سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
سبزی برگ سبز منبعی از مواد مغذی است. سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که بدن برای انجام چندین عملکرد به آن‌ها نیاز دارد. مهمتر از همه، حاوی آهن است، یک ماده معدنی وقتی به مقدار ناکافی مصرف شود می‌تواند منجر به خستگی شود
کد خبر: ۵۳۱۰۵

تیتر۲۰- به نقل از همشهری آنلاین،‌ طبیعی است که بعد از یک روز پرمشغله در خانه یا محل کار احساس خستگی کنید. در پایان روز، شما فقط می‌خواهید زیر ملحفه بروید و آرام بخوابید. اما تا زمانی که کار فیزیکی انجام نداده باشید، نباید همیشه احساس خستگی کنید. اگر این طور باشد به این معنی است که وعده غذایی شما به خوبی برنامه‌ریزی نشده است و قادر به تامین مواد مغذی و انرژی مورد نیاز بدن شما نیست. در اینجا برخی از غذاهای پرانرژی آورده شده است که می‌توانید برای انرژی بخشیدن و تجدید قوا به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
اسفناج

سبزی برگ سبز منبعی از مواد مغذی است. سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که بدن برای انجام چندین عملکرد به آن‌ها نیاز دارد. مهمتر از همه، حاوی آهن است، یک ماده معدنی  وقتی به مقدار ناکافی مصرف شود می‌تواند منجر به خستگی شود. مقدار کم آهن به معنای اکسیژن رسانی کندتر به سلول‌های مغز است که اغلب منجر به ضعف می‌شود. بنابراین، سعی کنید اسفناج بیشتری را از طرق مختلف مانند اسموتی یا سالاد به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

موز

موز حاوی پتاسیم و فیبر و پروتئین است، از این رو مصرف آن قبل و بعد از تمرینات توصیه می‌شود. این میوه زرد حاوی سه قند طبیعی - ساکارز، فروکتوز و گلوکز است که می تواند انرژی فوری را تامین کند. همچنین منبع خوبی از کربوهیدرات است، یک درشت مغذی که می‌تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد. خوردن منظم این میوه همچنین می‌تواند به تنظیم سطح فشار خون شما کمک کند.

چغندر

درست مانند اسفناج، این سبزی ریشه‌ای نیز سرشار از آهن است. علاوه بر این، چغندر همچنین حاوی ترکیبی است که می‌تواند بهره‌وری سلول‌های تولید کننده انرژی بدن را بهبود بخشد. این مورد می‌تواند به افزایش تولید و عرضه مواد مغذی به سلول‌ها کمک کند و به شما احساس انرژی بدهد. می‌توانید سالاد چغندر، سوپ میل کنید یا می‌توانید دستور غذای دلخواه خود را امتحان کنید.

خرما

فقط ۲ تا ۳ عدد خرما در روز تمام چیزی است که برای انرژی بخشیدن به خود و فعال ماندن نیاز دارید. میوه خشک شیرین سرشار از فیبر است که می‌تواند سیری شما را افزایش دهد و همچنین میل شما به مواد غذایی شیرین را کاهش دهد. علاوه بر این، خرما سرشار از ویتامین‌های گروه B مانند اسید پانتوتنیک، فولات و نیاسین است که می‌تواند فرآیندهای متابولیکی را که غذا را به انرژی تبدیل می‌کند، افزایش دهد. به راحتی می‌تواند به مبارزه با خستگی کمک کند. خرما همچنین می‌تواند جایگزینی طبیعی و سالم برای شکر باشد.

تخم مرغ

تخم مرغ منبع پروتئین با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است. ترکیب این دو می‌تواند شما را در طول روز راضی و پرانرژی نگه دارد. همچنین سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند آهن، کولین، ویتامین D و ویتامین B-۱۲ هستند که می‌توانند میزان مواد مغذی روزانه را تامین کنند. اما هنگام خوردن تخم مرغ به خاطر داشته باشید که تخم مرغ کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید زیرا تمام مواد مغذی در قسمت زرد رنگ وجود دارد./اقتصاد نیوز

ارسال نظرات
موضوعات روز