شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
تیتر20 بررسی می‌کند؛
اعطای بیش‌ترین شمار تسهیلات به بنگاه‌ها و واحدهای اقتصادی، ارائه مشاوره به صاحبان کسب‌و‌کارها، تامین مالی دو واحد عظیم تولیدی، توقف تملک واحدهای تولیدی، تعریف بیش از ده بسته اقتصادی و ابلاغ تشکیل کمیته مانع‌زدایی تنها شماری از اقدامات بانک ملی ایران برای تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در سال 1400 بود.
کد خبر: ۵۴۸۹۵
بانک ملی ایران در آیینه 1400/ مانع‌زدایی از مسیر تولید، فراتر از یک شعار
تیتر20- سالی که پشت سر گذاشتیم را مقام معظم رهبری با شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری کرده بودند. در همین راستا بانک ملی ایران همپای دیگر بنگاه‌های اقتصادی فعال در کشور اقداماتی را برای عملی کردن این شعار به کار بست. امروز پس از گذشت بیش از یک سال از ابلاغ شعار یادشده نگاهی به عملکرد بانک ملی ایران در مسیر تحقق‌بخشی به این مهم می‌اندازیم. 

بررسی تیتر20 این نتیجه را حاصل کرده که تلاش بانک ملی در مسیر تحقق‌بخشی به شعار سال 1400خورشیدی در دو مسیر جاری بوده است، یکی در رویکرد و خط‌مشی‌ای که مدیران برای عملکرد بانک تعیین می‌کردند و دیگری حمایت‌هایی مادی و معنوی که بانک ملی ایران به بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی کشور عرضه می‌داشت. 

مانع‌زدایی از مسیر تولید چیزی فراتر از یک شعار 
مانع‌زدایی از مسیر تولید در این بانک چیزی فراتر از یک شعار دنبال شده است، در سال گذشته مدیران ارشد این بانک ده‌ها جلسه حضوری و غیرحضوری با فعالان اقتصادی کشور برگزار و هزاران میلیارد تومان تسهیلات به منظور کمک به توسعه فعالیت تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی پرداخت شد.

 ارائه صدها ساعت مشاوره تخصصی از سوی کارشناسان بانک به صاحبان بنگاه‌ها که نشان‌دهنده عزم جدی این بانک در مانع‌زدایی از تولید است. 

در نهایت با استناد به آمار بانک مرکزی، بانک ملی ایران به عنوان بزرگ‌ترین نهاد مالی توانست به عموم مردم به ویژه فعالان اقتصادی تسهیلات پرداخت کند.

در سال گذشته در سفری که دو تن از اعضای هیات مدیره بانک به استان خوزستان و دیداری که در جریان این سفر با مقامات استانی و کارکنان بانک ملی داشتند، با تمرکز بر شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها بر لزوم حمایت هر چه بیشتر از تولیدکنندگان داخلی و کمک حداکثری به کاهش چالش‌های اقتصادی تاکید کردند.

در آن دیدارها عنوان شد که بانک ملی ایران در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و به منظور تحقق شعار سال، همه تلاش خود را در حوزه پشتیبانی و مانع‌زدایی از مسیر تولید به کار خواهد بست، همچنین از توان بانک ملی ایران برای توسعه همکاری‌ها با مجموعه‌های عظیم پتروشیمی و منطقه آزاد اروند سخن به میان آمد.

حضور جدی بانک ملی ایران در بیشتر طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ اقتصادی کشور از جمله سدسازی، راه‌سازی، فرودگاه، مراکز درمانی و بیمارستانی، مراکز علمی آموزشی و طرح‌هایی همچون طرح ملی مسکن و طرح خرید تضمینی گندم که با مشارکت بخش خصوصی می توان طرح‌های بزرگی را در همه کشور به‌ویژه استان خوزستان عملیاتی کرد. 

رویداد دیگری که از اتخاذ رویکرد مبتنی بر شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها توسط مدیران ارشد بانک ملی ایران حکایت دارد، سخنان این مدیران در همایش بررسی عملکرد اداره امور شعب استان خراسان رضوی است. در این نشست از ارائه برنامه‌های منسجم در قبال شعار مقام‌ معظم رهبری در بخش تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، چابک‌سازی و سرعت عمل ‌در به سرانجام رساندن امور گفت و این مهم را از اولویت‌های کاری سال 1400 صحبت شد.در این نشست از ارائه بسته‌های جدید اعتباری با رویکردی کاملا متفاوت خبر داده شد.

