جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
تیتر۲۰ بررسی کرد؛
عملکرد مثبت بانک سامان در سال ۱۴۰۰ که یکی از پیچیده‌ترین سال‌های دهه اخیر برای اقتصاد ایران بود، دقت مدیران این بانک در برنامه‌ریزی منعطف و اجرای برنامه‌های تدوین شده را به نمایش می‌گذارد.
کد خبر: ۵۴۶۴۰
چرا بانک سامان یکی از موفق‌ترین بانک‌های ایران است؟
تیتر ۲۰ -  بررسی صورت‌های مالی رسمی و منتشر شده نشان می‌دهد، درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری و اوراق بدهی در بانک سامان طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با حدود ۷۶ درصد افزایش به رقمی بالغ بر ۷۲,۸۸۴,۹۸۶ میلیون ریال رسیده است. نکته جالب‌توجه در عملکرد ۹ ماهه این بانک، هزینه سپرده‌ها است؛ این هزینه با تغییری ۵۶ درصدی به حدود ۶۰,۶۹۴,۴۴۲ میلیون ریال رسیده است.

بنابراین گزارش، درآمد بانک سامان از محل کارمزدها نیز در این دوره، افزایشی ۶۷ درصدی داشته و به ۵,۲۸۲,۹۳۹ میلیون ریال رسیده است که در مقایسه با هزینه ۳,۶۳۵,۷۶۸ میلیون‌ریالی این بانک بابت کارمزدها پرداختی، رشد بیشتری را نشان می‌دهد.

با درنظرگرفتن این موارد و سایر درآمدهای ناشی از عملیات در بانک سامان می‌توان گفت، این بانک طی ۹ ماهه نخست سال گذشته ۷۸ درصد در درآمدهای عملیاتی رشد داشته است که در مقایسه با سایر بانک‌های خصوصی کشور، افزایشی قابل‌تأمل و ناشی از اجرای دقیق برنامه‌های تدوین شده است.

گذار به مشتری‌مداری در قالب بانکداری شرکتی
گذشته از موفقیت در صورت‌های مالی، بررسی برنامه‌ها و عملکرد بانک سامان طی سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد این بانک در سال گذشته محصول سرمایه‌گذاری‌های کلان در عرصه مختلف را طی سال‌های گذشته به‌خوبی برداشت کرده و توانسته است نقشی مهم در توسعه فرهنگ بانکداری ایران ایفا کند؛ بانک سامان در دهه دوم فعالیت خود با به‌روزرسانی راهبرد بانک برای پاسخگویی بهتر به گروه‌های مختلف مشتریان، استراتژی و فرایندهای عملیاتی در دو سطح خرد و کلان را تعریف کرده است و خدمات ارزنده‌ای در قالب بانکداری شرکتی به گروه‌های مختلف از جمله صنایع دارویی، پتروشیمی، غذایی، سلولزی و فلزات اساسی ارائه می‌کند.

گسترش عمق و دامنه عملیات ارزی
عملکرد مثبت بانک سامان در سال ۱۴۰۰ که یکی از پیچیده‌ترین سال‌های دهه اخیر برای اقتصاد ایران بود، دقت مدیران این بانک در برنامه‌ریزی منعطف و اجرای برنامه‌های تدوین شده را به نمایش می‌گذارد.

بررسی گزارش‌های مقایسه‌ای موجود نشان می‌دهد، بانک سامان علاوه بر بخش داخلی، موفق شده با تدوین و پیروی از برنامه‌ای هوشمندانه از نظر ارزش عملیات ارزی با حدود ۶ میلیارد دلار تراکنش، رتبه یک را در خصوص حواله‌ها و بروات به خود اختصاص دهد و با در اختیار داشتن صرافی‌های متعدد و ایجاد راه‌های گوناگون برای تسهیل هر چه بیشتر مبادلات بین‌المللی سهم قابل‌توجهی در تأمین نهاده‌ها و ماشین‌آلات موردنیاز در بخش تولید ایفا کرده است.

سایت بانک سامان، سایت برتر جشنواره وب و موبایل 
یکی دیگر از دستاوردهای انتخاب سایت بانک سامان به‌عنوان برترین وب‌سایت ایران انتخاب شد. علاوه بر این وب‌سایت بانک سامان توانست بیشترین میزان آرای مردمی را به خود اختصاص دهد و برنده مردمی این جشنواره نیز لقب بگیرد تا دو تندیس داوری آثار و انتخاب مردمی را به ویترین افتخارات خود بیفزاید. نکته قابل‌توجه در این انتخاب این است که جشنواره وب و موبایل ایران با ده‌ها هزار شرکت‌کننده، به‌عنوان بزرگ‌ترین عرصه رقابت میان وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای موبایل ایرانی در گروه‌های مختلف شناخته می‌شود.

دارایی‌های ارزشمند
یکی از جنبه‌های مثبت بانک سامان برخورداری از یک سبد دارایی حرفه‌ای و ارزشمند است. این بانک در طول فعالیت خود همواره با رویکردی مناسب اقدام به سرمایه‌گذاری کرده که این مهم باعث به حداقل رسیدن دارایی‌های مسموم در سبد دارایی آن شده است. 

شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ)، باهدف ارائه راهکارهای نوین پرداخت الکترونیک و با تمرکز بر دو حوزه خدمات کارت و ایجاد شبکه فراگیر پذیرندگان کارت، در رتبه ۲۳ در میان ۱۵۰ شرکت بزرگ ارائه‌دهنده خدمات پرداخت دنیا از دیدگاه نشریه معتبر نیلسون ریپورت ایستاده است.
 
شرکت بیمه سامان نیز برای ارائه خدمات بیمه‌های بازرگانی در رشته بیمه‌های اموال، مسئولیت و اشخاص با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریال در اسفند ۱۳۸۳ مجوز فعالیت خود را در رشته‌های زندگی، غیرزندگی و بیمه‌های اتکایی از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت و به‌عنوان عضو گروه مالی سامان فعالیت خود را آغاز کرد. سرمایه فعلی شرکت طی ثبت افزایش سرمایه شرکت، مورخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹، به مبلغ ۲۰۵۵ میلیارد ریال افزایش یافت. این شرکت در خردادماه ۱۳۹۱ در فرابورس ایران عرضه شد. هم اکنون ارزش بازاری آن ۵۲۰۸۴ میلیارد ریال است و ارزش دفتری آن به ۱۱۶۳۵ میلیارد ریال می‌رسد. بانک سامان ۶۳/۱۱درصد از این شرکت را به‌صورت مستقیم و ۸۸/ ۱۶درصد  را نیز از طریق شرکت‌های زیرمجموعه در اختیار دارد.

ارسال نظرات
موضوعات روز