شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دیدار با دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران مطرح  کرد:
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا در دیدار با دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جلسه‌ای به بررسی مسائل و راه‌های مبارزه با قاچاق کالا پرداختند و بر لزوم توجه به راه‌های تازه در این مسیر و همچنین حمایت از تولیدکننده داخلی تاکید کردند.
کد خبر: ۵۶۱۵۸

تیتر۲۰- در ابتدای این نشست تخصصی، حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با اشاره به پیشنیه نهاد خصوصی و مردم نهاد مجمع کارآفرینان ایران، گفت: این مجمع در سال ۹۲ و با همراهی و حمایت تولیدکننده‌های داخلی ایجاد شد و کارآفرینان می توانند در صورتی که شرکت کاملا خصوصی باشد و دیگر اینکه بیش از یک هزار نیروی کار داشته باشد که حدود ۵۰ تولیدکننده چنین شرایطی را داشتند و به عضویت مجمع درآمدند.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران در ادامه با اشاره به مطالعات انجام‌شده در این مجمع و بررسی تطبیقی شیوه پیشرفت کشورهای دیگر، افزود: مطالعات و پژوهش‌های مجمع درباره کشورهای توسعه‌یافته و همچنین کشورهایی که در دو دهه گذشته به رشد چشم‌گیری در صنعت دست یافتند، نشان می‌دهد که در همه این کشورها حمایت‌هایی از پیشران‌ها و پیشگامان کارآفرینی صورت گرفته و نتیجه این حمایت‌ها هم رشد صنعت و اقتصاد این کشورها بوده است. در کشورهایی مانند آلمان در برنامه‌های مشخص و  پنج ساله حوزه‌های مختلف صنعتی را به عنوان پیشران مشخص و معرفی می‌کردند و حمایت‌های لازم را از این پیشران‌ها به عمل آوردند که نتیجه آن رشد اقتصاد این کشور بوده است. در ایران اگرچه روندهای حمایتی آغاز و گام‌هایی برداشته شده‌ اما همچنان مسائل و مشکلات پیش‌پای کارآفرینان فراوان است.

وی در ادامه با اشاره به عضویت افراد خوش‌نام صنعت و کارآفرینی در هیات‌مدیره این مجمع، درباره لزوم همکاری این مجمع و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تجربه نشان می‌دهد که شکنندگی اقتصاد کشور ما به دلیل کارشکنی‌های دشمنان و همچنان تحریم‌های ظالمانه، بالا است و یکی از اساسی‌ترین راه‌های مقابله با این شکنندگی، فعالیت پیشران‌های اقتصادی و صاحبان صنایع است. در چنین شرایطی ضروری است که چتر حمایتی مناسبی برای کمک به این کارآفرینان ایجاد شود که اگر این اتفاق رخ دهد، قطعا شاهد رشد اقتصاد کشور خواهیم بود.

غزنوی با اشاره به برخی مسائل پیش‌روی کارآفرینان و صنعت‌گران ایرانی پیشنهاد داد: در حال حاضر مشاهده می‌شود که نهادهی نظارتی و امنیتی مختلف به صورت جزیزه‌ای عمل می‌کنند که این مسائلی را برای صنایع خصوصی کشور ایجاد کرده است. شایسته است که کمیته‌ای متشکل از همه نهادهای نظارتی و امینی ایجاد شود که هرگونه نظارت و بازرسی از صنایع پیشران با هماهنگی این کمیته صورت گیرد.

در ادامه این نشست علی مویدی خرم آبادی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم با تایید مسائل و مشکلات موجود، تولید با کیفیت را بهترین راه و شیوه مقابله با قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: شاهد هستیم که پس از گذشت ۴۳ سال از عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، گام به گام به سمت اقتصاد خصوصی حرکت می‌کنیم و که در همین اواخر هم شاهد کار بزرگ حذف ارز ترجیحی بوده‌ایم. در چنین شرایطی وظیفه همه ما حمایت از بخش خصوصی و کارآفرینان است. حالا که فهم درستی از معیشت و اقتصاد و بخش خصوصی پیدا کردیم، بیشتر به اهمییت اصل ۴۴ قانون اساسی پی می‌بریم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اهمیت نهادهای مردم‌نهاد و خصوصی ضمن تمجید از مجمع کارآفرینان افزود: اعتقاد من این است که حکمرانی یعنی استفاده از پتانسیل نهادهای اجتماعی و بخش‌ خصوصی. نگاه ما در ستاد همین است. البته انتظار ما از مجمع و تولیدکنندگان هم این است که به سمت کمیت و کیفیت مناسب گام بردارند. نگاه ما در این حوزه اصلاح قوانین و مصوب‌ها به‌گونه است که در نهایت شاهد تولید با کیفیت و مناسبت‌تر برای جامعه باشیم و اعتقاد داریم که این شیوه و افزایش کمیت و کیفیت کالای داخلی، بهترین شیوه مبارزه با قاچاق کالا به داخل کشور است.

مویدی خرم آبادی همچنین با اشاره به مجمع کارآفرینان ایران، افزود: مجمع کارآفرینان ایران شیوه‌ای علمی و پسندیده‌ای دارد که مشخص است براساس پژوهش و مطالعات عمیق تاسیس شده و نظریات کارشناسی مطرح می‌کند. ما در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم پس از بررسی اساسنامه مجمع، برنامه‌ای برای همراهی و همکاری بیشتر با این مجمع تعریف خواهیم کرد.

وی همچنین تاکید کرد که در بحث قوانین ارز و کالا ستاد نقش قانونی دارد و ما آماده‌ایم که مسائل کارآفرینان و پیشران‌های اقتصادی را بررسی و با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط این مسائل و مشکلات را برطرف کنیم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایان با تاکید بر ضرورت همکاری نهادها و انجمن‌هایی مانند مجمع کارآفرینان ایران با این ستاد، از ضرورت همفکری بیشتر سخن گفت و افزود: در بحث‌های مرتبط با ستاد حتما پیشنهادهای مجمع کمک خواهد کرد چراکه حاصل کار کارشناسی و تحقیقاتی است و ما حتما این پیشنهادها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. به‌طور کلی نگاه ما در ستاد این است که تولید باکیفیت بهرتین شیوه مبارزه با قاچاق کالا است و به همین دلیل حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان داخلی بخشی از کار و مسئولیت ما است./روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی مجمع کارآفرینان ایران

ارسال نظرات
موضوعات روز