شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
تیتر20 بررسی می‌کند؛
عملکرد سال‌های اخیر بانک صادرات نشان می‌دهد، اصلی‌ترین اولویت مدیرعامل جدید این بانک را باید تثبیت سودآوری آن دانست.
کد خبر: ۵۴۹۴۱
بانک صادرات
تیتر20 - بانک صادرات ایران طی سال‌های اخیر دستخوش تغییرات مدیریتی پردامنه‌ای بوده ولی توانسته تمرکز و انسجام لازم را در مسیر اهداف تعیین شده حفظ کند بااین‌حال دکتر ایمانی به‌عنوان مدیرعامل جدید این بانک باید مواردی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد؛ ارتقای جایگاه بانک صادرات در تأمین مالی فعالان حوزه انرژی و فولاد، گسترش خدمات بانک در حوزه بانکداری الکترونیکی، تمرکز بر تأمین مالی خرد از جمله این موارد است که بدون شک نیازمند اولویت‌بندی مجدد از سوی ایمانی است.

بررسی گزارش‌های منتشر شده از سوی بانک صادرات نشان می‌دهد، این بانک از آغاز طرح ویژه پرداخت وام ودیعه مسکن از ابتدای شهریورماه ١٣٩٩ تا زمستان 1400 بالغ بر ٢٧ هزار و ٤٤٤ فقره وام ودیعه مسکن معادل شش هزار و ٥٨٨ میلیارد ریال به واجدین شرایط پرداخت کرده است. علاوه بر این طی ٩ ماه اول سال گذشته، ١٢ هزار و ٣٥١ فقره وام ودیعه مسکن به ارزش بالغ بر ٣ هزار و ٧٤٤ میلیارد ریال پرداخت شده. همچنین تعداد وام‌های ودیعه مسکن پرداخت شده توسط این بانک در سال ٩٩ بیش از ١٥ هزار و ٩٣ نفر به ارزش دو هزار و ٨٤٤ میلیارد ریال بوده که جمعاً از آغاز طرح ویژه پرداخت این وام تاکنون ٢٧ هزار و ٤٤٤ فقره وام ودیعه مسکن معادل شش هزار و ٥٨٨ میلیارد ریال به واجدین شرایط پرداخت شده است.

علاوه بر این مورد، کمک به طرح‌های اشتغال‌زایی سازمان بهزیستی که طی سالیان گذشته توسط بانک صادرات ایران همواره در قالب توانمندسازی خانواده‌های نیازمند انجام شده است، همچنان باید موردتوجه باشد چرا که در ماهه اول سال گذشته هزار و ٩٣٠ فقره وام به ارزش بالغ بر ٨٩٦ میلیارد ریال به واجدین شرایط در این سازمان پرداخت شده و طبیعی است انتظار عمومی از بانک صادرات استمرار این خدمت است.

بانک صادرات طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به حوزه دیجیتالی داشته و سرمایه‌گذاری فراوانی نیز در راستای تنوع‌بخشی به خدمات و محصولات خود در حوزه بانکداری الکترونیکی صرف کرده است بااین‌حال به نظر نمی‌رسد محصولات ارائه شده توسط این بانک سهم متناسبی با جایگاه آن در میان بانک‌های کشور داشته باشد. علت این عدم تناسب را باید به‌دقت ریشه‌یابی کرد و بر همین اساس نیز عارضه‌یابی اقدامات بانک در حوزه بانکداری الکترونیکی، یکی از اولویت‌های اصلی مدیرعامل جدید بانک صادرات است.

خوشبختانه بانک صادرات طی سال‌های اخیر عملکرد نسبتاً مطلوبی داشته است؛ افزایش یک‌درصدی سهم از بازار، فروش اموال مازاد و عرضه سهام شرکت‌های تحت پوشش در بورس، رشد ١٢ برابری ارزش بازار بانک، افزایش نقدشوندگی سهام، ارتقای رتبه بانک در بین شرکت‌های بزرگ و ارائه محصولات و خدمات جدید به‌ویژه برنامه کاربردی صاپ و پنج طرح اعتباری از جمله این دستاوردها بوده است. بر همین مبنا روشن است که مدیرعامل جدید این بانک در کنار توجه به اقداماتی که به کاهش ضعف‌ها منجر شود باید برنامه لازم را نیز برای حفظ و ارتقای دستاوردها داشته باشد. براین‌اساس بیراه نخواهد بود اگر سال 1401 را که تقریباً با حضور مدیرعامل جدید آغاز شده، سال تثبیت سودآوری بانک صادرات ایران دانست.

با درنظرداشتن این اولویت، اقداماتی مانند ادامه تلاش‌ها برای اصلاح ساختار مالی، روند پوشش زیان انباشته و تبدیل آن به سود، تلاش برای بهبود نسبی ترکیب منابع، کاهش ریسک اعتباری، حفظ رتبه بیشترین نقدشوندگی سهم و بازده مطلوب، برگزاری به‌موقع و موفق مجامع، چابک‌سازی و جوان‌سازی منابع انسانی کارآمد و افزایش عملیات در اغلب شعب خارج از کشور باید جزو اولویت‌های مدیرعامل جدید باشد.

ارسال نظرات
موضوعات روز