پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
تیتر20 بررسی می کند:
برگزاری رویدادهای تخصصی در صنعت فولاد می تواند بر توسعه این بخش و افزایش توان رقابتی اثر گذار باشد اما این نمی تواند تنها نتیجه کار باشد، فولاد هرمزگان با برگزاری دومین کنفرانس بین المللی فولاد سازی و ریخته گری مداوم در اسفندماه پارسال توانست دستاوردهایی برای فولادی ها، استان و در نهایت اقتصاد کشور ایجاد کند.
کد خبر: ۵۴۶۳۹
رویدادی به میزبانی فولاد هرمزگان به کام صنعت کشور
تیتر20- فولاد هرمزگان در آخرین هفته های سال گذشته میزبان دومین کنفرانس بین المللی ۲روزه فولاد و ریخته گری مداوم بود که اولین دوره آن آذر ماه سال 98  برگزار شد. ریخته گری مداوم مهمترین عملیات در تولید فولاد است که این همایش فرصت خوبی برای ارائه آخرین مقالات علمی و تکنولوژی های به روز است. درواقع این کنفرانس می تواند محفلی برای تبادل اطلاعات جدید باشد که در نهایت دستاورد آن را در خط تولید و افزایش بهره وری مشاهده کرد.

بدون شک برگزاری این همایش می تواند برای فولاد هرمزگان، استان و در نهایت صنعت فولاد کشور حائز اهمیت باشد و دستاوردهای مهمی به همراه داشته باشد. باید این موضوع را به تفکیک میزبان، استان و درنهایت صنعت استراتژیک فولاد کشور بررسی کرد. 

فولاد هرمزگان به عنوان میزبان این رویداد، بستری را برای تبادل اطلاعات علمی و به روز درباره این فرآیند فراهم کرده است که در سطح داخلی و بین المللی برگزار می شود. پژوهشگرانی از دانشگاه کوییزلند، دانشگاه لئوبن اتریش و دانشگاه علوم و فنون نروژ در کنار چهره های علمی از داشگاه های صنعتی شریف، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه هرمزگان  و متخصصان کارخانه های فولاد سراسر ایران در دومین کنفرانس بین المللی فولاد و ریخته گری هرمزگان حضور داشتند.

 نگاهی به این لیست نشان می دهد فولاد هرمزگان تعامل خوبی با دانشگاهی های داخلی و خارجی دارد. درواقع این نکته نشان می دهد تحقیق و توسعه و همکاری با صنعت و دانشگاه در صدر اولویت های فولاد هرمزگان قرار دارد تا از این مسیر به افزایش بهره وری و سود بیشتر دست پیدا کرده و حضور خود را در بازارهای داخلی و خارجی تقویت کند.

بدون شک به روز شدن تکنولوژی در خط تولید و همراه شدن با تغییرات روز دنیا می تواند سطح تولید کیفی فولاد هرمزگان را افزایش دهد، موضوعی که نقش مستقیم در قدرت رقابتی داشته و می تواند سهم این فولاد ساز را در بازار افزایش دهد. از سویی دیگر برگزاری این رویداد که می تواند فولاد هرمزگان را به عنوان میزبان به یکی از پرچمداران ارتباط صنعت و دانشگاه تبدیل کرده و آن را در جایگاه مرجع علمی در بین تولیدکنندگان فولاد قرار دهد. 

اما در بعد استانی نیز چه از نظر صنعت فولاد استان و چه از نظر اجتماعی می تواند دستاوردهایی برای استان هرمزگان به دنبال داشته باشد. تقویت صنعت فولاد استان می تواند بر اقتصاد منطقه تاثیر گذار باشد و به دنبال آن اشتغالزایی به همراه داشته باشد، زیرا با تقویت بعد اقتصادی منطقه بدون شک میزان تولید نیز افزایش پیدا می کند و طرح های توسعه ای در دستور کار قرار می گیرد، اتفاقی که اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم را به همراه داشته و می تواند بر سطح فرهنگی و اجتماعی منطقه نیز اثر گذار باشد. 

از سویی دیگر برگزاری رویداد های بین المللی در برخی مناطق می تواند اشتغالزایی غیر مستقیم برای آن استان به همراه داشته باشد.

البته اگر نگاهی وسیع تر به این موضوع داشته باشیم خواهیم دید برگزاری این همایش برای صنعت فولاد کشور که در سال های اخیر با تحریم های ظالمانه همراه بوده، حائز اهمیت است. بدون شک حضور اساتیدی از دانشگاه های جهان و ارائه مقالات علمی جدید می تواند مدیران فولادی کشور را با دستاوردهای جدید دنیا در این صنعت همراه کند. 

از سویی دیگر ارائه اقدامات انجام شده در حوزه بومی سازی می تواند زمینه تعاملات جدید بین فولادسازان یا حتی دانشگاه های خارجی را فراهم کرده که بر ارتقای فعالیت واحدهای تحقیق و توسعه فولادسازان اثر گذار است.  این رویدادها می تواند صنعت فولاد کشور را با اتفاقات دنیا همکاهنگ کرده و از سویی دیگر با توجه به حضور دانشگاه های کشور آن را با نیاز صنعت بیش از گذشته آشنا کند. 

درواقع لازم است صنعت فولاد با برگزاری رویدادهای علمی و تخصصی اما با تعداد مشخص خود را با تغییرات جهانی هماهنگ کرده تا قدرت رقابتی خود را افزایش دهد. 



ارسال نظرات
موضوعات روز