دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
تیتر20 عملکرد بازیگر جدید بازار خودروی کشور را بررسی کرد
صنعت و بازار خودروی کشور به رغم تمام مشکلات و مسائلی که تحریم ها برایش به وجود آورده همچنان یک فضای رقابتی به شمار می آید .در این میان به نظر می رسد حاضران این بازار باید برای ظهور و حضور فردا موتورز ،جوان با تجربه صنعت خودروسازی ایران آماده کنند.
کد خبر: ۵۳۸۹۳
فردا موتورز؛ جوان با تجربه صنعت خودروسازی ایران
تیتر20 -  عصرجمعه هشتم بهمن برای فرداموتورز،روز متفاوتی بود.از یک سو جدیدترین محصول این گروه FMC T5  رونمایی و معرفی شد و از سوی دیگر این خودروساز بخش خصوصی به حرف خود مبنی به تولید و عرضه سه محصول تا پایان سال عمل کرد.این اتفاق در حالی رخ داد که شرایط ناشی از تحریم های یک جانبه آمریکا علیه صنعت خودروسازی کشور همچنان به قوت خود باقیست.با این حال این خودروساز جوان با برند "فردا موتورز" که هنوز دو سال از تولد آن نگذشته توانسته است چهارمین محصولش را برای رقابت با کهنه کاران وارد بازار کند .البته شاید از خلق و تولید این برند دو سال نگذشته باشد اما این خودروساز از پیشینه تولیدی مناسبی برخوردار است.
فردا موتورز؛ جوان با تجربه صنعت خودروسازی ایران
تولید برای غول های جاده مخصوص
اگر به سابقه فرداموتورز نگاهی بیاندازیم تولید بیش از 30 هزار انواع محصول برای خودروسازان بزرگ کشور را در کارنامه اش خواهیم دید.به بیان دیگر تجربه ای که این شرکت از تولید به دست آورده است در کنار فضای نابسامان اقتصادی کشور ناشی از تحریم ها و نیاز به عرضه و تزریق بیشتر خودرو به بازار،آنان را بر آن داشته است که خود نیز آستین بالا زده و دستی بر آتش داشته باشند. چرا که از یک سو زیرساخت های کافی را در اختیار داشتند و از سوی دیگر تجربه لازم را نیز کسب کرده بودند.اما به نظر می رسد از تمام این عوامل مهمتر وتاثیرگذارتر نیاز و خلاء صنعت و بازار خودرو بوده است که باعث ایجاد انگیزه برای ورود  فرداموتورز به جمع تولید کنندگان شده است.

