جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
تیتر20 اهمیت بیمه بدنه شرکت سرمد را در جامعه امروز ایران بررسی می‌کند؛
مجموعه‌ای از واقعیت‌های این روزهای کشور از جمله گران بودن خودرو و لوازم یدکی آن، چشمگیر بودن شمار سرقت خودروها و قطعات آنها، تبدیل شدن خودرو به وسیله امرار معاش و علاوه بر آن کالایی رفاهی و سرمایه‌ای و در نهایت آزادسازی واردات خودرو و احتمال قوی ورود خودروهای خارجی گران‌قیمت به بازار ایران این نتیجه را به ذهن متبادر می‌کند که خرید محصولی به نام بیمه بدنه خودرو به ویژه برای انواع گران‌قیمت این محصول دیگر موضوعی فراتر از یک انتخاب و در واقع یک امر ضروری است. در این گزارش اهمیت بیمه بدنه بیمه سرمد را بررسی می‌کنیم، بیمه‌نامه‌ای که با خرید آن خودروی خود را حتی در برابر خسارت‌های ناشی از سرقت کل و یا اجزایی از خودرو بیمه می‌کنید.
کد خبر: ۵۶۰۷۰
ضرورتی برای خودروهای گران‌قیمت
تیتر20- حقیقت نه چندان جذاب اما حاکم بر بازار قطعات خودرو گرانی این اقلام است. نگارنده به خاطر دارد که در مصاحبه ای در پاسخ به این پرسش که چرا با گرانی خودرو قطعات هم گران می‌شود، اما با کاهش قیمت خودرو نرخ قطعات پایین نمی‌آید؟ این پاسخ را دریافت کرد که بهای خودرو به‌ویژه خودروهای خارجی اگر از حدی فراتر رود، دیگر خریداری برای آن در کشور وجود ندارد، بنابراین فروشنده ناچار به کاهش قیمت است اما لوازم یدکی را صاحب ماشین مجبور است به هر قیمتی هم که باشد بخرد. 

واقعیت تلخ مربوط به خودرو و تجهیزات آن در کشور تنها به مرحله خرید منتهی نمی‌شود و مالک پس از خرید خودرو یا تعویض قطعات آن به فاز نگهداری وارد می‌شود. بنا بر گزارش‌های منتشرشده در ایران روزانه به طور متوسط 1200 خودرو سرقت می‌شود که این سرقت می‌تواند شامل کل خودرو یا قطعات آن باشد؛ به‌طور مثال در سال 1398 شمار خودروهای به سرقت رفته 85هزار مورد بوده که برابر است با روزانه 233 خودرو، البته این آمار فقط شامل دزدی خودرو می‌شود و آمار مربوط به دزدی قطعات چهار برابر این رقم است. 

اوضاع جالبی نیست، آن هم برای جامعه‌ای که بیشتر خانواده‌های آن دست‌کم یک خودرو و شماری هم بیش از یکی را دارند و آنهایی هم که خودرو ندارند، داشتن آن را به نداشتنش ترجیح می‌دهند. به ویژه که خودرو در جامعه‌ای با ویژگی‌های جامعه ایران علاوه بر وسیله‌ای رفاهی، ابزار کار اول و یا حرفه دوم شماری از اعضاست، بنابراین نبود آن و یا ورود آسیب به آن تاثیرات منفی چشمگیری بر اقتصاد و رفاه خانواده‌ها دارد. همچنین با نوسانات که بهای این کالا در کشور تجربه می‌کند، می‌توان حتی از آن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای هم یاد کرد.  

در چنین شرایطی بیمه کردن خودرو راهکاری مناسب برای حفظ این کالاست، آن هم بیمه‌ای که سرقت کل خودرو و لوازم فرعی آن را پوشش دهد. به همین بهانه شما را با بیمه بدنه شرکت سرمد آشنا می‌کنیم، پوششی که علاوه بر جبران خسران برآمده از  هرگونه حادثه همچون تصادف با خودروی دیگر یا جسم ثابت و متحرک، سقوط، واژگونی، آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار و خسارت وارد شده در جریان نجات یا انتقال خودروی آسیب‌دیده، خسارت ناشی از سرقت خودرو و قطعات و لوازم فرعی آن را هم دربرمی‌گیرد و مالک خودرو در ازای پرداخت هزینه‌ای که در برابر قیمت اصلی خودرو مبلغ ناچیزی به شمار می‌آید، این دارایی ارزشمند را در برابر خسارات محتمل یادشده بیمه می‌کند. 

البته جامعه ایرانی تاکنون استقبال شایسته‌ای از این پوشش بیمه‌ای اختیاری نشان نداده و در حال حاضر تنها حدود 18درصد از مالکان خودرو، از بیمه بدنه استفاده می‌کنند. اصلی‌ترین دلیل این استقبال سرد را می‌توان هزینه بالای پرداخت حق بیمه تلقی کرد، با هزینه‌های سرسام‌آور این روزها بیمه بدنه خودرو خرج اضافه‌ محسوب می‌شود آن هم در جامعه‌ای که به طور کلی خرید محصولات بیمه‌ای در اولویت اعضای آن قرار ندارد. 

با این حال و با توجه به شرحی که در ابتدای گزارش آمد، دست‌کم در مورد خودروهای گران‌قیمت به ویژه انواع وارداتی آنها نمی‌توان از موضوع بیمه بدنه بی‌تفاوت عبور کرد، آن هم حالا که واردات خودرو پس از حدود سه سال آزاد شده و با توجه به قرارداد 25 ساله چین و ایران دور از ذهن نیست که در آینده نزدیک شاهد عرضه انواع خودروهای تولیدی این کشور در بازار داخلی باشیم که به یقین قیمت بالایی دارند.
 
حالا اگر کم‌وبیش نسبت به اهمیت خرید پوشش بیمه بدنه برای خودروی خود اقناع شدید، پیشنهاد می‌کنیم بیمه سرمد را به عنوان گزینه اصلی در نظر داشته باشید و برای آشنایی با جزئیات بیشتر این بیمه‌نامه به وب‌اپلیکیشن بیمه سرمد به آدرس webapp.sarmadins.ir بروید و از بخش مراکز صدور نزدیک‌ترین مرکز را پیدا کنید، با آن تماس بگیرید و در مورد کم‌وکیف این محصول با توجه به نوع خودروی خود اطلاع پیدا کنید. مراکز بیمه سرمد در همه استان‌های کشور پراکنده‌اند.

ارسال نظرات
موضوعات روز