سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
در حالی که هنوز خبر خوش معاون اقتصادی رئیس‌جمهور محقق نشده، وزیر اقتصاد نیز وعده خبر خوش در هفته آینده را داده است.
کد خبر: ۵۳۰۶۴

تیتیر ۲۰- اعضای دولت در چند ماهی که روی کار آمده‌اند وعده خبر خوب داده‌اند، از معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تا حالا که وزیر اقتصاد از یک خبر خوش در هفته آینده گفته است.

روز گذشته احسان خاندوزی در جریان بازدید از بانک‌ها گفته است: در هفته آینده موضوع اعتبارسنجی و جایگزینی نظام فعلی که موجب نارضایتی افراد شده و بسیاری را که سال‌ها به تعهدات خود عمل کردند اما ضامن یا وثیقه لازم را نداشتند و از دریافت وام محروم کرده است، انجام می‌شود و خبر خوبی اعلام می‌کنیم.

بانک‌ها از پرداخت تسهیلات ممانعت می‌کنند، حتی تکلیف دولت برای پرداخت وام نیز نتوانسته شبکه بانکی را مجاب به پرداخت وام کند. بسیاری از مستاجران مشمول وام ودیعه مسکن ماه‌هاست منتظر هستند که بانک‌ها با پرداخت وام موافقت کنند اما بانک مرکزی می‌گوید که نقدینگی برای پرداخت وام وجود ندارد.

در حالی که بانک‌ها از پرداخت وام به کسانی که ضامن دارند نیز خودداری می‌‌کنند، حالا وزیر اقتصاد قصد دارد اعتبارسنجی را جایگزین ضامن کند، دولت می‌خواهد با این کار پرداخت وام را آسان کند اما مسئله این است که بانک‌ها می‌گویند بودجه ندارند.

کارشناسان بانکی نیز مسبب اصلی وضعیت فعلی شبکه بانکی را دخالت و تصمیمات دولت می‌دانند، چرا که دولت با نرخ سودهای دستوری و تسهیلات تکلیفی بانک‌ها به این وضعیتی که الان دارند کشانده است.

به نظر می‌رسد بانک‌ها به این خبر خوش وزیر اقتصاد واکنش مثبت نشان ندهند، هر چند خبر خوش قبلی دولتی‌ها هنوز محقق نشده است.

محسن رضایی وعده داده بود که در آذر ماه خبرهای خوبی برای مردم دارد. با این که این خبر خوب به مردم نرسید، دوباره اعلام کرد که از دی ماه یارانه جدید پرداخت می‌شود.

قرار بود یارانه جدید همزمان با یارانه معیشتی بنزین در روز دهم دی ماه واریز شود که این کار انجام نشد و به نظر می‌رسد که به بهمن ماه موکول شده است.

ارسال نظرات
موضوعات روز