جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
تیتر20 بررسی می‌کند؛
گذری بر اقدامات بیمه سامان در سال 1400خورشیدی حکایت از بالندگی این شرکت در صنعت بیمه کشور دارد. تیتر20 این اقدامات را در چهار گروه دستاوردها، رویدادها، انتشارات و ورزش بررسی کرده و نگاهی به عوامل دستیابی به این رشد داشته است.
کد خبر: ۵۴۷۸۰
سال پربار سامان / دستاوردهای یک شرکت بیمه در آستانه 20سالگی
تیتر20 - بیمه سامان با عرضه ‌بیمه بدنه کیلومتری در سال 1400 این امکان را فراهم آورد که مشتریان آن متناسب با میزان استفاده از خودرو، ‌حق بیمه پرداخت کنند و با این روش از تحمیل هزینه مازاد به بیمه‌گذار جلوگیری کرد؛ این در حالی است که در روش‌های معمول، بسیاری از بیمه‌گذاران با وجود پرداخت حق بیمه کامل یک‌ساله کمتر از میزان متوسط از خودروی خود استفاده می‌کنند اما حالا با عرضه محصول یادشده بیمه سامان و ایجاد تغییر اساسی در بیمه‌نامه‌ بدنه و تغییر آن به «کیلومتری» یا «پیمایشی» بیمه‌گذار می‌تواند متناسب با پیمایش خودرو در سه مسافت 5، 8 و 12هزار کیلومتری در سال، حق بیمه متناسب با میزان استفاده از خودرو را پرداخت ‌کند. 

علاوه بر بیمه بدنه کیلومتری، طراحی و عرضه محصول یونیت‌لینک را هم می‌توان دیگر دستاورد چشمگیر بیمه سامان در سالی که رو به پایان است، معرفی کرد. در این محصول، بیمه‌گذار علاوه بر پوشش‌های معمول در بیمه‌های زندگی، امکان رصد لحظه‌ای دارایی را نیز برای مشتری فراهم کرده است. 

بیمه سامان بیمه‌نامه یونیت‌لینک را راهکاری قطعی برای جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه بیمه‌گذار عنوان و به مشتریان این شرکت پیشنهاد کرد به منظور جلوگیری از آسیب ناشی از نوسان‌های بازار سرمایه، بیمه‌نامه یونیت لینک این شرکت را خریداری کنند، چون در بیمه‌نامه یونیت‌لینک، سرمایه بیمه‌گذاران در صندوق‌های بورسی سرمایه‌گذاری شده و آنها را از نوسان‌های مثبت بازار منتفع می‌کند؛ در این محصول همچنین ارائه سود تضمینی به اندوخته بیمه‌نامه‌ها توسط بیمه‌سامان، سبب می‌شود نوسان‌های منفی بازار سرمایه تاثیری در اندوخته بیمه‌گذار نداشته باشد. 

دیگر دستاورد بیمه سامان در 1400خورشیدی، عرضه بیمه موبایل سامان است. این شرکت در حالی این محصول را عرضه کرد که در جامعه امروز انبوهی از اطلاعات مالی، اداری و شخصی در موبایل‌ها ذخیره می‌شود، آن هم در شرایطی که با توسعه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، استفاده از موبایل بسیار فراگیر شده است. بیمه سامان در بیمه‌نامه موبایل، خسارات ناشی از آبدیدگی، نم‌زدگی، نوسانات برق، القای الکتریکی، ضربه‌خوردگی، شکست، آتش‌سوزی، انفجار، سیل، طوفان و حتی سرقت با شکست حرز البته صرفا از اتومبیل، محل کـــار و منزل را تحت پوشش قرار داد.  

بیمه سامان همچنین در سال1400 اپلیکیشن «سامانو» را ارائه کرد و با این کار نه تنها روند بازدید اولیه، صدور بیمه‌نامه،‌ ارزیابی خسارت و تبادل پیام میان بیمه‌گذار و شرکت بیمه سامان را تسریع کرد،‌ بلکه با ارائه این اپلیکیشن بخش عمده فرآیند بازدید اولیه،‌ صدور بیمه‌نامه شخص ثالث و ارزیابی خسارت را در این شرکت به‌طور کامل دیجیتالی و آنلاین کرد.
  
در ادامه تشریح دستاوردهای بیمه سامان در سال 1400 گفتنی است که این شرکت توانست در بخش «رهبری دیجیتال» کنفرانس بین‌المللی و پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال عنوان برگزیده را از آن خود کند. این کنفرانس، بزرگترین رویداد و گردهمایی نخبگان این حوزه در کشور است که در سال جاری با محوریت دانشگاه تهران برگزار شد. بیمه سامان همچنین موفق شد برای نهمین سال پیاپی بالاترین سطح توانگری مالی را از آن خود کند. ارزیابی‌های فنی نشان می‌دهد که شرکت بیمه سامان توانسته در سال جاری، نسبت توانگری مالی خود را به عدد 269درصد برساند.

