شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
تیتر20 بررسی می کند؛
طی سال های اخیر خودروهای چینی زیادی وارد بازار کشور شده اند،لاماری ایما هم یکی از این محصولات است اما پرسش این است که لاماری چگونه در کانون توجه قرار گرفت؟
کد خبر: ۵۷۲۱۷
لاماری ایما چرا در کانون توجه قرار گرفت؟
تیتر20 -  لاماری ایما ، طی مدت زمانی که از حضورش در بازار خودروی کشور میگذرد، توانسته است جایگاه خوبی در بازار برای خود دست و پا کند.

 برخی مشخصات فنی مانند موتور توربو 1.5 لیتری و یا کم مصرف بودن این خودرو را دلیلی بر رشد خوب آن می دانند.

در واقع آرین موتور مدعی است که لاماری ایما با  ۱۹۵ اسب‌بخاری و گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متری آن بی‌رقیب بوده و قوی ترین کراس اوور ایران محسوب می شود. موتوری که  فناوری میتسوبیشی توسعه پیدا کرده است. 

لاماری ایما در بازار چین و سایر کشورها با نام دانگ فنگ T5 Evo شناخته می‌شود که در حقیقت نسخه‌ای بهبود یافته از دانگ فنگ T5 اصلی است. دانگ فنگ T5 Evo خودرویی به روز است و در سال 2021 توسط یکی از زیرمجموعه‌های دانگ فنگ به نام فنگ ژینگ معرفی شده است. این خودرو در حقیقت نسخه‌ای تغییر یافته از دانگ فنگ T5 است که در سال 2018 معرفی شد که هم اکنون با برند FMC T5 توسط فردا موتورز عرضه می شود.

با این حال این خودرو توانسته است همانند رقبایی مانند دیگنیتی و فیدلیتی بهمن موتور،KMC کرمان موتورهم سهم مناسبی از بازار داشته باشد و هم توانسته است برند خود به نام لاماری را جا بیاندازد.

به صورتی که هم اکنون بسیاری از علاقمندان به صنعت خودروسازی برند لاماری را شناخته و می دانند که ایما اولین محصول از این برند است.

اخیرا نیز اعلام شده که دومین محصول از این نشان نیز در آینده نه چندان دور وارد بازار خواهد شد.اما آیا این خودرو این قدر بی نظیر بوده که توانسته است با سرعت به سهم خوبی از بازار برسد؟

جواب این پرسش ترکیبی از بله و خیر می تواند باشد.هر چند لاماری ایما از نظر فنی قابلیت های قابل توجهی دارد اما این مساله نمی تواند تنها دلیل شناخته شده این برند باشد.

چرا که برخی خودروهای چینی دیگر با مشخصات یکسان یا نزدیک به لاماری ایما نیز هستند که نتوانستند مانند این خودرو،نام خود را بر سر زبان ها بی اندازند.به بیان دیگر دلایل پیشرفت این برند را می توان در عوامل دیگری جست و جو کرد.

خلق یک برند جدید
آرین موتور پیش از ورود اولین محصول و در دورانی که مذاکرات با چینی ها به پایان رسیده بود و می دانستند چه خودرویی و با چه مشخصاتی را قرار  است به بازار عرضه کنند،اقدام به خلق برندی جدید کردند.

یعنی به جای اینکه آنها بخواهند از ابزارهای دیگر برای معرفی محصول استفاده کند، یک زیر مجموعه جدید برای شرکت مادر تعریف و همزمان یک نام جدید نیز برای آن انتخاب کردند.

البته در ابتدا قرار بود که نام محصول لاماری باشد اما بعد از مدتی تصمیم بر این شد که نام برند لاماری و محصولاتی که این شرکت مونتاژ می کند تحت نام آن و با نام گذاری محصول به بازار عرضه شوند.به این ترتیب ایما اولین خودروی این نام و نشان تازه وارد به عرصه تولید شد. 

تثبیت برند خلق شده
یکی از اقداماتی که لاماری در این خصوص و برای جا انداختن برند خود انجام داد،راهی بود که آنها پیش از آغاز تولید در پیش گرفته بودند.به نحوی که آنها برای اینکه بتوانند این خواسته را محقق کنند ابتدا برخی رسانه ها را به سایت خمین بردند.جایی که هنوز نشانی از تولید محصول جدید در آن به چشم نمی خورد.اما همین حرکت باعث ایجاد پرسش شد.

دلیل اینکه آرین موتور خبرنگاران را برای بازدید از یک سوله خالی به خمین برده است چه می تواند باشد؟این پرسشی بود که سال گذشته مطرح بود.اما با توجه به اتفاقاتی که بعدها رخ داد مشخص شد که تیم مدیریتی لاماری اعم از مدیریت ارشد و بازاریابی و تبلیغات برای جا انداختن این برند،یک مسیر جدید طراحی کرده بودند.در عین حال آنها نیم نگاهی به سابقه خود نیز داشتند.

پیشینه همکاری با سامورایی ها
یکی از برگ های برنده این برند را می تواند در سابقه همکاری شرکت مادر یعنی آرین موتور با میسوبیشی ژاپن دانست.پیش از تحریم ها این شرکت نماینده رسمی و انحصاری میسوبیشی ژاپن بود.

میسوبیشی در ایران توانسته بود با همکاری نماینده خود سهم خوبی از بازار ایران به خود اختصاص بدهد.البته این همکاری با توجه به تحریم ها ادامه نیافت ولی در عین حال به نظر می رسد این شرکت توانسته است از نظر بازاریابی به خوبی از آموزش های آنان استفاده کند. در واقع آنها با خلق این برند و اعلام اینکه همچنان نماینده میسوبیشی هستند به طور غیر مستقیم نشان دادند که از توانایی بالایی در تولید برخوردار هستند.

چرا که پیش از تحریم ها قرار بود که با سرمایه گذاری این تولید کننده ژاپنی،آرین موتور اقدام به تولید کند.با این حال تحریم ها اجازه این کار را نداد.

اما آرین موتور پس از ایفای تعهدات خود بازاریابی را به نوعی پیش برد و نشان داد که این محصول از نظر کیفی توانسته است استانداردهای آنان را پاس کند.

چرا که آنها ظرفیت تولید محصولات میتسوبیشی را ایجاد کرده بودند.اما تحریم ها باعث شد که این محصول دانگ فنگ جایگزین شود.

به بیان ساده آنچه که باعث شده است لاماری ایما به عنوان یکی از خوش فروش ها خود را مطرح کند،تنها مشخصات فنی خوب و قابل قبول نبوده است،بلکه انتخاب شیوه مناسب تبلیغات و بازاریابی و شناسایی نقاط ضعف و نیاز بازار و همچنین معرفی صحیح برند باعث شده است که هم اکنون لاماری ایما بتواند در کنار خوش فروش های بازار نام خود را مطرح کند.

ارسال نظرات
موضوعات روز