چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
تیتر20 گزارش می دهد:
علاوه بر هایپراستار که رابطه سهامداری با اسنپ دارد فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر نظیر هفت، رفاه، جانبو، یاران دریان نیز چندی است به همکاری با اسنپ روی آورده اند و حتی برخی شعب افق کوروش نیز به رغم فعالیت جدی فروشگاه آنلاین اکالا که متعلق به همین مجموعه است و سرمایه گذاری ویژه ای روی آن انجام شده است نیز با اپلیکیشن اسنپ همکاری دارند.
کد خبر: ۵۴۷۱۴
فروشگاه‌های زنجیره‌ای کم بازده زیر چتر اسنپ
تیتر20 -  به رغم اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای طی سال های اخیر توانسته‌اند فعالیت خود را گسترش دهند، و با توسعه کمی بسیار خوبی روبرو بوده‌اند، به طوریکه به صورت فیزیکی شعب زیادی را تاسیس کرده‌اندو تا حدودی به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کرده اند، اما در مقابل در حوزه فروش آنلاین بخصوص، در دو سال اخیر که کرونا بستر خوبی برای فروش آنلاین و غیر حضوری محیا کرده‌ بود، نتوانستند، به دستاورد قابل توجه و درخوری دست پیدا کنند.

از سویی عدم توجه به جانمایی صحیح شعب جدید و تمرکز مدیران فروشگاه های زنجیره ای به افزایش تعداد شعب باعث شد بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای با بازده پایینی روبرو باشند و حتی برخی از شعب نیز تعطیل یا جابجا شوند.

به رغم سرمایه گذاری برخی از برند ها در حوزه فروش آنلاین که البته با توفیق زیادی همراه نبود بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای برای حفظ شرایط توسعه ای و جلوگیری از تعطیلی شعب به همکاری با اسنپ روی آوردند.

در این رابطه هایپراستار با توجه به رابطه سهامداری با اسنپ ، از ابتدا فعالیت خود با این پلتفرم را شروع کرد.

شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر نظیر هفت، رفاه، جانبو، یاران دریان نیز چندی است به همکاری با اسنپ روی آورده اند و حتی برخی  شعب افق کوروش نیز به رغم فعالیت جدی فروشگاه آنلاین اکالا که متعلق به همین مجموعه است و سرمایه گذاری ویژه ای روی آن انجام شده است نیز با اپلیکیشن اسنپ درهمکاری هستند.

طی دو سال اخیز با توجه به شیوع ویروس کرونا، تب خرید اینترنتی کالا در کشور بالا گرفت و بسیاری از مردم روی به خرید اینترنتی و غیر حضوری آوردند، در این راستا، برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز با راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی سعی در توسعه فعالیت‌های خود داشتند، اما با توجه به شرایطی که وجود داشت و بعضا استراتژی‌هایی که از سوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتخاذ شد، فروش اینترنتی از سوی این فروشگاه‌ها نتوانست آن طور که باید و شاید رونق بگیرد.

با توجه به این موضوع، در شرایط حاضرشعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای کم بازده روی به همکاری با اسنپ آورده‌اند، تا بتوانند میزان فروش و درآمد خود را افزایش دهند.

توسعه شتابان و بدون برنامه فروشگاه‌های زنجیره‌ای 
طی یک دهه اخیر فروشگاه‌های زنجیره ای با رشد بسیار زیادی روبه‌رو بودند، به خصوص در چهار سال گذشته این فروشگاه‌ها با رشد شتابان درصدد توسعه شعب خود برآمدند، به طوری که شاهد هستیم در شهرهای بزرگ این فروشگاه‌ها شعب زیادی را تاسیس کردند، این در حالی است که به نظر می رسد مطالعه دقیقی از سوی تعدادی از برند های شناخته شده فروشگاه زنجیره‌ای برای توسعه فعالیت‌های خود انجام نشد، که نتیجه این موضوع نیز این بود که برخی شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای با کمبود مشتری و کاهش فروش و درآمد روبرو بودند.

 در چنین فضایی به نظر می‌رسد آن‌ها در به کارگیری استراتژی‌های توسعه و همچنین جذب مشتری چندان با موفقیت همراه نبودند.

در چنین شرایطی آن‌ها این روزها درصدد استفاده از ظرفیت اسنپ هستند تا بتوانند میزان فروش خود در بُعد حضوری را که با کاهش روبرو بوده از طریق فروش اینترنتی جبران نمایند و به نوعی اسنپ  در این زمینه بار آن‌ها را به دوش کشیده است، حال باید دید در ادامه فروشگاه های زنجیره ای آیا می توانند با اصلاح و تجدید نظر در استراتژی‌های مختلف خود وضعیت با ثبات‌تری را تجربه کنند.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید در عملکرد خود طی این سالیان گذشته یک آسیب‌شناسی انجام دهند و با شناسایی نقاط ضعف خود، آن‌ها را اصلاح کنند، زیرا در فضای رقابتی امروز اگر آن‌ها بخواهند با همین شیوه ادامه فعالیت دهند، شاید در آینده نزدیک با ورود رقبای تازه‌ نفس و قدرتمند با مشکلات بیشتری روبرو شوند.

ارسال نظرات
موضوعات روز