سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
تیتر20 بیمه‌نامه دندانپزشکی بیمه سرمد را بررسی می‌کند؛
«بیمه دندانپزشکی انفرادی» نام طرحی است که شرکت بیمه سرمد با هدف ارتقای بهداشت دهان و دندان در جامعه ایرانی ارائه کرده است. طرح، بیشتر بر پیشگیری از ابتلا به بیماری و نیاز به دریافت خدمات دندانپزشکی تمرکز دارد، اما در همین حال پرداخت خسارت‌های ناشی از بیماری یا حادثه تا سقف 50میلیون تومان را هم تقبل می‌کند. جامعه هدف این طرح افراد 12 تا 65 سال هستند و هزینه برخورداری از پوشش‌ها بین 2.5 تا 3.5میلیون تومان در بازه زمانی یک تا سه سال تعریف شده است.
کد خبر: ۵۳۸۱۰
گرانی خدمات دندانپزشکی در ایران و ضرورت استفاده از بیمه دندانپزشکی
تیتر20- دندانپزشکی در ایران گران است؛ اگرچه این را همه می‌دانند، اما بد نیست به بهانه این گزارش نگاهی کلی به هزینه‌های سلامت دهان و دندان در کشور داشته باشیم. 

نوع خدمت

هزینه براساس تعرفه سال 1400 (تومان)

ویزیت دندانپزشکی

50هزار

جراحی

از 300هزار تا 3میلیون

درمان ریشه عمومی (بدون ترمیم)

از 500هزار تا 1میلیون‌و200هزار

درمان ریشه تخصصی (بدون ترمیم)

از400هزار تا 1میلیون‌و500هزار

درمان مجدد ریشه تخصصی

(بدون ترمیم)

از 400هزار تا 3میلیون

لثه درمانی

از 500هزار تا 7میلیون

خدمات مربوط به پروتز دندان

از 200هزار تا 10میلیون

خدمات دندانپزشکی کودکان

از 200هزار تا 1.5میلیون

ایمپلنت

از 5 تا 18میلیون


ارقام جدول گویای آن است که بیمار تنها برای بررسی وضعیت دندان توسط دنداپزشک و تشخیص نوع درمان باید 50هزار تومان پرداخت کند که البته این آغاز داستان هزینه‌های سنگین دندانپزشکی است و ادامه داستان می‌تواند به ارقام میلیونی برسد. جالب اینجاست که در فهرست ارقام جدول، به هزینه‌های خدمات ارتودنسی و زیبایی اشاره‌ای نشده و تنها  هزینه‌های درمانی آمده است. 

این تعرفه‌ها در حالی تعیین شده که براساس داده‌های مرکز آمار ایران متوسط درآمد اظهار شده‌ سالانه‌ یک خانوار شهری در سال گذشته بیش از ۷۶میلیون تومان و متوسط هزینه‌ کل خالص سالانه‌ یک خانوار شهری ۶۲.۱میلیون تومان بوده است، اختلاف این دو رقم نزدیک به 14میلیون است و نشان می‌دهد که جامعه ایرانی بخش زیادی از درآمد خود را صرف هزینه‌های روزمره زندگی می‌کند و در چنین شرایطی هزینه‌هایی مانند دندانپزشکی می‌تواند بار سنگینی را بر اقتصاد خانواده‌ها تحمیل کند آن هم در شرایطی که شرکت‌های بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی را حتی در بیمه‌نامه‌های تکمیلی درمان پوشش نمی‌دهند و اگر هم در طرح‌های گران‌قیمت خود این پوشش را داشته باشند، هزینه ایمپلنت در این پوشش‌ها جایی ندارد. با این تفاسیر لزوم مراجعه به دندانپزشکی یعنی کشمکش با یک مشکل مالی که بر رنج برآمده از بیماری اضافه می‌شود. 

