جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
قیمت گذاری خودرو سامان می گیرد / کاهش میزان خواب خودرو در نمایندگی‌ها/ طرح تحول کیفی یک قدم مثبت به سمت کسب رضایت مردم/ خودروهای ناقص به زودی از کف پارکینگ‌های ایران خودرو جمع می شود
تیتر20 - کیانوش پورمجیب، قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌ خودرو در نشست خبری صبح امروز اظهار داشت: از ابتدای سال جاری خودروی تارا مورد رصد قرار گرفت و بر اساس طرح تحول کیفی،  در وهله نخست در رابطه با گیربکس و موتور خودرو تارا اقدامات مهندسی و استقرار سیستم‌های موجود بیشتر شد و تست‌ها و سخت‌افزارها و... به بهره‌برداری رسید. پس از رصد چهار ماهه ابتدایی امسال این اطمینان حاصل شد که سطح اطمینان تولیدی موتور و گیربکس تارا به سطحی رسیده تا به مشتریان این‌ خودرو اعلام کنیم موتور و گیربکس‌های مورد استفاده در خودرو تارا از این مقطع به بعد (تیرماه به بعد) دارای این ویژگی است که تا شش ماه پس از تحویل نیازی به مراجعه به نمایندگی‌ها برای تعمیر نداشته باشد.

اوضمن تاکید بر اینکه این طرح آزمایشی همچنان در حال رصد است، افزود: این در حالیست که چنانچه مشتری برخلاف انتظار ما، برای دریافت این طرح مراجعه کند، سرویس ویژه‌ای دریافت خواهند کرد و جبران خواهد شد. این اتفاق برای اولین بار است که در یک دهه گذشته اراده‌ اینچنینی در خودروسازی شکل گرفته است. این حرکت یک قدم مثبت به سمت کسب رضایت مردم بوده و اثبات کنیم که به سمت کسب رضایت بیشتر مشتریان در حرکت هستیم.

پورمجیب خاطر نشان کرد: در ادامه با موفقیت این طرح، براساس برنامه‌ریزی‌ها، حداقل دو خودروی دیگر به این طرح اضافه خواهد شد. بدین ترتیب سه خودرو پس از بررسی نتایج آزمایشی تارا، در قالب این طرح خواهیم داشت و عملا به سمت کسب رضایت مشتریان حرکت کنیم.  این نکته نیز قابل اهمیت است که ارتقای کیفیت را در حالی پیگیری می‌کنیم که ملزم به افزایش تولید نیز هستیم.

او‌بیان  ‌داشت: در وهله نخست نیز از خودروی تارا آغاز کرده‌ایم و ضمانتنامه ۶ ماهه موتور و گیربکس برای این محصول صادر می‌شود و در صورت بروز هرگونه مشکل، همکاران ما در نمایندگی‌های کل کشور در کمتر از ۴۸ ساعت به رفع عیب خواهند پرداخت و مشتریان بدون نیاز به اخذ نوبت پذیرش می‌شوند و در صورت لزوم خودروی جایگزین ارائه خواهد شد.

او همچنین با اشاره به ۶۲ هزار و ۵۰۰ خودروی کسری‌دار و ناقص در ابتدای امسال، گفت: اکنون تعداد خودروهای ناقص به کمتر از ۲۲ هزار دستگاه رسیده و پیش‌بینی‌ می‌شود تا اواخر مردادماه دیگر خودروی ناقصی در کف پارکینگ‌ها باقی نماند.

پورمجیب تصریح‌کرد: ‌دیگر معضلی به نام خودروی در کف پارکینگ نخواهیم داشت و همین مساله و شاخص «عبور مستقیم» (تولید خودروی کامل و در اختیار سازمان فروش قرار دادن) که از ابتدای خرداد ماه به ۱۰۰ درصد رسیده، منجر به ارتقای کیفی ۲۵ درصدی خودروهای این گروه صنعتی خواهد شد.

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌ خودرو افزود: روز گذشته جلسه ای در شورای عالی امنیت ملی با حضور مدیران ایران خودرو و سایپا و همچنین نمایندگانی از انجمن قطعه سازان و انجمن صنایع همگن برگزار شد و موضوع قیمت گذاری دستوری خودرو مطرح شد و به تفاهمات خوبی رسیدیم.

او افزود: در این زمینه دو پیشنهاد اجرایی ارائه کردیم که یکی از آنها را انتخاب کنند.
پورمجیب ادامه داد: جلسه دیگری نیز با دریادار شمخانی برگزار خواهد شد تا بهبود کیفیت و قیمت در بخش های مختلف عملی شود.

در ادامه بابک سلاجقه مدیرعامل ایساکو نیز در سخنانی با بیان اینکه در حال حاضر بر روی آموزش و ایجاد زیرساخت های لازم در نمایندگی های سطح کشور تمرکز  کرده ایم، اظهار داشت: تأمین به موقع قطعات در برنامه های ما قرار دارد و در این  راستا توانستیم قطعات یدکی را به موقع به نمایندگی ها برسانیم که اثر این مسئله به طور قابل محسوسی در رضایت مندی مردم در توقف خودرو و ماندگاری در سطح نمایندگی ها دیده می شود.

