جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
تیتر20 بررسی می کند؛
بانک گردشگری در دو سال اخیر، پیوسته موضوع افزایش صندوق های امانات را در دستور کار خود قرار داده است تا علاوه بر جلب رضایت مشتری نسبت به ارتقای پایدار سطح خدمات و کیفیت محصولات گام های مؤثری برداشته و به موقعیت برتر در میان بانک‌های تجاری خصوصی کشور دست یابد.
کد خبر: ۵۳۱۹۵
اهمیت توسعه صندوق های امانات بانک گردشگری
تیتر20 - صندوق امانات یکی از دهها خدمات متنوعی است که امروزه بانک های دولتی و خصوصی با هدف ارائه خدمات نوین بانکی و تکمیل زنجیره خدمات در اختیار مشتری قرار می دهند تا او بتواند با اطمینان از حفظ سرمایه و اموال ارزشمند خود آن را نزد بانک به امانت بسپارد.

بانک گردشگری به عنوان بانک تخصصی حوزه گردشگری و یکی از سه بانک برتر کشور از نگاه مشتریان در دو سال اخیر، نیز پیوسته موضوع افزایش صندوق های امانات را در دستور کار خود قرار داده است تا علاوه بر جلب رضایت کامل مشتری نسبت به ارتقای پایدار سطح خدمات و کیفیت محصولات گام های مؤثری برداشته و به موقعیت برتر در میان بانک‌های تجاری خصوصی کشور دست یابد.

از این رو، این بانک اخیرا در تداوم ارتقا فعالیت های خود تعداد صندوق های امانات را با هدف جذب مشتریان جدید افزایش داده است .صندوق امانات این امکان را فراهم می کند تا مشتریان با آرامش خاطر اسناد کاری، ملکی و شناسایی، اوراق بهادار، سکه، طلا و جواهرآلات خود را در محلی مطمئن قرار دهند.

 براساس اعلام روابط عمومی بانک گردشگری، این بانک در حال حاضر در کرمان (شعبه مرکزی)، اصفهان ( شعبه مرکزی) و در تهران شعب سید جمال الدین اسدآبادی، سه راه عمار، گلوبندک، امام حسین(ع) و مهستان دارای صندوق‌های امانات اجاره ای بوده و خدمات خود را در این زمینه به مشتریان ارائه می‌دهد.

شرایط استفاده از صندوق امانات بانک گردشگری برای همه افراد یکسان، مدت اجاره آنها یک ساله است و تمدید آن منوط به موافقت بانک خواهد بود.

متقاضی صندوق امانات می‌تواند با ارائه وکالت‌نامه به فرد یا افرادی، اجازه دسترسی آن‌ها را به صندوق امانات خود به‌منظور سهولت در روند انجام فعالیت‌های خود فراهم نماید.

حسین رحمتی قائم مقام بانک گردشگری، صندوق‌های امانات بانک را در شرایط امروز بهترین راه برای حفظ اسناد ارزشمند و سرمایه‌های مردم می داند و می گوید: صندوق امانات بانک باید با امنیت کامل در دسترس عموم مردم به ویژه مشتریان قرار گیرد تا نسبت به حفظ امنیت سرمایه‌های خود اطمینان حاصل کنند.

مزایای صندوق امانات برای مشتریان و بانک ها 

صندوق امانات بانک ها به طور مستقیم و غیرمستقیم در افزایش سپرده ها موثر است. به عبارت دیگر معمولا افرادی که عموما از اقشار پردرآمد جامه به شمار می آیند،  از صندوق امانات برای حفاظت اسناد و مدارک ارزشمند خود استفاده می کنند .

از سویی ایجاد صندوق امانات در شعبه بانک ها و حفاظت اشیا و اسناد گران بها باعث اعتماد بیشتر مشتریان به بانک خواهد شده و اعتماد مردم به بانک نیز باعث رونق بانکداری می شود. 

صندوق امانات مزیت های متعددی برای مشتری دارد از جمله اینکه  با استفاده از صندوق امانات، اجاره کننده صندوق با پرداخت مبلغی، خطراتی ازقبیل سرقت، مفقودی و آتش سوزی اسناد، مدارک و اشیای گرانقیمت را به حداقل ممکن می رساند.
 
بانک در اذهان عمومی، محلی امن و مطمئن است که مردم پول خود را در آن جا به امانت می سپارند اگرچنانچه بانک به غیر از پول، اشیا و اسناد ارزشمند دیگر را هم برای نگهداری و حفاظت قبول کنند مشتریان به خاطر اعتماد به بانک مایل خواهند بود که اسناد و مدارک خود را نیز در بانک ها نگهداری کند و این امر برای مشتریان نیز مطلوبیت ایجاد خواهد کرد.

همچنین وجود صندوق امانات موجب صرفه جویی دروقت و هزینه مشتریان می شود به این ترتیب مشتریان روزانه برای انجام امور بانکی به شعب مراجعه می کنند و در ضمن این مراجعات می تواند کارهای مربوط به صندوق امانات را هم انجام دهند.

با استفاده از صندوق امانات مردم هرگز نگران اسناد، مدارک و اشیای ارزشمند خود نخواهند بود و با خیالی آسوده می توانند به کارهای دیگر بپردازند موضوع مهمی که بانک گردشگری در رویکرد مشتری مداری خود پیوسته به آن توجه داشته و افزایش تعداد صندوق امانات یکی از این راهها است.

تبدیل‌شدن به موقعیت رهبری در بازار، راهبرد اصلی بانک گردشگری از طریق عرضه محصولات نوین مالی و اعتباری‌ است که دارای کیفیت مطلوب و قیمت‌گذاری مناسب باشند. توان رقابتی این بانک به کیفیت و ویژگی‌های خدمات و محصولات و منابع انسانی  آن استوار است. این شاخص ها، ترکیب اصلی جذب مشتریان بانک را شکل می‌دهد و به طور قطع افزایش تعداد صندوق امانات در رسیدن به افق پیش رو تاثیر بالایی دارد.

و سخن آخر اینکه، بانک گردشگری بانکی جوان و پویا با مزیت هایی شاخص و کم نظیر در سیستم بانکی کشور است؛ خدمت رسانی مناسب و شایسته این بانک در عرصه بانکداری و همچنین صنعت پیشران و پر ظرفیت گردشگری که یکی از بخش‌های بکر و کمترتوسعه یافته اقتصاد ایران است؛ وجه ممیزه این برند بانکی از دیگر بانک های کشور است که به آن هویتی خاص، ویژه و درخور بخشیده است.


ارسال نظرات
موضوعات روز