سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۷۰۰هزار میلیارد تومان حجم پروژه‌های نیمه‌تمام موجود است، گفت: با توجه به بودجه‌های قطره‌چکانی از ۵۰ تا ۷۰ سال دیگر زمان خواهد برد تا این پروژه‌ها به اتمام برسد.
کد خبر: ۵۳۲۵۵

تیتر۲۰- مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی در خصوص آخرین وضعیت لایحه مشارکت عمومی و خصوصی گفت: لایحه مشارکت عمومی و خصوصی، کشور را از شرایط کمبود بودجه در بخش عمرانی نجات خواهد داد.

وی افزود: 700 هزار میلیارد تومان حجم پروژه‌های نیمه‌تمام موجود است، با توجه به بودجه‌های قطره‌چکانی از 50 تا 70 سال دیگر زمان خواهد برد تا این پروژه‌ها به اتمام برسد، این مسئله بدون در نظر گرفتن پروژه‌های محرومیت‌زدایی و توسعه‌ای است که امروز مورد نیاز کشور است.

یوسفی ادامه داد: راهکار تسریع در روند اجرای این پروژه‌ها استفاده از ظرفیت منابع مردم است. لایحه مشارکت عمومی و خصوصی راه نجات کشور از حجم عظیم پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام است. متأسفانه در کمیسیون عمران به‌خوبی به این لایحه پرداخته نشد ضمن اینکه برخی با نگاه منفی به آن نگاه می‌کنند.

نماینده مردم اهواز با بیان اینکه از بیرون مجلس فضاسازی‌هایی در مورد احتمال ایجاد رانت در لایحه مشارکت عمومی و خصوصی صورت می‌گیرد، گفت: باید به تجربه دنیا نگاه کنیم، در زمان حاضر در برخی از کشورهای دنیا و نهادهای بین‌المللی تجربیاتی در این زمینه وجود دارد.

وی گفت: در برخی از موضوعات بین‌المللی این مسئله به‌عنوان یک سند بین کشورهای اروپایی و آمریکایی به‌رسمیت شناخته شده است و برمبنای آن با یکدیگر تعامل می‌کنند. به‌نظر بنده نسبت به این لایحه کم‌لطفی شد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: فضاسازی‌ها در مورد لایحه مشارکت عمومی و خصوصی بعضاً از سوی افرادی صورت گرفت که خود در گذشته مسئولیت‌هایی را داشتند. این افراد به‌جای آنکه بگویند این لایحه رانتی است و با آن مخالفت کنند، بیایند و پیشنهادات خود را ارائه کنند. ما پذیرای نظراتی که می‌تواند به راه نجات پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای کشور که تبدیل به زیرساختی برای حل مشکل اقتصادی مردم خواهند شد، کمک کند، هستیم.

وی افزود: این پروژه‌ها تبدیل به پایه‌ای برای توسعه و پیشران اقتصاد کشور خواهند شد، با روند فعلی بعید است که اتفاقی در این خصوص رخ دهد، در زمان حاضر یک سال و نیم از مجلس گذشته است و هیچ اقدامی در مورد لایحه مشارکت عمومی و خصوصی صورت نگرفته است./تسنیم

ارسال نظرات
موضوعات روز