او با بیان اینکه سعی می کنیم این موضوع را تقویت کنیم، افزود: ایجاد شبکه آی تی در دپارتمان خدمات از جمله اقدامات انجام شده در ایساکو است.

سلاجقه تصریح کرد: در مورد خودروی تارا به صورت آنلاین با تمام دفاتر نمایندگی های ایساکو در تماس هستیم تا با ارزیابی مشکلات بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.

او با بیان اینکه روشهای قبلی خدمات پس از فروش، روش های سنتی بوده است، گفت: در حال حاضر در سیستم خدمات پس از فروش، خودروها در لحظه ورود، ثبت می شوند و همه موارد مربوطه از جمله کارشناس فنی خودرو قابل پیگیری است.

به گفته مدیرعامل ایساکو، در حال حاضر ایران خودرو دارای ۶۵۱ نمایندگی در کشور است و ظرفیت پذیرش ۱۶ هزار خودرو را در روز دارد.

او افزود: هم اکنون روزانه ۱۴ هزار مورد پذیرش صورت می گیرد که ۵۰ درصد پذیرش ها مربوط به گرانتی و بقیه مربوط به وارانتی است.

سلاجقه با اشاره به افت ۴۸ درصدی خودروهای برگشتی ایران خودرو، ادامه داد: سطح دانش و صادرات خدمات پس از فروش نیز ۳۰ درصد افزایش یافته و سطح رضایت مشتریان به ۷۹۴ رسیده که حتی در زمان حضور پژو در ایران نیز این میزان سطح رضایتمندی را نداشتیم.

سهراب برفروشان ،معاون کیفیت ایران خودرو در ین نشست اظهار کرد که از بهمن سال ١۴٠٠ تاکنون با تغییر مدیرعامل و تیم ایران‌خودرو دو موضوع افزایش تیراژ تولید و تحول در کیفیت محصولات و خدمات ایران‌خودرو دستور کار بصورت ویژه قرار گرفت. پس از بازدید رئیس جمهوری از ایران‌خودرو و صدور فرمان هشت بندی که به خودروسازان ابلاغ شد و بند هفتم آن به مبحث کیفیت اختصاص دارد؛ بحث طرح تحول کیفیت و تدوین طرحی که متفاوت‌تر از طرح‌های قبلی باشد، در دستور کار گروه صنعتی ایران‌خودرو قرار گرفت.

او ضمن تاکید بر اینکه این طرح باید دارای ویژگی‌هایی باشد، اظهار کرد: در وهله اول باید این طرح تحولی و جهشی باشد از این بابت که آثار کیفی آن بصورت محسوس برای مشتریان و مردم ملموس باشد. باتوجه به اینکه فرصت برای تدوین برنامه‌های بلندمدت وجود نداشت، اکثر برنامه‌ها از دسته برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت باید تدوین می‌شد تا در نهایت آثار کیفی در مشخصه‌های کیفی محصولات ما به روشنی برای مردم در سال جاری و سال‌های بعدی مشخص باشد.

معاون کیفیت ایران‌خودرو خاطر نشان کرد: براساس کارگروه‌هایی که ایجاد شده، ارزیابی‌های صورت گرفته و تحلیل وضعیت موجود و انتظارات مشتریان، جامعه و مسئولان در سه محور برنامه‌های خود را تدوین کرده‌ایم. در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که صرفا تنها در محصولات جاری رضایت مشتریان مدنظر قرار نگیرد. سه محور در دستور کار قرار گرفته که بخشی از آن به موضوع طراحی، تولید و عرضه محصولات مربوط خواهد شد.

او تصریح کرد: همچنین دو شرط در ارائه این محصولات جدید توسط مدیریت ایران‌خودرو در نظر گرفته شده که این محصولات تمام استانداردهای ۸۵ گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد ایران را پاس کند. همچنین به لحاظ کیفی قابلیت رقابت را با محصولات مشابه را داشته باشد. 

برفروشان افزود: ۷۳ پروژه بهبود مشخصات خودرویی خواهد بود؛ بر اساس بازخوردهای گرفته شده از مشتریان در رابطه با قوای محرکه، گیربکس، رگلاژ، دوام و استحکام بدنه، ارتقای کیفیت رنگ و غیره است. الباقی ۱۹۹ پروژه زمان‌دارتر هستند که در سرفصل بلندمدت ( تا پایان سال) از دسته برنامه‌های زیرساختی و سیستمی از جمله ارتقای سازندگان، تقویت رویه‌های نظارتی برای ورود قطعات، سیستم‌های کیفی داخل خطوط تولید، استفاده از فناوری‌های به‌روز و... خواهد بود. برآورد ما این است که در نیمه دوم امسال، آثار پیاده‌سازی این برنامه‌ها بصورت مشخص در محصولات و در شبکه خدمات پس از فروش ملموس باشد.

ارسال نظرات
موضوعات روز