 علاوه بر اینها شرکت بیمه سامان توانست در هشتمین جشنواره روابط عمومی‌های برتر صنعت بیمه کشور در بخش «سلامت و بیمه» رتبه نخست را از آن خود کند و مریم زمردیان مدیر روابط عمومی مجموعه لوح تقدیر و تندیس جشنواره را از غلامرضا سلیمانی رییس کل وقت بیمه مرکزی دریافت کرد.

و در نهایت در سال 1400، بیمه سامان با امضای تفاهم‌نامه با شرکت دارا، امکان خرید اعتباری برای بیمه‌گذاران عمر خود را فراهم آورد؛ با امضای این قرارداد، انجام خدمات واسطه‌ای بین پذیرندگان و کاربران به منظور خرید مدت‌دار کالا و خدمات در قالب «داراکارت» امکان پذیر شد. سقف مبلغ قابل تخصیص در «داراکارت» برای هر بیمه‌گذار 10میلیون تومان است.  

رویدادها 
در آخرین سال از قرن 14 هجری‌شمسی، شرکت بیمه سامان در آستانه به پایان رساندن دهه دوم فعالیت خود، به این توانمندی رسید که حامی مالی نمایشگاه و کنگره بین‌المللی بیمه (IIFC) باشد. در جریان این رویداد شبکه نوآفرینی بیمه و مالی (پلنت) با حمایت شرکت بیمه سامان، سه استارت‌آپ منتخب در حوزه اینشورتک ایران را به نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی بیمه در ترکیه اعزام کرد. 

در این سال همچنین نخستین رویداد جایزه بزرگ نقاشی معاصر ایران با همکاری شرکت بیمه سامان و انجمن هنرمندان نقاش ایران برگزار شد و شرکت سامان حمایت مالی و معنوی رویداد را بر عهده داشت. در این رویداد که 1278نفر با حدود 3500 اثر شرکت کرده بودند، یک جایزه به ارزش 70میلیون تومان و دو جایزه تقدیری هر کدام به ارزش 15میلیون تومان به هنرمندان برگزیده اهدا شد. 

علاوه بر اینها در سال 1400، شرکت بیمه سامان زنگ بیمه را در یکی از مدارس مقطع ابتدایی شهرستان کرج به صدا در آورد تا آغازگر توسعه فرهنگ بیمه از سنین پایین در جامعه ایران باشد. در این مراسم بیمه سامان در یک نمایش موزیکال عروسکی، امکاناتی که بیمه شدگان شرکت می‌توانند از آن استفاده کنند را برای حاضران به نمایش درآورد. 

و دیگر آنکه در سالی که رو به به پایان می‌رود، دومین دوره جایزه ملی طراحی بسته‌بندی در صنایع فرهنگی با حمایت بیمه سامان و با شعار سازمان جهانی بسته‌بندی یعنی «کیفیت بهتر زندگی به واسطه بسته‌بندی بهتر برای افراد بیشتر» برگزار شد. در این رویداد برگزیدگان در دو بخش «ایده» و «محصول» معرفی و تجلیل شدند.

انتشارات  
شرح توانمندی‌های بیمه سامان در حوزه نشر در کنار رویدادهای یادشده در سال 1400 این معنا را به ذهن متبادر می‌کند که بیمه سامان، فرهنگی‌ترین شرکت فعال در صنعت بیمه کشور است؛ «پایان بیمه! فرجام بیمه‌ای که می‌شناختیم» نوشته «راب گالبریت» که علیرضا جاهدی و ایمان ارسطو آن را ترجمه کرده‌اند و با حمایت شرکت بیمه سامان منتشر شده است، عنوان کتاب سال صنعت بیمه را از آن خود کرد. این کتاب پرفروش‌ترین کتاب بیمه‌ای سایت آمازون در سال ۲۰۱۹میلادی بوده است که ضمن بررسی چالش‌های پیش روی صنعت بیمه و با تمرکز بر بیمه‌های اموال و مسئولیت، راه‌حل‌های توسعه بیمه از جمله نقش اکوسیستم اینشورتک، دیجیتالی شدن و چشم‌انداز برهم‌زنندگی این صنعت در سال‌های پیش رو را تحلیل کرده است.

همچنین کتاب «بیمه‌های حمل‌و‌نقل» به تالیف «معصومه طاهرمازندرانی» مدیر بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیمای شرکت بیمه سامان و علی خداکرمی ارزیاب مستقل بیمه مرکزی ج.ا.ا در این سال منتشر شد و همزمان با 13 آذرماه روز بیمه، در سایت انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. درباره بیمه‌های حمل‌و نقل، کتاب‌های زیادی به زبان‌های خارجی و چند کتاب محدود به زبان فارسی موجود است، اما اطلاعات این کتاب به‌روز‌رسانی شده است و داده‌های جدیدی در آن درج شده است. 

ورزش
در سال 1400 خورشیدی، چهل‌و‌یکمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام تختی با حمایت شرکت بیمه سامان و در سالن 12هزار نفری آزادی تهران برپا شد. همچنین شرکت بیمه سامان با امضای قرارداد بیمه درمان تکمیلی با فدراسیون کشتی، ۶۵۵ نفر از مربیان و داوران فدراسیون کشتی را به مدت یک سال در پوشش بیمه درمان تکمیلی این شرکت قرار داد.





ارسال نظرات
موضوعات روز