چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
معضل تشکیل صف‌های طولانی سوخت در جایگاه‌های عرضه و انتظار بعضاً ساعتی مردم در این صفوف این روزها به اوج رسیده و مردم را با مشکل جدی مواجه کرده است.
کد خبر: ۵۶۰۹۴

تیتر۲۰- معضل تشکیل صف‌های طولانی سوخت در جایگاه‌های عرضه و انتظار بعضاً ساعتی مردم در این صفوف برای مردم سیستان و بلوچستان موضوع جدیدی نیست؛ چرا که هر از گاهی با افزایش اختلاف قیمت سوخت میان ایران و پاکستان، با توجه به هم‌مرزی سیستان و بلوچستان با این کشور و حجم قابل توجه قاچاق سوخت از مرزهای منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان به پاکستان، این معضل تشدید شده و البته پس از مدتی با کاهش اختلاف قیمت، صف‌ها فروکش می‌کند.

نیز بارها در قالب گزارش‌های مکتوب و ویدیوئی از جمله "تشکیل صف چند کیلومتری پمپ بنزین در استان سیستان و بلوچستان/گروه‌های جهادی برای رفع مشکل وارد عمل شدند، تشکیل "صف‌های طویل" بنزین در زاهدان؛ "انتظار ساعتی" برای دریافت سوخت، صف‌های طولانی جایگاه‌های سوخت در بلوچستان؛ مردم در سراوان ساعت‌ها منتظر سوخت‌گیری هستند" به این معضل پرداخته است. حالا اما با افزایش چشمگیر اختلاف قیمت سوخت میان دو کشور، معضل سوخت بیش از پیش عیان شده و مردم تقریباً در همه شهرستان‌ها حتی در زاهدان به عنوان مرکز استان، با صف‌های بسیار طولانی برای دریافت سوخت مواجه هستند؛ شرایطی که گاهی مردم را چند ساعت در صف دریافت سوخت معطل می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان پیش‌تر در دی‌ماه 1400 با اشاره به صف‌های طولانی بنزین در شهرهای استان به ویژه شهر زاهدان، گفته بود: احداث 30 جایگاه سوخت درون شهری و برون شهری در سیستان و بلوچستان مصوبه سفر رئیس جمهور بوده که این مصوبه باید با جدیت پیگیری شود چرا که وضعیت موجود جایگاه‌های سوخت جوابگوی نیاز و در شأن مردم نیست.

حسین مدرس خیابانی با اشاره به صف‌های طولانی بنزین در شهرهای استان به ویژه شهر زاهدان، اظهار داشت: احداث 30 جایگاه سوخت درون شهری و برون شهری در سیستان و بلوچستان مصوبه سفر رئیس جمهور بوده که این مصوبه باید با جدیت پیگیری شود؛ چرا که وضعیت موجود جایگاه‌های سوخت جوابگوی نیاز و در شأن مردم نیست.

وی با بیان اینکه در هیچ یک از نقاط کشور از نظر تعداد جایگاه‌های سوخت چنین شرایطی وجود ندارد که مردم ساعت‌ها در صف معطل بمانند، تصریح کرد: مجوز ساخت چهار جایگاه سوخت در شهر زاهدان اخذ شده که لازم است فرمانداری و شهرداری به فوریت جانمایی این جایگاه‌ها را انجام دهند. جایگاه‌های موجود در چابهار نیز با توجه به ورود مسافران و گردشگران و جمعیت کنونی این شهر غیرمنطقی است. برای جلوگیری از قاچاق سوخت مطالبه ما گازسوز کردن خودروها و در وهله اول گازسوز کردن خودروهای ناوگان عمومی و دولتی است./تسنیم

ارسال نظرات
موضوعات روز