FMC SX6اولین محصول همزمان با بحران
اولین محصول این گروه درست در زمانی وارد بازار شد که صنعت خودرو بحرانی ترین روزهای خود را سپری می کرد و هنوز اثر رفتن شرکا بر خطوط تولید به وضوح قابل دید و درک بود.با این حال فردا موتورز با درک این موضوع برای ورود به جرگه خودروسازان کشور مصمم شده بود.البته شرایط آن زمان کشور بر عملکرد این خودرو سازنیز تاثیرگذار بود و باعث شد کمی آهنگ حرکت را کندتر کند.اما اواخر سال 99 این خودروساز اعلام کرد که برای سال 1400 برنامه های زیادی دارد؛از جمله افزایش تولید وتنوع سبد محصول و همچنین افزایش نمایندگی ها فروش و خدمات پس از فروش.
فردا موتورز؛ جوان با تجربه صنعت خودروسازی ایران
عبور از گردنه تند تحریم با FMC SX5
شاید در آن زمان کمتر منتقدی معتقد به برنامه های فرداموتورز بود چرا که شرایط تحریم و سختی های حاصل از آن نه تنها باعث متوقف شدن خط تولید بسیاری از خودروسازان بخش خصوصی شده بود بلکه تولید کنندگان بزرگ کشور اعم از دولتی و خصوصی را نیز دچار مشکل کرده بود.با این حال در اولین کنفرانس مطبوعاتی در ابتدای سال 1400 و همزمان با رونمایی و معرفی محصول جدید گروه کراس اوور FMC SX5، مدیر بازار یابی و فروش فرداموتورز اعلام کرد که تا پایان سال دو محصول دیگر نیز به خانواده فردا موتورز اضافه خواهد شد. با این حال تا زمان عرضه دومین محصول یعنی سدان کلاس B ، FARDA 511 کمتر کسی به جدی بودن این موضوع فکر می کرد. اما در هر صورت این سدان نیز در زمان مقرر و اعلام شده وارد بازار شد و سومین محصول سال 1400 نیز در هشتم بهمن رونمایی و معرفی شد.
فردا موتورز؛ جوان با تجربه صنعت خودروسازی ایران
عشق به تولید در سال های بد
معرفی چهارمین محصول با برند فرداموتورز،نشان می دهد که به رغم شرایط نامناسب اقتصادی و وضعیت بازار این شرکت قصد حضوری ماندگار وتاثیر گذار بر صنعت خودروسازی کشور دارد. در واقع FMC T5 در زمانی وارد بازار شده است که رقبای قدرتمندی  مانند فیدلیتی و دیگنیتی گروه بهمن،تیگو 7 و تیگو 7 پرو مدیران خودرو  و همچنین کی 7 کرمان موتور را پیش رو دارد.بنابراین ورود به عرصه رقابت با این رقبای گردن کلفت نشان از برنامه ریزی و آمادگی می دهد. از سوی دیگر این خودروساز جوان نشان داده است که نمی خواهد برندش با بد قولی و بد عهدی معرفی شود. به همین منظور آنطورکه محمد رضا آریان نژاد،مدیر بازار یابی و فروش فردا موتورز می گوید تا از موجود قطعات برای تولید و تامین قطعات مورد نیاز برای خدمات پس از فروش مطمئن نباشند،فروش را آغاز نخواهند کرد.
فردا موتورز؛ جوان با تجربه صنعت خودروسازی ایران
ترکیب تجربه و جوانی 
 از سوی دیگر فردا موتورز با تکیه بر نیروی جوان و متخصص مسیر را برای فردای خود نیز هموار کرده است.در واقع با میدان دادن به نیروهای جوان و با انگیزه از یک سو نشان داده است که برنامه های بلند مدت دارد و از سوی دیگر به روز بودن این نیروها در کنار تجربه اندوخته شده می تواند برگ برنده فردا موتورز باشد.این ترکیب می تواند یک ترکیب برنده باشد.چرا که از یک سو این شرکت با رقبای قدرتمندی رو به رو است و از سوی دیگر در بازار ذائقه های مختلفی وجود دارد.بنابراین این ترکیب از یک سو می تواند روند حرکت و حضور در بازار را ترسیم کند و از سوی دیگر می  داند که بازار چه می خواهد.به عنوان مثال سدان اقتصادی فردا 511 حاصل همین تفکر است.یعنی ورود به کلاسی که از یک سو نیاز در آن وجود داشت و از سوی دیگر باید قیمت گذاری مناسبی نیز انجام می شد.

افزایش عاملیت ها 
از سوی دیگرفردا موتورز همانقدر که نمی خواهد در مقابل مشتریانش بد قول شود به همان میزان نیز به اهمیت خدمات پس از فروش آگاه است.به همین منظور طی سال های اخیر توانسته است تعداد نمایندگی های خود را به بیش از 100 عاملیت برساند و برای ارائه هر چه بهتر خدمات زیر مجموعه مجزا و مختص خدمات پس از فروش ایجاد کرده است.

در هرصورت تا به اینجای کار فرداموتورز به گفته هایش عمل کرده است.یعنی هم سه محصولی که مدعی شده بود را تولید و عرضه کرده است و هم پیش فروش های تو خالی را انجام نداده است.بنابراین به نظر می رسد که با یک برنامه ریزی بلند مدت پا به عرصه رقابت و تولید گذاشته است.در این میان فرداموتورز می داند که رقابت سختی پیش رو دارد اما در عین حال سایر بازیگران بازار نیز از رقابت با این جوان خرسند خواهند بود.رقابتی که در پایان می تواند سود اصلی را به مشتری برساند.

ارسال نظرات
موضوعات روز