يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
وریا غفوری سرانجام از استقلال جدا شد.
کد خبر: ۵۶۴۴۵

تیتر۲۰- داستان وریا غفوری و استقلال در پایان ششمین فصل حضور این مدافع راست در جمع آبی‌ها به پایان رسید و حالا هواداران استقلال باید از فصل آینده کاپیتان خود را در لباس تیم دیگری ببینند. جدایی وریا از استقلال یکی از تلخ‌ترین اتفاقات سال‌های اخیر برای هوادارانی بود که به این مدل جدایی‌ها عادت دارند؛ آن‌ها در سال‌های اخیر یک چیز را به خوبی فهمیده‌اند و آن هم این است که هرگز نباید به حضور هیچ بازیکن و مربی در استقلال دل ببندند اما ماجرای وریا و هواداران استقلال کمی متفاوت بود. غفوری در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ استقلال شده بود و جایگاه خاصی بین استقلالی‌ها داشت. این جایگاه آنقدر خاص بود که حتی برای ماندن او در استقلال جلوی ساختمان باشگاه هم تجمع کردند اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و بازوبند کاپیتانی استقلال فصل اینده روی بازوی وریا غفوری بسته نخواهد شد.

وریا سال ۱۳۹۵ و با نظر علیرضا منصوریان از سپاهان به استقلال پیوست. فصل اول حضور او در پایتخت اما کابوس‌وار پیش رفت و یک شکست مطلق بود. در پایان آن فصل حتی ممکن بود غفوری استقلال را ترک کند اما ناگهان ماندگار شد و درخشش با لباس استقلال را آغاز کرد. لیگ هفدهم شاید یکی از بهترین فصل‌های دوران فوتبال غفوری بود و او زیر نظر شفر درخششی بی‌نظیر داشت و با گلزنی در دربی و کمک به قهرمانی استقلال در جام حذفی فصل درخشان خودش را هم تکمیل کرد. با این حال روزهای شیرین غفوری با خط خوردن از لیست تیم ملی در آستانه جام جهانی ۲۰۱۸ جای خودش را به تلخی داد.
خط خوردن از تیم ملی هم نتوانست جلودار روزهای درخشش وریا شود و او در فصل بعدی هم عملکرد درخشانی داشت تا اینکه ابتدای لیگ نوزدهم نقطه عطف کارنامه حضورش در استقلال رقم خورد. با جدایی مهدی رحمتی، پژمان منتظری و خسرو حیدری شماره ۲۱ تبدیل به کاپیتان اول استقلال و رهبر تیم رویایی استراماچونی شد. تیمی که البته با جدایی زودهنگام مرد ایتالیایی خیلی زود تبدیل به یک خاطره تلخ شد. مهم‌ترین تصویری که از آن روزها در ذهن هواداران استقلال مانده دقایقی است که وریا مانند که مربی در روزهایی که نیمکت استقلال خالی بود دستور تعویض می‌داد.
با حضور مجیدی و فکری وریا هم‌چنان به عملکرد درخشان خود ادامه داد. او فصل گذشته برخلاف سال‌های قبل کمتر برای استقلال بازی کرد اما در دقایقی که وارد زمین می‌شد هم‌چنان عملکرد خوبی داشت. غفوری در پایان لیگ بیست و یکم بالاخره به رویای خودش رسید و توانست به عنوان کاپیتان استقلال جام قهرمانی لیگ برتر را بلند کند؛ این آخرین سکانس حضور شماره ۲۱ در استقلال بود و دوران او پس از ۶ سال در جمع آبی‌ها به پایان رسید. او در این مدت بارها از تمایل خود به ادامه حضور در استقلال گفت اما این تیم علاقه‌ای به امضای قرارداد جدید نشان نداد تا غفوری هم در نهایت مجبور به جدایی شود. در این بین از کم‌لطفی مدیران استقلال نسبت به غفوری هم نباید ساده عبور کرد. آن‌ها اگر به هر دلیلی تمایل به ادامه همکاری نداشتند باید همان روز اول این موضوع را به غفوری اعلام می‌کردند تا شان کاپیتان استقلال را نگه دارند.

باشگاهی چون رئال مادرید در دو فصل اخیر سرخیو راموس و مارسلو، دو کاپیتان خود را کنار گذاشته ولی تفاوت آن‌ها با مدیران استقلال این بود که در هر دو مورد احترام بازیکنی که سال‌ها با پیراهن تیم‌شان زحمت کشیده را حفظ کردند و حتی برای این دو نفر مراسم رسمی گرفتند. در زمان جدایی مسی از بارسلونا هم دقیقا چنین اتفاقی رخ داد و این یک رسم معمول در فوتبال اروپاست ولی اینجا همین کارهای ساده هم انجام نمی‌شود. احترام گذاشتن به بازیکنان قدیمی در زمان جدایی جدا از آن که شان و جایگاه باشگاه را نشان می‌دهد می‌تواند انگیزه خوبی برای بازیکنان جوان شود. در شرایط فعلی اما وقتی ستارگان جوان عاقبت غفوری در استقلال را ببینند با خود چه خواهند گفت؟

وریا غفوری در مجموع ۱۸۵ بار با لباس استقلال به میدان رفت و موفق به زدن ۲۶ گل و ارسال ۲۵ پاس گل شد که برای یک مدافع راست آمار قابل قبولی به حساب می‌آید.

داستان وریا و استقلال حالا به صفحه پایانی خود رسیده و شماره ۲۱ باید درخشش خود را در تیمی دیگر ادامه دهد. او شاید بتواند در تیم‌های دیگر هم بدرخشد اما بعید است بتواند شادی مخصوص روی رگ زدن خودش را با لباسی جز استقلال انجام دهد./خبرآنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز