پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
چه ویژگی‌هایی شاهین را از سایر خودروهای ایرانی متمایز می‌کند؟
تیتر20 - همواره یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در بازار خودرو مطرح بوده، بحث کیفیت و تنوع محصول است، حال در این رابطه شرکت سایپا به عنوان یکی از دو خودروساز بزرگ کشور، با محصول شاهین خواسته به این مسئله پاسخ دهد. 

 از سویی نام این خودرو از نام پرنده‌ای ایرانی گرفته شده است، اما چرا؟ شاهین گونه‌ای از پرنده‌های در حال انقراض در طبیعت ایران است. سایپا می‌گوید که ظاهر این محصولشان از پرنده مذکور الهام گرفته شده، در واقع، این خودرو در ابتدا رُهام نام داشت اما سازمان محیط‌زیست پیشنهاد گذاشتن نام شاهین را مطرح کرد و البته پیشنهادش هم توسط سایپا پذیرفته شد.

امنیت بالا مزیت شاهین
شاهین از جمله معدود خودروهای ایرانی است که برای تست ایمنی و تصادف در اختیار مؤسسه معتبر اروپایی euroNCAP  قرار گرفته است. مؤسسه انکپ در ردیف معتبرترین مؤسسات ارزیابی ایمنی خودرو در کل دنیا به شمار می‌رود. بسیاری از کمپانی‌های معروف خودروسازی در دنیا، خودروهای تازه تولید شده خود را در اختیار این مؤسسه قرار می‌دهند تا آزمون‌های مختلف امنیت را روی آن انجام دهند.

سایپا نیز خودرو شاهین را برای انجام تست‌های ایمنی به این مؤسسه فرستاده است. در جریان این بررسی‌ها، شاهین موفق به کسب 4 ستاره از ۵ ستاره ممکن شد که به‌نوعی نمره قبولی برای آن به شمار می‌رود. بنابراین یکی از مزایا شاهین را می‌توان امنیت بالای آن دانست. 

استاندارد مصرف سوخت مناسب
سیستم‌های سوخت‌رسانی شاهین بر مبنای جدیدترین استاندارد بین‌المللی یعنی یورو ۵ طراحی شده‌اند که در نوع خود یکی از  مزایای شاهین به شمار می‌رود. میزان مصرف سوخت این خودرو نیز در ۱۰۰ کیلومتر تقریبا ۶.۸ لیتر است. این درحالیست که مصرف سوخت بخش عمده‌ای از هزینه‌های جاری یک خودرو را به خود اختصاص می‌دهد و طبیعی است که هر قدر این مصرف کاهش پیدا کند، تمایل برای خرید آن خودرو نیز به مراتب افزایش پیدا می‌کند.

امکانات رفاهی مناسب شاهین
بعد از امنیت بالا، بدون شک مهم‌ترین مزایا شاهین را می‌توان در امکانات رفاهی و آپشن‌های آن خلاصه کرد، سایپا برخی از مهم‌ترین دستاوردهای خود را در زمینه تجهیزات جانبی خودرو روی شاهین پیاده کرده است. 

در همین راستا برخی از مهم‌ترین تجهیزات جانبی و امکاناتی که روی این خودرو نصب است، شامل آپشن‌هایی نظیر ۲ ایربگ برای سرنشینان جلو،سان روف،سنسور عقب،سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک،استارت دکمه‌ای،دوربین دید عقب ماشین،سیستم ترمز ضد قفل و اضطراری،چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب،سیستم مالتی مدیا هفت اینچی،سیستم هشدار دهنده برای جلوگیری از سرقت (ایموبیلایزر)،دکمه‌های کنترلی روی فرمان،چراغ‌های اتوماتیک،آینه‌های برقی،صندلی با روکش چرم،سیستم پایش وضعیت باد تایرها،سیستم GPS و صندلی عقب مجهز به نگهدارنده کودک است.

سواری خوب شاهین
از دیگر مزایای شاهین را سواری راحت آن می‌دانند. کسانی که تاکنون پشت فرمان این خودرو نشسته‌اند، اذعان می‌کنند که راننده کنترل بیشتری روی خودرو حتی در سرعت‌های بالا دارد و رانندگی با آن نسبتا راحت‌تر است. سواری راحت خودرو در شهرهای شلوغی مانند تهران یک نعمت بزرگ برای رانندگان به شمار می‌رود که روزانه ساعات زیادی را پشت فرمان سپری می‌کنند.

در کنار این موضوع باید به شتاب مناسب خودرو اشاره کنیم که تا ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌تواند به‌راحتی در جاده حرکت کند. فرمان جدیدی که روی شاهین نصب شده است، به دلیل برخورداری از دکمه‌های کنترلی نقش جدی در راحت‌تر شدن سواری این خودرو ایفا کرده است.

طراحی مناسب شاهین
شاهین یکی از خودروهایی است که اکثر قریب به اتفاقل کارشناسان درباره طراحی ظاهری زیبای آن سخن به میان آورده‌اند. سایپا در طراحی خارجی این خودرو به‌خوبی توانسته‌اند با بهره‌گیری از خطوط شکسته و منحنی، طرح جذابی را به نمایش بگذارد. مهندسی طراحی داخلی شاهین کاملا جدید است، که این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است.

قیمت اقتصادی شاهین نسبت به رقبا
قیمت کارخانه‌ای شاهین تحویل 90 روزه در اردیبهشت‌ماه بالغ بر 344 میلیون تومان بوده، از سویی در بازار آزاد نیز قیمت شاهین در حال حاضر حدود 400 میلیون تومان است،این درحالیست که هم‌رده‌‌ها و رقبای شاهین، شامل، برلیانس H330،رنو تندر پلاس،پژو پارس اتوماتیک،دناپلاس توربو،تارا و پژو ۲۰۷i، با توجه به قیمتی که در درب کارخانه و بازار آزاد دارند، در قیاس با شاهین مزیت رقابتی ندارند و این محصول سایپا در ارجحیت خرید مشتریان بازار خودرو در این سگمنت قرار دارد.

مورد متمایز خدمات پس از فروش شاهین
با توجه به امکانات و کیفیت شاهین، گارانتی این خودرو به عنوان اولین خودروی تولید داخل به مدت زمان ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر تعیین شده است. این اقدام برای اولین بار در مورد یک خودروی داخلی انجام می‌شود و بیانگر این موضوع است که کیفیت عرضه شده در این خودرو به شرکت سازنده توان داده است تا بدون نگرانی، سقف گارانتی خودروهای داخلی را تا رقم بالاتری نسبت به قبل رشد بدهد. 

این درحالیست که خدمات گسترده پس از فروش شاهین نیز مورد دیگری است که باید اشاره کرد، سایپا در تامین قطعات یدکی شاهین به خوبی عمل کرده و تمامی نمایندگی‌های مجاز سایپا در سراسر کشور، موظف هستند، خودروی شاهین را پذیرش کنند، که این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سه ایراد رفع شده شاهین
سه ایراد محصول شاهین که شامل صدای غیرعادی موتور، شیشه بالابر و صندلی ها بود به صورت کامل از سوی سایپا برطرف شده، که این موضوع نشان می‌دهد، سایپا به خوبی توانسته از این محصول خود  پشتیبانی کند و کیفیت تولید محصول تولیدی خود را روز به روز تکامل ببخشد.

ارسال نظرات
موضوعات روز