پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
تیتر20 گزارش می دهد؛
دامنه توانمندی‌های موسسه مالی و اعتباری ملل در جایگاه یکی از قدیمی‌ترین موسسات مالی خصوصی ایرانی از اعطای وام‌های حمایتی تا ارائه خدمات نوین بانکداری و اطلاع‌رسانی قدرتمند دستاورد‌ها به آگاهی افکار عمومی را دربرمی‌گیرد. دستیابی به این توفیقات حاصل رشد مستمر در نزدیک به چهار دهه فعالیت پویاست.
کد خبر: ۵۷۱۹۴
گشتی در دنیای «ملل»
تیتر20- شاید خیلی‌ها ندانند اما جالب توجه است که پیشینه فعالیت بنگاهی که امروز با نام موسسه مالی اعتباری ملل در صنعت بانکداری کشور شناخته شده است به سال 1366خورشیدی برمی‌گردد. این مجموعه در آن سال با عنوان «صندوق قرض‌الحسنه عسکریه» آغاز به کار کرد، سپس در سال 1385 به موسسه مالی اعتباری تغییر ماهیت و در سال 1394 به عنوان «ملل» تغییر نام داد. در این گزارش برآنیم تا گشتی در دنیای ملل بزنیم و گوشه‌ای از دستاوردهای این موسسه خصوصی را بررسی کنیم. 

حمایت از خانواده  
پشتیبانی از دو مقوله ازدواج و فرزندآوری یکی از خدمات مالی است که موسسه ملل به مشتریانش ارائه کرده است، بنا بر آخرین خبرهای منتشرشده در وب‌سایت موسسه، ملل از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه 542 فقره وام فرزندآوری پرداخت کرده است. 

بنا بر این خبر جریان تسهیلات‌دهی همچنان ادامه دارد و موسسه مالی اعتباری ملل به والدین فرزندان متولدین سال 1400 به بعد، دو سال پس از تولد فرزند این وام اعطا می‌کند. رقم وام برای فرزند اول ۲۰۰میلیون ریال، فرزند دوم  ۴۰۰میلیون ریال، فرزند سوم ۶۰۰میلیون ریال، فرزند چهارم ۸۰۰میلیون ریال و فرزند پنجم به بعد یک میلیارد ریال است. گفتنی است که اعطای وام فرزندآوری از سوی موسسه ملل تنها به سال جاری محدود نمی‌شود و این موسسه پیش از این سال نیز اقدام به پرداخت این نوع از تسهیلات کرده است. 

افزون بر تسهیل فرزندآوری، اعطای وام ازدواج نیز دیگر اقدامی است که موسسه ملل در راستای حمایت از خانواده انجام می‌دهد. براساس آخرین خبر منتشرشده در این بازه تنها در تیرماه سال جاری این موسسه به 321 نفر وام قرض‌الحسنه ازدواج عرضه کرده است. این رقم از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه به یک‌هزارو59 نفر می‌رسد و اکنون نیز در موسسه اعتباری ملل 730 نفر در نوبت دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج هستند. 

مدل‌های نوین بانکداری 
از مباحث شیرین ازدواج و فرزندآوری که بگذریم و به موضوع فناوری‌های نوین بانکی و جایگاه آنها در عملکرد موسسه ملل بپردازیم، درمی‌یابیم که این مجموعه با هدف دسترسی آسان و سریع جامعه ایرانی  برای انجام امور بانکی خدمات نرم افزار فام را ارائه کرده است، خدماتی که موسسه ملل از طریق فام عرضه می‌کند به این شرح فهرست می‌شود؛ افتتاح حساب آنلاین در موسسه اعتباری ملل (متابانک)، افزودن هوش مصنوعی، بهبود روابط کاربری، ثبت و تاییدیه دریافت، انتقال و استعلام  همه فعالیت‌های چک‌های صیادی، استعلام انتقال وجه انجام شده از فام در مقصد، افزودن یادآوری چک‌ها و اتصال به هاب فناوران، ثبت‌نام در پرتال مالیاتی، انجام عملیات بانکی با فرامین صوتی، مشاوره با بیش از هفت‌هزار پزشک و دریافت عدم سوء‌پیشینه. 

علاوه بر ارائه فام، موسسه ملل در راستای عرضه خدمات نوین بانکداری اقدام به نصب پایانه‌های خودپرداز غیرنقدی در مجتمع‌های اداری، تجاری و خدماتی کرده است. 

این موسسه خدمات گوناگون بانکی را علاوه بر شعب فعال خود از طریق دستگاه‌های خودپرداز نقد و غیرنقد در تمامی ساعات شبانه‌روز به دارندگان کلیه کارت‌های عضو شتاب ارائه می‌نماید؛ ارائه موجودی حساب، انتقال وجه، ارائه صورتحساب، پرداخت قبوض، خدمات بدون کارت، موجودی حساب، دریافت شماره شبا و مسدودسازی کارت و دریافت رمز یکبار مصرف از جمله خدماتی است که دستگاه‌های پایانه خودپرداز غیرنقدی ارائه می‌کنند. این دستگاه‌ها هچنین قابلیت انجام تراکنش‌های داخلی تا سقف ۵۰۰میلیون ریال و شتابی تا سقف ۱۰۰میلیون ریال را دارند. 

حمایت از مستاجرین 
آنچه در عرصه تسهیلات‌دهی موسسه مالی و اعتباری ملل جالب توجه می‌نماید، این است که ملل نه تنها در روزگار شادی بلکه در روزهای سخت نیز چتر حمایت خود را بر سر مشتریانش می‌گستراند. شاهد درستی این ادعا شمار روزافزون تسهیلاتی است که این بنگاه به مستاجرین اعطا می‌کند؛ شمار تسهیلات ودیعه مسکن در موسسه اعتباری ملل در پایان سال ۱۴۰۰، ۷۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن رشد داشت و به 7160 فقره رسید. 

حمایت از کالای ایرانی 
طلوع نامی است که ملل در قالب آن به همه اشخاص حقیقی و حقوقی تسهیلات خرید کالا و خدمات ایرانی، مشارکت در ساخت، تامین سرمایه در گردش، خرید مواد اولیه تولید و خرید ماشین آلات و تجهیزات اعطا می‌کند. 

نمایش دستاوردها
همچنین موسسه مالی و اعتباری ملل در نمایشگاه‌ تراکنش حضور فعال داشت و در این رویداد دستاوردهای خود همچون متا بانک، نرم‌افزار متمرکز بانکداری دیتامیت، نرم‌افزار سوییچ پرداخت، سامانه کارت اعتباری، سامانه همراه بانک، سامانه اینترنت بانک، سامانه مبارزه با پولشویی، سامانه استعلام حاکمیتی فام، نرم افزار مدیریت منابع انسانی، سامانه متمرکز اداری، سامانه استعلام ضمانتنامه بانکی، سامانه درخواست تعویق اقساط، اپلیکیشن پرداخت فام، سامانه پویانگار(تولید رمز پویا) را برای علاقه‌مندان به نمایش می‌گذارد. 


ارسال نظرات
موضوعات روز