دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
چندی پیش، توسط یکی از موسسات فعال در زمینه آموزش‌های مدلینگ، دوره‌های آموزش مدلینگ کودکان برگزار شد که از میان خیل علاقه‌مندان به این آموزش‌ها، ۵ نفر از کودکان موفق شدند با موفقیت دوره را به اتمام برسانند و شرایط دریافت کارت صلاحیت مدلینگ وزارت ارشاد را پیدا کنند.
کد خبر: ۵۳۳۴
تیتر20 - چندی پیش، توسط یکی از موسسات فعال در زمینه آموزش‌های مدلینگ، دوره‌های آموزش مدلینگ کودکان برگزار شد که از میان خیل علاقه‌مندان به این آموزش‌ها، ۵ نفر از کودکان موفق شدند با موفقیت دوره را به اتمام برسانند و شرایط دریافت کارت صلاحیت مدلینگ وزارت ارشاد را پیدا کنند.
اما از آن زمان تاکنون، بنا به دلایلی و با وجود پیگیری‌های فراوان والدین کودکان، هنوز وضعیت آنها نامعلوم است و ارشاد کارت‌های صلاحیت مدلینگ آنها را تحویل نداده است.
یکی از آموزش‌دیدگان این دوره‌ها، عسل یکه‌سادات است. وی گواهینامه‌ای که نشان می‌دهد با موفقیت دوره جامع آموزش مدلینگ را گذرانده از موسسه بهپوشی دریافت کرده، ولی با وجود پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های فراوان موفق به دریافت گواهینامه خود از وزارت ارشاد نشده است.

پدر عسل در این باره می‌گوید: «تا جایی که می‌دانم هنوز هیچ‌کس حتی بزرگسالان هم کارت صلاحیت ارشاد را دریافت نکرده‌اند اگرچه ممکن است تا حدودی به دلیل مجوزها و استعلام‌هایی که باید انجام شود این روند طبیعی باشد، اما برای کودکانی در این سن و سال، طول کشیدن صدور کارت به مدت یک سال طولانی و خسته‌کننده است.»
حالا گذراندن این دوره باعث شده است که مسیر فکری و آرزوهای عسل و دوستانش عوض شده و برای تبدیل شدن به یکی از فعالان صنعت مد و لباس بومی ایران، لحظه‌شماری کنند و گویا گام اول اعطای کارتی است که از سوی وزارت ارشاد باید به آنها داده شود.
عسل یکه‌سادات ۸ ساله در سال سوم دبستان تحصیل می‌کند و مایل است به یک مدل معروف و کارآمد لباس‌های اسلامی تبدیل شود.
او در زمینه مدلینگ کودکان فعالیت‌هایی هم انجام داده است و به عنوان شروع کار خود، در آموزشگاه «بهپوشی» دوره مدلینگ کودک را گذرانده و توانسته با موفقیت این دوره سخت را سپری کند و شرایط دریافت کارت صلاحیت ارشاد را به دست آورد. این کارتی است که خود وزیر قول صادر شدنش را داده است.

از آنجا که هنوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی اصلی این مساله است کارت فعالیت رسمی برای کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند صادر نکرده؛ ماه‌هاست او و دوستانش در انتظار رسمیت یافتن این حرفه و دریافت کارت هستند.
پدر عسل در این باره اضافه می‌کند: «البته این صرفا مشکل عسل نیست، بلکه کسانی که دوره مدلینگ گذرانده‌اند و با موفقیت این دوره سخت و طاقت‌فرسا را طی کرده‌اند، هیچ‌کدام چنین مجوز و کارتی دریافت نکرده و در حقیقت قادر به فعالیت رسمی و قانونی در چارچوب تخصص و آنچه آموخته‌اند نیستند.»
به نظر می‌رسد با وجود همه اینها مهم‌ترین مشکل بر سر راه افرادی که وارد این هنر و حرفه می‌شوند رسمیت نیافتن مدلینگ به عنوان حرفه است و این مساله کار را برای کودکان علاقه‌مند دشوار‌تر می‌کند.
عسل که در سال سوم دبستان تحصیل می‌کند، تمایل زیادی به شیک پوشیدن و آراسته بودن دارد. علاقه زیادی که کودکانی مثل او به دنیای رنگ دارند، طبیعی است و می‌تواند در مسیر شناخت رنگ‌ها و فعالیت در صنعت مد و لباس بومی موثر واقع شود.

او در سال ۹۳ با آموزشگاه بهپوشی توسط پدرش آشنا شد و در زمینه مدلینگ کودکان شروع به فعالیت کرد و با توجه به استعدادش مادر و پدرش در این زمینه هنری مشوقش بودند و حمایتش می‌کنند.
او درباره نحوه آشنایی‌اش‌ با موسسه آموزش مدلینگ می‌گوید: «تابستان سال ۹۳ بود که متوجه شدیم آموزشگاه بهپوشی که در زمینه آموزش مدلینگ فعالیت دارد، قرار است اولین دوره آموزش مدلینگ کودکان (به طور رسمی و با مجوز) را در ایران برگزار کند. از آنجایی که پدر و مادرم با روحیات من آشنایی داشتند و می‌دانستند که یکی از علایق من فعالیت در این زمینه است و در این زمینه استعداد دارم در این آموزشگاه برایم ثبت‌نام کردند.»
وی درباره تاثیر این آموزش‌ها بر زندگی شخصی کودکان می‌گوید: «اولین مساله‌ای که من در این کار یاد گرفتم، داشتن اعتماد به نفس است و دومین مساله اینکه چطور با نظارت پدر و مادرم لوازم شخصی‌ام را انتخاب کنم. اینکه از چه رنگ‌هایی استفاده کنم و چه ژست‌هایی را با چه لباس و چه وسایلی بگیرم و البته روش راه رفتن صحیح که به اصطلاح «کت‌ واک» به آن می‌گویند. من بیشتر این کار را یک هنر می‌دانم و هنوز زود است که بخواهم به این هنر به عنوان یک شغل نگاه کنم و فکر می‌کنم راه درازی در پیش دارم.»

عسل درباره هدفش در این زمینه می‌گوید: «هدف نهایی من وارد شدن به دنیای حرفه‌ای مد است و در نهایت دوست دارم در آینده به عنوان نماینده ایران در زمینه نمایش هنر و مد اسلامی شناخته شوم.»
منبع:روزنامه آسیا
گفت و گو:ارغوان محجوب

ارسال نظرات
موضوعات روز