پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
تیتر20 بررسی می کند؛
حضور مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو در تلویزیون، حواشی زیادی را برای او و شرکت تحت مدیریتش به دنبال داشت. خطیبی که برای پاسخ به چرایی چالش های خودرویی کشور به تلویزیون رفته بود، در بخش هایی از مصاحبه با مجری برنامه دچار چالش شد و در نهایت قسمت هایی بریده بریده از اظهارات او سر از شبکه های مجازی درآورد.
کد خبر: ۵۵۵۳۵
حضور بد موقع مدیرعامل ایران خودرو در تلویزیون
تیتر20 - هرچند برای خودروسازی ایران که از منظر کمی و کیفی و خدمات ضعف دارد، لازم است مدیران این صنعت هر چند وقت یکبار پاسخگوی افکار عمومی باشند، اما پرسش اینجاست که آیا واقعا نیازی بود خطیبی به عنوان کسی که تازه چند ماه است سکان هدایت بزرگترین خودروساز ایران را به دست گرفته، به تلویزیون برود و پاسخگوی اتفاقات و مسائلی باشد که مسئول آن نبوده، حداقل تا شش ماه پیش.

خطیبی کمتر از شش ماه است که هدایت ایران خودرو را به دست گرفته و طبیعتاً اگر این شرکت نقطه ضعف و قوت بزرگی را به خود می بیند،  نمی تواند به تنهایی ناشی از عمل او باشد.

 به نظر می رسد باید مدیران گذشته و البته سیاست گذاران صنعت خودرو پاسخگوی اوضاع فعلی خودروسازی باشند و خطیبی و دیگر مدیران جدید صنعت خودرو مصاحبه های تصویری را بگذارند برای وقتی که اقداماتی مهم و قابل ذکر در کارنامه شان ثبت شد.

وقتی فضای جامعه علیه خودروسازان داخلی منفی است ، چه اصراری است که مدیرعامل ایران خودرو راهی تلویزیون شود و در دام گفت و گوهای حاشیه‌ای بیفتد.

صنعت خودروی ایران با چالش های فراوانی روبروست؛ از ضعف کیفیت گرفته تا قیمت گذاری خودرو. از دید شهروندان، خودروسازان مقصر همه این مسائل هستند و هرچند هم که آنها دفاع کنند، تا وقتی مشکلات موجود حل نشود، مردم قانع نخواهند شد.

خودروسازان سیاست‌های دولتی از جمله قیمت‌گذاری دستوری را عامل بسیاری از مشکلات می دانند، با این حال چون پایگاه اجتماعی شان در چند سال اخیر روز به روز ضعیف تر شده است، دفاع آنها به مذاق مخاطبان خوش نمی آید و به عکس، ناراحتی آنها را بیشتر می کند.

معمولاً هم در مصاحبه های تلویزیونی، مجریان با استفاده از همین ابزار، امثال خطیبی را به دام حاشیه می اندازند و در نتیجه اظهاراتی مطرح می‌شود که افکار عمومی را حساس تر می کند.
 این ماجرا که گذشت و تمام شد؛ اما به نظر می رسد مدیرعامل ایران خودرو بهتر است در آینده هوشمندانه تر درباره گفتگوهایش به خصوص با رسانه های تصویری عمل کند.

شاید اگر خطیبی چند ماه دیگر با دست پر به تلویزیونی می رفت،  درگیر حواشی فضای مجازی نمی شد و می توانست دفاعی بهتر و منطقی‌تر از خودروسازی انجام بدهد.اگر نگوییم در چنین شرایطی، افکار عمومی حرف های مدیران عامل خودروسازی می پذیرند، حداقل اش این است که درگیر حاشیه نمی شوند و دید افکار عمومی به آنها منفی نخواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو در این چند وقت نشان داده که خودش با نگاه انتقادی به ایران خودرو وارد شده است اما این موضوع شاید در فضایی که خودروسازی محبوب اجتماع نیست ، به ضرر وی  تمام شود.

مسئله دیگر این است که برخی اتفاقات مانند ممنوعیت واردات خودرو، اذهان عمومی را نسبت به خودروسازان منفی تر کرده است.

بنابراین اگر واردات خودرو آزاد شود و به اجرا در بیاید شاید کمی از خشم جامعه نسبت به صنعت خودرو کاسته شده و در آن فضا،  مدیران خودروسازی از جمله خطیبی نیز بتوانند گفت گوهای فنی و کم حاشیه را با رسانه های تصویری انجام دهند.

ارسال نظرات
موضوعات روز