سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
تیتر20 گزارش می دهد:
مسئولیت های اجتماعی از موضوعات بسیار مهم در هر بنگاه اقتصادی است که در سال های اخیر نیز در بنگاه های اقتصادی کشور به ویژه در میان معدنی ها و فولادی ها به طور جدی دنبال می شود. این موضوع به توسعه هر چه بیشتر بخش معدن و در مقابل توسعه فرهنگی و اجتماعی منجر می شود.
کد خبر: ۵۳۲۴۲
دغدغه های گل گهر 2 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
تیتر 20-  فراموش نکنیم عمده معادن در مناطق دور افتاده و محروم واقع شده اند و توسعه آنها منجر به توسعه اجتماعی –اقتصادی منطقه می شود. نمونه های بسیاری نیز از این موضوع در بخش معدن قابل رویت است. 

در این بین شرکت معدنی و صنعتی گل گهر علاوه بر توسعه فعالیت های خود در حوزه معدن و صنایع معدنی، با تکمیل هر چه بیشتر زنجیره ارزش علاوه بر نقش آفرینی بیشتر در زنجیره فولاد در زمینه اشتغالزایی در منطقه نیز موفق عمل کرده است. 

اما گل گهر این بار در حوزه مسئولیت های اجتماعی پا را فراتر گذاشته با ارائه تسهیلاتی به جوانان بیکار و زنان سرپرست خانوار گام بزرگی  در اشتغالزایی منطقه برداشته است. اتفاقی که دستاوردهای مهمی به همراه دارد. 

بدون شک با توسعه اشتغال در منطقه می توان شاهد آسیب های اجتماعی و کاهش مهاجرت به شهرهای بزرگ بود. 

بر اساس برنامه سال ۱۴۰۰، پرداخت ۲۰۰۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی در دستور کار شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به عنوان معین اقتصادی منطقه ۷ استان کرمان شامل شهرستان‌های سیرجان و بردسیر قرارگرفت و این مجموعه تلاش کرد با ارائه این تسهیلات 2 هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

این برنامه در قالب تفاهم‌نامه همکاری با بانک قرض‌الحسنه رسالت و تفاهم نامه جداگانه با بنیاد برکت و صندوق کارآفرینی امید در حال پیگیری است و با برنامه‌ریزی انجام شده ایجاد ۲۰۰۰ فرصت شغلی در سال جاری محقق خواهد شد.

اما این اشتغالزایی می تواند تاثیر به سزایی در توسعه شهرستان های یاد شده داشته باشد. از سویی دیگر گل گهر با این اقدام در حوزه اشتغالزایی به کمک دولت آمده است. 

این موضوع حاکی از آن است که بنگاه های اقتصادی با رشد فعالیت های تخصصی خود می توانند نقش مهمی در توسعه بخش های دیگر ایفا کنند. در واقع معدن تنها در دوران تحریم نفتی به کمک توسعه صادرات کشور نیامده بلکه با توجه بیشتر به آن و رفع موانع، می تواند در حوزه های دیگر همچون فرهنگی- اجتماعی نقش آفرین باشد. این بدان معنا است که رفع موانع در بخش معدن و صنایع معدنی تیری با چند نشان است. 

یعنی اگر مسیر هموار باشد بخش معدن می تواند بیش از جایگاه امروز خود ایفای نقش کند. شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به ویژه با نگاه مدیریتی جوان خود سعی بر آن دارد تا در کنار توسعه فعالیت های اقتصادی و افزایش سهم 30 درصدی خود در زنجیره ارزش فولاد کشور در اشتغالزایی نیز سهم بیشتری داشته باشد. 

این اتفاق می تواند بیش از گذشته مردم استان را با گل گهر همراه کند، بدان معنا که مردم تاثیر افزایش فعالیت های معدنی در زندگی خود را احساس می کنند. توسعه چنین اتفاقی می تواند تعارض های محلی را هم میان شرکت های معدنی و مردم منطقه  کاهش دهد. البته فعالیت های گل گهر در حوزه مسئولیت های اجتماعی این تعارضات را به کمترین حد ممکن رسانده و دیگر مردم ، گل گهر را با زندگی خود عجین شده می دانند. 


ارسال نظرات
موضوعات روز