چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
خیز بلند گروه بهمن برای تولید اتوبوس‌های مدرن و برقی شهری
تیتر20 - گروه بهمن به عنوان بزرگترین خودروساز بخش خصوصی در کشور توانسته، گام‌های بسیار موثری را در زمینه تولید محصولات با کیفیت و متنوع بردارد، این درحالیست که در زمینه خودروهای کار و تجاری گروه بهمن نیز توانسته سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهد، در همین رابطه بهمن دیزل و سیبا موتور به عنوان دو بازوی گروه بهمن در تولید خودروهای کار از جمله کامیون، کامیونت و کشنده توانسته‌اند، عملکرد خوبی از خود برجای بگذارند.

در این رابطه و در بخش کامیونت تقریبا ۵۵ تا ۷۵ درصد بازار همواره در اختیار گروه بهمن بوده، در بخش خودروهای تجاری، نیز در ۵ سال گذشته بطور متوسط رشد ۴۴ درصدی را گروه بهمن به ثبت رسانده درحالی که رشد کل صنعت در بخش خودروهای متوسط تجاری از سال ۸۳ تا به امروز ۱۶ درصد بوده است.

با توجه به اینکه تمرکز بهمن دیزل و سیبا موتور تولید خودروهای کار است، در بخش خودروهای تجاری و به خصوص تولید اتوبوس، گروه بهمن شروع به آغاز همکاری با شرکت اتوبوس‌سازی اِسنا کرده است.این درحالیست مشارکتی که بین خودروسازی اسنا و گروه بهمن‌ اتفاق افتاده، به‌صورت خرید سهام از طرف گروه بهمن نبوده، بلکه این خودروسازی با شرکت ِاسنا مشارکت کرده است تا هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ مالی و طراحی یک هم‌افزایی ایجاد شود.

از سویی باتوجه به شبکه تامین گسترده‌ای که مجموعه‌ گروه بهمن و شرکت‌های وابسته‌ به این گروه در اختیار دارند، هدف این مشارکت به‌طور عمده بحث داخلی‌سازی است تا سطح ساخت داخل محصولات افزایش یابد و هم میزان و کیفیت محصولات تولیدی ارتقاء یابد.

بر این اساس، از سال 1401گروه بهمن اتوبوس‌‌‌هایی از برند اِسنا (SNA) به شبکه حمل و نقل شهری وارد خواهد کرد، در قدم اول گروه بهمن یک اتوبوس ۱۲ متری را اوایل سال رونمایی خواهد کرد که یک اتوبوس بسیار ویژه است که در کارخانه اِسنا در تبریز تولید می‌شود. این اتوبوس یک سروگردن بالاتر از محصولات رقیب در بازار است و حتی به خاطر شرایط موجود، یک سیستم تصفیه هوا از باکتری و میکروب نیز داخل اتوبوس تعبیه شده که بتواند مرتب هوای اتوبوس را تصفیه کند.

 این در حالیست که گروه بهمن در شهریورماه نیز تولید اتوبوس ۱۸ متری را آغاز خواهد کرد و اتوبوس CNG-سوز را نیز در سه ماهه آخر سال به تولید خواهد رساند. همچنین ذکر این نکته ضروری است که شرکت SNA که چند سال گذشته فعالیت‌‌‌های خود در عرصه ساخت اتوبوس‌‌‌های شهری را متوقف ساخت بود، به تازگی و با سرمایه گذاری گروه بهمن فعالیت‌‌‌های خود را از سر گرفته و امسال با قدرت در عرصه ساخت و عرضه اتوبوس‌‌‌های شهری با راهبری گروه بهمن ورود خواهد کرد.

تولید اتوبوس‌ برقی توسط گروه بهمن
با نگاهی گذار به دنیای اطرافمان با آلودگی‌های زیست‌محیطی مواجه می‌شویم که گریبان‌گیر طبیعت و شهرها شده‌اند. استفاده از سوخت‌های فسیلی بشر امروز را با بحرانی عمیق روبرو کرده است، بحرانی که نه تنها زندگی موجودات کره خاکی را تهدید می‌کند، بلکه چالش پایان‌پذیری سوخت‌های فسیلی را پررنگ‌تر از پیش کرده است. 

یکی از راه حل‌های کاهش تبعات استفاده از سوخت‌های فسیلی، جایگزینی آن با انرژی برق است. در راستا برقی کردن حمل و نقل شهری از اهمیت بسزایی برخوردار است، از سویی بالا بردن توان حمل‌ونقل عمومی درون و برون شهری کشور و سرعت بخشیدن گسترش آن از امتیازات بزرگ برقی کردن ناوگان است. در این راستا گروه بهمن در سال 1402 از اتوبوس‌های برقی خود رونمایی خواهد کرد.

این در حالیست که تجهیز ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی کشور به اتوبوس‌های برقی تاثیر چشمگیری در کاهش میزان مصرف سوخت دیزل و آلاینده‌ها دارد. همچنین با بهره‌برداری از اتوبوس‌های برقی گروه بهمن در هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی صرفه‌جویی می‌شود و در روند هوشمندسازی ناوگان عمومی حمل‌و‌نقل کشور پیشرفت بزرگی حاصل می‌شود.
 
 از سویی یکی از روش‌های مبارزه با آلودگی هوا و کنترل ترافیک شهرهای بزرگ از جمله تهران استفاده از اتوبوس‌های برقی است. به بیان دیگر این امر کمک فراوانی برای روان شدن ترافیک شهری و کاهش آلودگی هوا خواهد کرد. همچنین با توجه به توان گروه بهمن در توسعه فعالیت های خود، به طور قطع در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش تولید اتوبوس‌های برقی در گروه بهمن خواهیم بود.

ارسال نظرات
موضوعات روز