يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
تیتر20 انتقال پیامک تراکنش های زیر 30هزار تومان بانک ملی به نشان بانک، بام و بله را بررسی می‌کند؛
بانک ملی ایران به‌تازگی در اقدامی تراکنش‌های کمتر از 30 هزار تومان را از طریق نشان بانک، بام و بله به مشتریان اطلاع رسانی می کند و بانک به این ترتیب توانسته است از افزایش هزینه سالانه پیامک برای مشتریان جلوگیری کند.
کد خبر: ۵۳۸۱۳
تصمیم مهم بانک ملی در جلوگیری از افزایش هزینه پیامک تراکنش برای مشتریان/ جایگزینی سرویس ارزش افزوده رایگان برای مشاهده ریز تراکنش ها و حسابداری آنها
تیتر20- ارسال پیامک واریز و برداشت از چندین سال قبل به مجموعه سرویس‌های ارائه شده توسط بانکها اضافه شده و با چنان استقبالی از طرف مردم مواجه شده که به تدریج به عنوان اسناد مورد وثوق در تبادلات مالی مورد اسناد عرفی قرار می‌گیرد.

از آنجایی که اپراتورهای تلفن همراه برای ارسال این پیامک ها از بانک ها هزینه دریافت می کنند، بانک ها نیز به تدریج این هزینه را به مشتریان منتقل کرده اند. هزینه ارسال پیامک طی چند سال اخیر از حدود 10 هزار تومان در سال به سالانه 15 هزار تومان افزایش پیدا کرده و اخیرا نیز برخی بانکها در ازای ارائه این سرویس از مشتریان خود 30 هزار تومان در سال دریافت می‌کنند.
 
این در حالی است که برخی از بانک‌ها هزینهٔ ارسال این پیامک‌ها را به‌طور کامل از مشتریان خود دریافت می‌کنند و برخی از بانک‌ها پیامک‌های خُرد را برای مشتریان ارسال نمی‌کنند اما بانک ملی ایران تا کنون تنها بخشی از پرداخت هزینه‌های ارسال پیامک را بر عهده گرفته است تا کمترین میزان هزینه آبونمان پیامک (سالانه ۶ هزار تومان) را در شبکه بانکی از مشتریان خود دریافت کند.

 گذشته از اینکه ارتباط افزایش هزینه ارسال پیامک و تعرفه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که مسئول تعیین قیمت خدمات ارائه شده بر بستر تلفن همراه است، محل ابهام است، سیاست بانک ها نیز در مورد تعیین تعرفه هزینه دریافتی از مشتریان از رویه مشخصی پیروی نمی کند و به نظر میرسد شاهد نوعی رفتار سلیقه‌ای در این مورد هستیم.

در چنین شرایطی بانک ملی ایران انند موارد متعددی توانسته با ابتکار عمل مناسبی هم از تحمیل بار اضافه به شبکه اپراتوری پرهیز کند و هم هزینه سرویس پیامک را برای مشتریان خود افزایش ندهد؛ بر مبنای تصمیمی که از سوی بانک ملی به اطلاع مشتریان این بانک رسیده از این پس برای تراکنش های با مبلغ کمتر از 30 هزار تومان به جای ارسال پیامک سرویس ارزش افزوده رایگان برای مشاهده ریز تراکنش ها و حسابداری آنها در نظر گرفته شده است.

طبق براوردهای انجام شده این روش جدید قطعا به بانک ملی کمک خواهد کرد تا افزایشی در هزینه سرویس پیامکی نداشته باشد یا این افزایش به هیچ وجه در مقیاس عموم بانک ها نباشد چنانکه تعرفه سرویس پیامکی این بانک در مقایسه با سایر بانک ها پایین تر بوده است.

نکته مهم دیگری که مدل جدید بانک ملی وجود دارد، تشویق به استفاده از پلتفرم های هوشمند برای دریافت رسید و ریزتراکنشها است؛ بنا بر اعلام بانک ملی امکان دریافت رسید آنلاین تراکنش ها در نشان بانک، بام و بله همراه با مزیت حسابداری و مدیریت مالی برای مشتریان این بانک فراهم شده است تا از این طریق، مدیریت هزینه ها و درآمدهایشان را نیز در دست بگیرند.
به ترتیب با تصمیم هوشمندانه بانک ملی علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، سرویس ارزش افزوده ارزشمندی نیز در اختیار مشتریان این بانک برای مشاهده ریز تراکنشها و حسابداری آنها فراهم شده است.

«نشان بانک» به عنوان یک بانک تمام دیجیتال در اپلیکیشن «ایوا»، گزینه دیگر دریافت لحظه ای تراکنش هاست که کاربر می تواند از طریق گزینه اطلاع رسانی بانک ملی ایران در آن به این امکان دسترسی داشته باشد.

«بله» نیز که یک اپلیکیشن چند منظوره است علاوه بر خدماتی چون گفت و گوی متنی و عضویت در کانال ها و گروه های اطلاع رسانی، خدمات بانکی نیز ارائه می دهد و قابلیت دریافت تمام تراکنش های مالی به صورت لحظه ای و از طریق بازو (بات) «اطلاع رسانی» این اپلیکیشن برای کاربران فراهم است.

این بازو نه تنها جزئیات همه تراکنش ها را به کاربر نشان می دهد، بلکه امکان تعیین بازه زمانی برای محدود کردن دوره مشخص مشاهده تراکنش ها، مجموع مبالغ واریزی و برداشتی به حساب و نیز امکان فیلتر کردن تراکنش های واریز و برداشت را نیز ایجاد کرده است.

گزینه «مدیریت مالی شخصی»، امکان جالب دیگر بله برای کاربران است که برای نخستین بار در سیستم بانکی امکان دریافت گزارش مالی نموداری و گزارش مالی متنی را برای کاربران فراهم کرده است.

همچنین مشتریان بانک ملی می توانند ریز تراکنش های حساب خود را از طریق سامانه بانکداری اینترنتی ملی «بام» و دستگاه های خودپرداز دریافت کنند.

ارسال نظرات
موضوعات روز