يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
تیتر20 دلایل رشد تعداد پذیرش خودروهای غیر گارانتی ایساکو را بررسی می کند؛
آمارها نشان می دهد میزان پذیرش خودروهای غیر گارانتی در شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است، موضوعی که در درجه نخست نشان دهنده افزایش اعتماد شهروندان به این شرکت است.
کد خبر: ۵۴۷۸۵
افزایش اعتماد شهروندان به ایساکو
تیتر20 - با توجه به قوانین گارانتی از یک سو و امتیازات آن از سوی دیگر، طبیعی است که مشتریان ایران خودرو در دوره گارانتی به نمایندگی های ایساکو مراجعه کنند. این در حالی است که مراجعه آنها به نمایندگی ها پس از دوران گارانتی، می تواند ناشی از رضایت و اعتماد البته نسبی (نه مطلق) به ایساکو باشد. تردیدی نیست که مشتریان در بخش های مختلف نسبت به عملکرد ایساکو نقد داشته و این شرکت نتوانسته رضایت کامل آنها را جذب کند، اما به هر حال همین که تعداد مراجعات غیر گارانتی این شرکت رشد کرده، نشان از بهبود جایگاه آن دارد.

به نظر می رسد در مسئله بهبود روند مراجعات غیر گارانتی به ایساکو، وجود نیروی متخصص در نمایندگی ها و البته اطمینان بیشتر نسبت به اصالت قطعات (از دید برخی شهروندان)، اثرگذار بوده است. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که گاهی هزینه تعمیرات در نمایندگی های ایساکو در مقایسه با تعمیرگاه های خصوصی، به دلیل استفاده از قطعات اصل بالاتر است، بنابراین وقتی برخی شهروندان در دوران غیر گارانتی به نمایندگی های این شرکت مراجعه می کنند، نشان از اعتماد آنها دارد.

ایساکو در این سال ها سعی کرده ضمن بهبود عملکرد خود، شاخص رضایتمندی مشتریان را بالا ببرد، هرچند البته همچنان انتقادها و ایرادهایی نسبت به عملکرد این شرکت وجود دارد، به نحوی که نمی توان ادعا کرد سطح رضایت از ایساکو در شرایط ایده آلی قرار دارد. با این حال به صورت نسبی، اقدامات ایساکو در این چند سال، سبب وفاداری بخشی از مشتریانش شده است و این موضوع خود را در قالب افزایش مراجعات به نمایندگی ها در دوران غیر گارانتی نشان می دهد. 
 
اما در بین دیگر دلایل این اتفاق (افزایش مشتریان ایساکو در دوران غیر گارانتی)، بی اعتمادی بخشی از شهروندان به قطعات و لوازم یدکی در بازار آزاد است. در این سال ها به خصوص دوران تحریم، لوازم یدکی و قطعات قاچاق زیادی روانه کشور شده که طبعا نصب آنها در خودروها، سبب بروز حوادث و خسارات مالی و جانی شده و می شود.

از همین رو بخشی از شهروندان با وجود اینکه هزینه خدمات در تعمیرگاه های خصوصی ممکن است کمتر از نمایندگی ها باشد، ترجیح داده اند به سراغ ایساکو بروند تا حداقل بابت استفاده از قطعات اصل خیال شان راحت باشد. با این حال، افزایش مراجعه به نمایندگی های ایساکو در دوران غیر گارانتی نشان می دهد این شرکت توانسته خود را حداقل نزد بخشی از مشتریان به عنوان مرجعی که قطعات اصل را ارائه می دهد، جا بیندازد.

در کنار اینها، طبعا رشد مراجعات غیر گارانتی به ایساکو، سبب درآمدزایی بیشتر برای این شرکت نیز شده است. با ادامه این روند، ایساکو می تواند از جانب رشد درآمد، عملکرد کمی و کیفی خود را بهبود داده و سطح رضایت مندی مشتریان را بالاتر ببرد. بنابراین شاید روند افزایش مراجعات غیر گارانتی به این شرکت بیشتر نیز بشود. 
   

ارسال نظرات
موضوعات روز