یکی از مدیران ارشد بانک ملی در نشستی دیگر در سال گذشته که این بار با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان برگزار شده بود، از توقف تملک واحدهای تولیدی بانک ملی خبر داد و هدف از این اقدام را پیگیری جدی تحقق شعار سال در «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» اعلام کرد.

 او همچنین افزایش اختیارات مدیران استانی بانک ملی در بخش سرمایه ثابت، سرمایه در گردش و امور بین‌الملل و ارزها به منظور تسهیل و کمک به واحدهای تولیدی در قالب بسته اقتصادی را اقدامی دیگر از سوی بانک ملی ایران دانست و اضافه کرد که با تصویب این بسته اقتصادی، اختیارات مدیران بانک ملی در استان‌ها بین دو تا شش برابر افزایش پیدا کرد.

 در همین زمینه به منظور تحقق شعار سال، شعب استان‌ها ملزم به تخصیص ۸۰درصد از منابع خود به بخش صنعت شدند. همچنین توجه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های صادرات‌محور و به ویژه شرکت‌های با ظرفیت اشتغال‌زایی بالا و حوزه سلامت نیز به دلیل شرایط کشور در سال گذشته در دستور کار بانک ملی ایران قرار گرفت. 

تعریف بیش از ده بسته اقتصادی و ابلاغ تشکیل کمیته مانع‌زدایی به مدیران استان‌ها نیز از اقدامات دیگر بانک ملی ایران برای تحقق شعار رهبری در سال 1400 بود که می توان به آنها اشاره کرد.
 
تحقق تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در عملکرد بانک ملی  
از ایده‌‌پردازی و سخنرانی ها که بگذریم، بانک ملی ایران در سال 1400خورشیدی و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها ارائه تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت به واحدهای تولیدی را در دستور کار خود داد؛ جدا از دستاوردهایی همچون ارائه بیش‌ترین شمار تسهیلات به واحدها و فعالان اقتصادی بنابر آمار بانک مرکزی و مشاوره‌‌دهی به این افراد دو موردی که در ادامه شرح داده می‌شود، بزرگ‌ترین گام‌هایی است که بانک ملی ایران با هدف تحقق شعار سال برداشت. 

بانک ملی در سالی که پشت سر گذاشتیم، بیش‌تر از 300میلیارد ریال تسهیلات در قالب سرمایه ثابت به شرکت پردیس صنعت زنده‌رود پرداخت کرد. این شرکت یکی از چندین بنگاه مورد حمایت بانک ملی به شمار می‌آید، در زمینه تولید شمش فولادی (بیلت) فعالیت می‌کند و سالیانه 36هزار تن فولاد آلیاژی به‌جز فولاد زنگ‌نزن و 64هزار تن شمش فولاد ساده کربنی و کم‌آلیاژ تولید می‌کند. علاوه بر رقم یادشده تخصیص سقف اعتباری به منظور تامین بخشی از سرمایه در گردش مجتمع به ارزش 50میلیارد ریال نیز بخش دیگری از حمایت‌های بانک ملی ایران از شرکت پردیس صنعت زنده‌رود در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها بود. 

همچنین بانک ملی ایران در سال گذشته اقدام به تامین مالی کارخانه شرکت دی‌پلیمر‌آریا کرد، این کارخانه در استان مرکزی و در زمینی به مساحت 342هزار متر مربع در شهرک صنعتی خمین قرار داد و سرمایه‌گذاری اولیه برای آن 12هزار‌و500میلیارد ریال برآورد شده بود. این کارخانه قرار است پس از بهره‌برداری برای 450 نفر شغل ایجاد و سالیانه 175هزار تن پروپیلن تولید کند، محصولی که در صنایع مختلف نظیر بسته‌بندی،‌ نساجی، پزشکی و پلاستیک کاربرد دارد. بانک ملی ایران در دو بخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش به ایجاد و شروع فعالیت این واحد تولیدی کمک خواهد کرد. در بخش سرمایه ثابت، سهم بانک ملی ایران بابت ایجاد ساختمان، خرید تاسیسات و ماشین‌آلات داخلی بیش از 9هزارو277میلیارد ریال و در بخش سرمایه در گردش، یک‌هزارو200میلیارد ریال است.



ارسال نظرات
موضوعات روز