شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
تیتر20 گزارش می دهد؛
برند دیپوینت در سال های اخیر با تاکید بر فناوری و مهندسی معکوس یخچال های پرتقاضا توانست سهمی از بازار ایران را از آن خود کند که به دلیل الگو برداری از محصولات دو برند کره ای بعد از ممنوعیت واردات لوازم خانگی با محبوبیتی که کسب کرد به سرعت تولید و عرضه خود در بازار را بیشتر کرد.
کد خبر: ۵۳۵۵۵
دیپوینت ؛ تاکید بر فناوری و مهندسی معکوس یخچال های پرتقاضا
تیتر20- در سال های اخیر که محدودیت های تحریمی و ممنوعیت واردات باعث شد در ابتدا بیش از گذشته جای خالی برندهای بزرگ در بازار لوازم خانگی احساس شود، اما این مساله خیلی طول نکشید و برخی تولیدکننده ها در ایران با مهندسی معکوس و تولید مونتاژی برخی برندها در ایران توانستند جایگزین برندهای خارجی شوند و سهم بازار خوبی کسب کنند، البته این مساله درباره هر یک از لوازم خانگی کاملا متفاوت است، اما از آنجایی که یخچال یک کالای حجیم است و امکان قاچاق آن وجود ندارد تولیدکننده های ایرانی توانسته اند به خوبی در بازار نقش آفرینی کنند.

در حال حاضر ایران سالانه بیش از یک میلیون و 300 هزار دستگاه یخچال تولید می کند و یکی از برندها که سهم خوبی از این تقاضا را از آن خود کرده دیپوینت است که قرار است امسال 210 هزار محصول به بازار عرضه می کند.

 آغاز برنامه ریزی این شرکت به سال ۱۳۹۴ بر می گردد، در آن زمان شرکت گل آسای سرما با تبیین ماموریت و چشم انداز خود به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه‌ی لوازم خانگی  با رویکرد فناورانه فصل جدیدی را در صنعت لوازم خانگی کشور برنامه ریزی کرد و با جذب متخصصان و نخبگان از دانشگاه‌های تراز اول، به روز رسانی تجهیزات نرم افزار و سخت افزاری، تقویت دانش سازمانی به منظور تولید محصولات نوآورانه و بی‌بدیل در صدر اهداف شرکت قرار گرفت.

 این برند زمانی بیشتر محبوب شد که واردات ال جی و سامسونگ به ایران ممنوع شد و از طرف دیگر این شرکت توانست فناوری های روز را در تولیدات خود بکار بگیرد، برای نمونه یخچال فریزر این شرکت دارای کمپرسوری پیشرفته است و به دلیل اینکه حداقل صدا در محیط به وجود می آورد حتی می تواند با یخچال های بوش هم رقابت کند.

همچنین یخچال فریزرهای دیپوینت به دلیل اینکه در بحث انرژی گرید A و کم مصرف هستند و در مقابل درجه انجماد بالایی دارد توانسته به سرعت اعتماد مشتریان را جلب کند و از طرف دیگر بکار گیری قفل کودک، استفاده از صفحه کلیدهای لمسی و ... تولیدات آن را همتراز با برندهای بزرگ جهان قرار داده است.

یکی دیگر از مسائلی که در خرید یخچال فریزر مورد توجه مشتریان قرار می گیرد فضای مناسب یخچال و استفاده از طبقه های کافی و مناسب است که در تولیدات دیپوینت این مزیت ها وجود دارد و از طرف دیگر اقتصادی بودن و تنوع یخچال ها باعث شده که نفوذ این برند در بازار بیشتر شود.

در حال حاضر برند دیپوینت بیشتر روی یخچال فریزر تمرکز کرده و از آنجایی که به عنوان نخستین شرکت دانش بنیان حوزه لوازم خانگی ثبت شده بیشتر به دنبال عرضه محصولات با رویکرد فناوری است و اگر این رویکرد را دنبال کند می تواند در آینده سهم بازار خود را بیشتر هم بکند، زیرا در سال های اخیر بیشتر شرکت های ایرانی تمرکز خود را روی تیراژ تولید و قیمت متمرکز کرده اند و تقریبا بسیاری از شرکت ها هم به یک سطح متوسطی رسیده اند و تنها کیفیت است که می تواند در آینده محصولات آنها را در این بازار متمایز کند، از طرف دیگر بازار لوازم خانگی ایران برای همیشه محدود و بسته نمی ماند و در نهایت باید میزبان یخچال های خارجی هم باشد و در این بین تنها شرکت هایی می توانند رقابت کنند که در لبه فناوری روز دنیا حرکت کنند.

ارسال نظرات
موضوعات روز