در چنین شرایطی راهکار حل مشکل، بهره‌گیری از پوشش‌های بیمه دندانپزشکی است که البته شمار کمی از شرکت‌های ایرانی فعال در این صنعت آن را عرضه می‌کنند. استفاده از پوشش‌های این بیمه‌نامه می‌تواند از یک سو هزینه‌های مربوط به بهداشت دهان و دندان را مقرون‌به‌صرفه کند و از سوی دیگر سلامتی و زیبایی جسمی بیشتری برای جامعه به ارمغان آورد، ناگفته پیداست که با دهان و دندان سالم هم قدرت بدن در هضم غذا بالاتر می‌رود و هم لبخند زیباتری بر لبان می‌نشیند.

 در همین راستا بیمه سرمد به ‌تازگی دست به ارائه طرحی نوآورانه زده تا یاریگر جامعه ایرانی در مدیریت بهتر هزینه‌های مربوط به درمان بیماری‌های دهان و دندان باشد. 

بنابر گفته‌های منتشرشده از قول علی آفرین مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه سرمد، این شرکت طرح یادشده را که بیمه دندانپزشکی انفرادی نام گرفته با همکاری یک گروه دانش‌بنیان در دانشگاه شهید بهشتی تهران پیش می‌برد. در این طرح بیمه‌شدگان می‌توانند از پوشش خدمات دندانپزشکی در دوره‌های یک‌ساله با حق بیمه 2میلیون‌و500هزار تومان، دوساله با حق بیمه 3‌میلیون تومان و سه‌ساله با حق بیمه 3میلیون‌و500هزار تومان استفاده کنند. در بیمه دندانپزشکی انفرادی بیمه‌شدگان علاوه بر چک‌آپ‌های دوره‌ای از تعهد پرداخت هزینه خسارت‌های احتمالی که بر اثر بیماری یا حادثه اتفاق می‌افتد تا سقف 50میلیون تومان برخوردار می‌شوند، همچنین در این طرح علاوه بر پرداخت هزینه‌های مربوط به دندان، بیمه‌نامه ایمپلنت با عنوان ضمانت‌نامه بیمه ایمپلنت ارائه می‌شود.

بیمه سرمد در حال حاضر طرح مذکور را به‌صورت پایلوت در استان تهران اجرا می‌کند و البته درصدد است آن را به استان‌های دیگر هم گسترش دهد. 

در توصیف بیش‌تر ویژگی‌های این طرح می‌توان گفت که بیمه دندانپزشکی انفرادی سرمد، همه هزینه‌های درمانی افراد 12 تا 65 سال را جبران می‌کند؛ بیمه‌شده در پوشش این بیمه پس از ویزیت اولیه رایگان، تحت آزمایش‌ها و معاینات شش‌ماهه قرار می‌گیرد و پس از تعیین سطح سلامت دهان و دندان، طرح درمانی و برنامه مراقبتی منحصر به‌خود را دریافت می‌کند. جرم‌گیری دوره‌ای در طول این طرح رایگان است و بیمه‌شده تحت نظر متخصصان در مراکز درمانی ویژه این طرح قرار می‌گیرد. اگر دقت کنید می‌بینید که خدمات عرضه‌شده در طرح بیمه دندانپزشکی انفرادی تمرکز زیادی بر پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان دارد، بنابراین خرید این طرح برای فرزندان به معنای کاهش نیاز آنها به استفاده از خدمات دندانپزشکی در بزرگسالی و به تعویق افتادن استفاده از دندان‌های مصنوعی در کهنسالی است. 

راهنمایی آنلاین و خط 24 ساعته مشاوره از مزایای دیگر این طرح هستند. گفتنی است که مرکز تماس شبانه‌روزی 1516 بیمه سرمد و مرکز تماس 25743 آرمانیستا، آمادگی پاسخگویی به پرسش‌های متقاضیان طرح را دارند. 


ارسال نظرات
موضوعات روز