شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷
تیتر20 بررسی کرد
نمایشگاه خودرو شهر آفتاب چندی پیش در حالی به پایان رسید که در کنار برخی پرسش ها مانند نیامدن وزیر صمت،بازدیدکنندگان پرسش دیگری را نیز مطرح می کردند؛ چرا کرمان موتور به نمایشگاه خودرو شهر آفتاب نیامد؟
کد خبر: ۵۵۶۶۰
چرا کرمان موتور به نمایشگاه خودرو شهر آفتاب نیامد؟
تیتر20  -  چهارمین نمایشگاه خودرو شهر آفتاب پس از تحریم صنعت خودروسازی کشور،اولین رویدادی بود که طی آن  فعالان این صنعت می توانستند دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

هر چند این نمایشگاه در غیاب بسیاری از برندهای پیش از تحریم و حاضر در نمایشگاه سال 96 برگزار شد و انگ چینی بودن بر پیشانیش خورده بود.اما هر چه بود خوب یا بد،می توانست از چند منظر قابل بررسی و توجه باشد.

از جمله آشنا شدن مردم با محصصولات جدید و در نمایی کلان تر،نمایشی برای شکست تحریم کنندگان به حساب می آمد.یعنی نشان می داد که به هر سختی و مرارتی خودروسازان ایرانی به خصوص تولید کنندگان بخش خصوصی با چه جدیت و همیتی برای بازگرداندن آرامش به بازار و صنعت خودرو تلاش کرده اند.

در این میان عدم حضور کرمان موتور با توجه به جایگاه و پیشینه ای که این خودروساز دارد،جای تعجب داشت و پرسش برانگیز بود.

برخی معتقد بودندکه این شرکت محصول جدید نداشته است که بخواهد آن را به نمایش دربیاورد و بنابراین دلیل هم برای حضور در این رویداد وجود نداشته است.این در حالی است که بسیاری از شرکت کنندگان نیز با محصولاتی در این نمایشگاه حاضر شدند که پیشتر و بارها و به انحاء مختلف معرفی و رونمایی شده بود.

با این حال چون پیشتر کشور درگیر کرونا بود و همچنین می خواستند با تمام آنچه که طی سال های تحریم به دست آورده اند،با دست پر به نمایشگاه آمدند.ولو اینکه محصولات حاضر پیشتر به نمایش درآمده بود.

از سوی دیگر بسیاری از این محصولات به رغم معرفی شدن و همچنین تبلیغات صورت گرفته برای بسیاری از مردم قابل لمس نبود.چرا که پیشتر هر محصولی جدید در بسیاری از شهرها به طور جداگانه معرفی می شد و به نمایش درمی آمد.

چرا که بسیاری از مشتریان و مصرف کنندگان ترجیح می دهند که خودرو را از نزدیک دیده و آن را لمس کنند.دوست دارند که خودشان از نزدیک با حجم،اندازه و مشخصات فنی آشنا شوند. بسیاری از مردم علاقه دارند که پرسش های خود را به شخصه از مسئولانی که حضور دارند پرسیده و بر اساس معیارهای سنجش خود دست به انتخاب بزنند.

بنابراین کرمان موتور نیز می توانست با حضور در این نمایشگاه علاوه بر به نمایش درآوردن محصولات قدیمی ،خودروهایی که سال گذشته معرفی و عرضه کرده بود را نیز دوباره به نمایش درآورد.به خصوص اینکه این خودروها هر کدام به عنوان یکی از چهره های شاخص کلاس خود نیز محسوب می شود.

سال گذشته کرمان موتور با KMC T8 توانست حسابی در بازار پیکاپ گرد و خاک کند.خودرویی که به رغم رقبای فراوان و گردن کلفت توانست جایگاه خوبی برای خود دست و پا کند.

در واقع KMC T8 علاوه بر طراحی جذاب ظاهری و مشخصات فنی قابل قبول با استفاده از پشتوانه نام کرمان موتور به سرعت به یکی از بازیگران مطرح و تاثیر گذار کلاس پیکاپ کشور خود را معرفی کند.

یا محصول دیگر کرمان موتور که تکانی به بازار کراس اوور هایی داد که این روزها به شدت شلوغ و پر ترافیک است. KMC K7نیز با توجه به مشخصات فنی و ظاهری توانست در کنار بازیگران اصلی این بازار رنگ و بوی خاصی به کلاس کراس اوورها بدهد. ضمن اینکه خودرو، نخستین کراس‌اور شرکت JAC بود که با زبان طراحی نسل سوم محصولات این شرکت معرفی می‌شد. بنابراین این خودرو نیز می توانست با توجه به جایگاهی که در بازار به دست آورده است،یکی از گزینه های کرمان موتور برای حضور در نمایشگاه خودرو شهر آفتاب باشد.

از دیگر محصولاتی که این خودروساز کرمانی می توانست به نمایشگاه بیاورد می توان به جک اس 5 نیو فیس اشاره کرد.در واقع جک اس 5 از همان بدو ورود به ایران  علاوه بر نام و نشانی خوبی که برای خود به دست آورد،توانست نام خود را در ذهن بسیاری از مشتریان حک کند. در واقع این خودرو یکی از پر فروش ترین خودروهای بازار کشور نیز به شمار می رود.با توجه به این موضوع به نظر می رسید که جک اس 5 نیو فیس نیز می توانست از دیگر گزینه های این شرکت برای حضور با دست پر در نمایشگاه خودرو شهر آفتاب باشد.

اما به نظر می رسد که کرمان موتور به رغم اینکه می توانست با محصولات جدید و قدیم خود بخش عمده ای از فضای نمایشگاه را به خود اختصاص دهد،ترجیح داد به جای این کار تمام سعی و تلاش خود را معطوف به مشتریانش کند.

در واقع کرمان موتور که هم اکنون عهده دار ایفای تعهد دیگر خودروساز کرمانی یعنی کارمانیا شده است،با توجه به برخی مسائل غیر شرکتی با وقفه ای در تحویل به موقع همراه شد.

این وقفه به این دلیل بود که شرکت مادر به دلیل شیوع دوباره کرونا و قرنطیه و محدودیت های حمل و نقل نتوانست به موقع سفارش های این خودروساز بخش خصوصی را تحویل دهد.

همین مساله باعث شد که کرمان موتور نیز در تحویل به موقع بخشی از تعهدات خود با پاره ای از مشکلات مواجه شود. البته این شرکت نیز می توانست با توجه به حجم اندک این حواله ها به نمایشگاه بیاید و از این فرصت برای معرفی محصولات آتی خود استفاده کند.

اما این شرکت ترجیح داد که به جای حضور در اولین رویداد سال جاری که از جهات مختلف حائز اهمیت نیز به شمار می رود ،زمان و انرژی خود را برای به صفر رساندن معوقات صرف کند.یعنی حرکت به سمتی که مشتریان از او انتظار دارند.

البته آنگونه که برخی اخبار حکایت می کنند ،در نزدیک ترین نمایشگاه،یعنی نمایشگاه خودروی شیراز،باید شاهد رونمایی از جدید ترین محصول این شرکت باشیم،A5 نام محصول جدید کرمان موتور است که هنوز نیامده بسیاری منتظر هستند تا از نزدیک آن را ببینند.در این شرایط به نظر می رسد که کرمان موتور قرار است در شیراز حسابی سر و صدا کند.در واقع رونمایی از A5 یعنی هم محصولی جدید به بازار عرضه شده است و هم اینکه دیگر این شرکت درگیر معوقات نیست.

ارسال نظرات
موضوعات روز