پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
اگر از محصولات اپل بهره می‌برید و به تازگی پیامی با محتوای تغییر تاریخ آی‌فون یا آی‌پدتان برای شما آمده در این صورت تنها کاری که باید انجام دهید این است که «هرگز این کار را نکنید» چرا که بعد از این کار گوشی آیفون یا تبلت آیپد شما برای همیشه از کار می‌افتد و حتی یک کارشناس نخبه در اپل هم نمی‌تواند به شما کمکی کند.
کد خبر: ۵۴۸۲

تیتر20 - اگر از محصولات اپل بهره می‌برید و به تازگی پیامی با محتوای تغییر تاریخ آی‌فون یا آی‌پدتان برای شما آمده در این صورت تنها کاری که باید انجام دهید این است که «هرگز این کار را نکنید» چرا که بعد از این کار گوشی آیفون یا تبلت آیپد شما برای همیشه از کار می‌افتد و حتی یک کارشناس نخبه در اپل هم نمی‌تواند به شما کمکی کند.
به گزارش اقتصادنیوز، «انفجاری از گذشته تاریخ! مکینتاش اصلی، جهان را به کامپیوترها معرفی کرد و برای همیشه شیوه تجربه مردم از تکنولوژی را تغییر داد و به آنها این امکان را داد تا کارهایی را انجام دهند که تا پیش از این قادر به انجام آن نبودند. برای اطلاع از این امکانات مخفی باید با مکینتاش خود سفری به زمان گذشته داشته باشید تا این امکانات جادویی را در آیفون خود احیا کنید. برای این منظور، تاریخ آیفون خود را به 1 ژانویه 1970 تغییر دهید و یکبار با نگاه داشتن همزمان دکمه Home و Power، دستگاه خود را مجددا راه‌اندازی کنید و برای این سفر ماجراجویانه آماده شوید»

این خبری است که به تازگی در خصوص آی‌فون‌ها و آی‌پدهای اپل در میان عموم به اشتراک گذاشته شده اما در صورت مشاهده این پیام، یا درصورتیکه فردی چنین چیزی از شما درخواست کرد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که «هرگز این کار را نکنید» چرا که بعد از این کار گوشی آیفون یا تبلت آیپد شما برای همیشه از کار می‌افتد و حتی یک کارشناس نخبه در اپل هم نمی‌تواند به شما کمکی کند.

کاربران بسیاری بوده‌اند که در این خصوص پیام‌های خود را در اینترنت به گوش سایرین رسانده‌اند. آنها با فرض اینکه این کار تنها یک شایعه یا شوخی است این کار را انجام دادند تا به خود ثابت کنند که این حرف‌ها شایعاتی بیش نیست، اما متوجه شدند که این موضوع یک واقعیت است و با یک شوخی ساده اسمارت‌فون خود را به یک کالای بی‌مصرف تبدیل کردند. اما پشیمانی فایده‌ای ندارد .

 آنگونه که تابناک گزارش داده است؛ بسیاری از انجمن‌های تخصصی نیز، اعلام کرده‌اند که تلاش برای بازگرداندن گوشی به حالت عادی و با استفاده از فن‌های بازیابی توسط نرم‌افزار iTunes نیز بی‌نتیجه بوده است. 

البته  هنوز علت دقیق این امر مشخص نیست؛ اما برخی حدس و گمان‌ها آن را ناشی از روش‌های iOS برای ذخیره‌سازی زمان و تاریخ می‌دانند که منجر به آن می‌شود، تاریخ یکم ژانویه 1970 با مقداری برابر با 0 یا کمتر از 0 ذخیره شود و در نتیجه همه پروسه‌های دیگری که به نحوی با زمان سروکار دارند، دچار مشکل شوند. به هر حال به نظر می‌رسد دستگاه‌های Jailbreak شده (که به کاربران امکان دسترسی به فایل‌های سیستمی را می‌دهند و با آن کاربران به راحتی می‌‌توانند برنامه‌ها، نرم‌افزارهای کرک‌شده و سایر موارد دلخواه خود را در گوشی خود نصب کنند)، می‌توانند با برخی از ابزارها و ترفندها خود را در برابر این نقص فنی در امان باشند.  

ارسال نظرات
موضوعات روز