جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
تیتر20 بررسی می‌کند؛
اشاره رئیس کل پیشین بیمه مرکزی کشور به ورود صنعت بیمه به عرصه بیمه کارت‌های بانکی و رایزنی‌های انجام شده برای آن وجود پتانسیل قدرتمندی را یادآور می‌شود که شرکت‌های بیمه می‌توانند به مدد آن هم ضریب نفوذ خود را در کشور بالا ببرند و هم امنیت پرداخت را برای جامعه ایرانی ارتقا دهند. پایین بودن حق بیمه و بالا بودن شمار متقاضیان، امتیازاتی است که موفقیت اجرای این طرح را تضمین می‌کند.
کد خبر: ۵۳۴۰۵
صنعت بیمه و ورود به عرصه بیمه کارت‌های بانکی
تیتر20- از رواج پرداخت با کارت‌های بانکی در جامعه ایرانی نزدیک به دو دهه می‌گذرد و با وجود گزینه‌های جدیدتر همچون پرداخت با کد کیوآر و اپلیکیشن‌های پرداختی اما کارت بانکی در میان ایرانی‌ها همچنان بر دیگر ابزار یادشده اولویت دارد.

 این گستردگی بهره‌مندی از کارت‌های بانکی با همه مزایایش، بستر مناسبی برای سوءاستفاده از این ابزار را فراهم کرده که می‌تواند برای دارنده کارت دردساز باشد؛ اقداماتی همچون سرقت و جعل، مواردی از همین امور دردسرساز هستند. راهکاری که برای بازدارندگی این سوءاستفاده‌ها یا دست‌کم کاستن از اثرات منفی آنها اندیشیده شده، بیمه کردن کارت‌هاست. 

در همین حال در آبان ماه سال جاری رئیس کل بیمه مرکزی، خود به لزوم بیمه‌گری کارت‌های بانکی اشاره کرد؛ غلامرضا سلیمانی که البته در دی ماه سال جاری از این سمت استعفا داد، در آخرین روزهای ریاست از آغاز رایزنی برای در پوشش بیمه قرار دادن کارت‌های بانکی خبر داد و آن را راهکاری برای افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه در جامعه ایرانی معرفی کرد. 

هر چند با استعفای سلیمانی ادامه این رایزنی‌ها و به ثمر نشستن آنها در هاله‌ای از ابهام فرو رفته اما آنچه از قول رئیس کل پیشین بیمه مرکزی نقل شده، بهانه خوبی برای پرداختن به این مقوله است.
 
زمانی که مشتری در پوشش این بیمه قرار می‌گیرد، اگر کارت او به سرقت برود و به طور غیر قانونی از طریق این کارت برداشت یا عملیات انتقال صورت گیرد، بیمه خسارت وارده را جبران می‌کند. همچنین در صورتی که کارت بانکی توسط جاعلی شبیه‌سازی شود و این امر ضرری به مشتری وارد آورد، این خسارت هم به مشتری پرداخت می‌شود. 

در حال حاضر تنها بانکی که به مشتریان خود این خدمت را ارائه می‌دهد، بانک ملی است و سایر بانک‌های خصوصی و دولتی فعال در ایران هر چند توانمندی ارائه شماری از پوشش‌های بیمه‌ای را به مشتریان دارند، اما این گزینه در فهرست خدمات آنها دیده نمی‌شود. 

با همه این تفاسیر طرح بیمه شدن کارت‌های بانکی در اقتصادی همچون اقتصاد ایران که در آن چند ده بانک خصوصی و دولتی فعال هستند، امری بالقوه فراتر از یک بانک است حتی اگر آن بانک، بانک ملی ایران باشد. اینجا دیگر شرکت‌های بیمه‌ای هستند که باید پیشقدم شوند و زمینه عرضه این خدمت را فراهم آورند و با این کار یک معامله برد-برد را برای صنعت بیمه و صنعت بانکداری کشور رقم زنند. 

نقاط قوت این بیمه‌نامه، نخست پایین بودن رقم حق بیمه‌ و پس از آن گستردگی دایره شمول مشتریان بالقوه آن است، دو ویژگی که شرکت‌های بیمه ایرانی می‌توانند به مدد آن ضریب نفوذ خود را در جامعه ایرانی به طور چشمگیری افزایش دهند. 









ارسال نظرات
موضوعات روز