیرعامل بهمن موتور، محمد ضرابیان در نشست خبری ” تشریح برنامه های توسعه ای بهمن موتور” اعلام کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده در زمان تحریم‌ها، این گروه روی برندهای خود سرمایه‌گذاری کرده تا در شرایط ضروری و اضطراری بتواند همچنان چرخه تولید خود را ادامه دهد، همچنان‌که دو محصول نوبرانه شاسی‌بلند بهمن موتور اکنون با برند این شرکت در بازار وارد شده است. عضو هیات مدیره گروه بهمن در آن نشست از محصول دیگر این گروه که یک سدان به نام رسپکت ( RESPECT ) است خبر داد و تصریح کرد : بر این اساس با یک شرکت معتبر در کلاس C با موتور ۱۵۰۰ سی سی توربو و گیربکس ۹ سرعته به توافق رسیدیم. این سواری ۶ ایربگ و دارای المان های کیفی است که در حال حاضر نمونه های اولیه آن خریداری شده و در حال برنامه ریزی برای سفارش گذاری اولیه است و بر اساس برنامه ریزی ها تا چند ماه دیگر با داخلی سازی ۲۰ درصدی و با قیمت مناسب به بازار عرضه می شود.

اواخر همان ماه (آبان) خبر آغاز تست های جاده سدان جدید گروه بهمن منتشر شد. در همین رابطه مدیر عامل گروه بهمن اعلام کرد که این خودرو اوایل سال 1401 وارد بازار خواهد شد.

به گفته بیوک علیمرادلو این محصول هم مانند سایر محصولات گروه بهمن با ۲۰ تا ۳۰ درصد داخلی سازی آغاز خواهد شد و برنامه تعمیق داخلی سازی برای این محصول نیز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین درباره رسپکت گفت:خط مونتاژ بدنه رسپکت در حال نصب و راه‌اندازی است و پس از آن، نوبت به خط مونتاژ می رسد. در حال حاضر، در حال انجام تست های فنی و جاده ای این محصول هستیم.

مدیرعامل گروه بهمن همچنین درباره میزان تولید این خودرو اعلام کرد:میزان اصلی تولید براساس مطالعات و نیاز بازار مشخص خواهد شد، اما برای شروع با ۳۰ تا ۴۰ دستگاه کار را آغاز می کنیم و میزان تولید در ادامه افزایش خواهد یافت.

در این میان به نظر می رسد که این خودرو نیز همانند سایر محصولات جدید گروه بهمن با قیمتی رقابتی وارد بازار خواهد شد.

هر چند علیمرادلو در این رابطه می گوید:"در بحث قیمت‌گذاری‌ از دو منظر حرکت می‌کنیم و اصلاً به رقبا کاری نداریم. سعی می‌کنیم براساس نیاز بازار و براساس قیمت تمام‌شده و همچنین یک سود معین که در گروه تعیین و تعریف‌ شده است قیمت‌گذاری کنیم ".

 با این حال روش قیمت گذاری این گروه با توجه به میزان داخلی سازی وتاثیر آن بر قیمت تمام شده وهمچنین استراتژی آنان به گونه ای است که قیمت ها به شدت رقابتی هستند و می توانند بازار را به سمت خود جلب کنند.در واقع طی مدت اخیر محصولات گروه بهمن ثابت کرده است که برای مصرف کنندگان ارزش افزوده خواهند داشت. البته در این خصوص علیمرادلو می گوید: البته اگر پس از آن، اختلاف قیمت با بازار ایجاد شد، سعی می‌کنیم تیراژ را بالا ببریم تا قیمت‌ متعادل شود. به طور کل، در سیاست‌گذاری‌های خود به‌دنبال قیمت عادلانه هستیم.

تعدیل قمیت ها به نفع مشتری
اما هر چه هست گروه بهمن نشان داده است که در حال حاضر با روش و نگاهی وارد بازار شده است که به راحتی می تواند در صورت ادامه داشتن این مسیر،باعث تعدیل قیمت ها در بازار خودرو شده و رقابت را بیشتر کند. 

در همین حال سابقه خوب گروه بهمن در انتخاب محصول نشان می دهد که از همین حالا نیز می توان بازار خوبی برای این خودروی سدان متصور بود.به بیان دیگر با توجه به سیاست گذاری های گروه بهمن و شرکت بهمن موتور، احتمال آن بسیار است که سدان رسپکت با سطح امکانات بیشتری نسبت به آریزو ۵ و آریزو ۶ به بازار بیاید و از آن طرف قیمت کمتری نسبت به آن ها را داشته باشد.

مشخصات بهمن رسپکت 
این خودرو قرار است تا با پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژ به بازار عرضه شود. بهمن رسپکت توان ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر دارد و سیستم انتقال قدرت آن از نوع CVT با تعویض دنده مصنوعی ۹ سرعته است. با نگاهی به سهام داران Cowin و از سویی ویژگی های سدان ژوآندو، می توان پی برد که این سدان از نظر پلتفرم مشابه به چری آریزو ۵ و آریزو ۶ است. همچنین ساختار قوای محرکه رسپکت گروه بهمن نیز در بحث انتقال قدرت مشابه به رقبای مدیران خودرویی بوده و در بخش پیشرانه هم، نسخه به روز رسانی شده قوای محرکه AVL برای محصول جدید گروه بهمن انتخاب شده است.

بهمن رسپکت قرار است تا با شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، صندلی های جلوی برقی، سانروف، تریم داخلی چرم مصنوعی، استارت دکمه ای، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، گرمکن صندلی های جلو، نور پردازی کابین، اتوهلد، سنسور نور و باران، رینگ آلومینیومی و… به بازار ایران بیاید.


ارسال نظرات
موضوعات روز