پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
در نشست خبری انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی عنوان شد:
در حاشیه نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، نشست خبری انجمن‌ تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با موضوع تشریح دستاوردهای نمایشگاه اتوموبیلیتی ٢٠٢٢ روسیه برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۳۷۴
فرصت طلایی همکاری با روسیه/ ۱۲ تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی به ارزش ۷۰۰ میلیون یورو امضا شد
تیتر20 - آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن در یک نشست خبری، ضمن اشاره به برپایی نمایشگاه مذکور از ٣١ مرداد ماه تا سوم شهریورماه در مسکو برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت این نمایشگاه از دو بعد اقتصاد داخلی برای رونق اقتصاد خودروسازان و قطعه‌سازان و همچنین حضور در عرصه‌های بین‌المللی بود. ضمن اینکه هدف چهارگانه این نمایشگاه، توسعه صادرات قطعات و خودرو از ایران،   دوم واردات قطعات مورد نیاز مجموعه صنعت خودرو و قطعه، سوم تولید مشترک خودرو و قطعه در ایران و همچنین در روسیه و چهارم تبادل تکنولوژی و دانش فنی که در ما برای اولین بار در همین نمایشگاه تحول صنعت شاهد آن هستیم، دنبال شده است.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ضمن اشاره به دستاوردها و هدف چهارگانه نمایشگاه اتوموبیلیتی ۲۰۲۲ در شهر مسکو روسیه گفت: بازدید مقامات عالی روسیه و ایران و در راس هیات ایرانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت از نمایشگاه، جلسات معاونین وزیر و همتایان دولتی ایران و روسیه و نشست‌های قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی و روس از مهمترین دستاوردهای این نمایشگاه بود. همچنین اولین تراکنش ریالی- روبلی در خلال نمایشگاه انجام و ۱۲ تفاهم‌نامه با ارزش ۷۰۰ میلیون یورو در سال امضا شد که امید است همگی محقق شود.

دبیر انجمن همگن قطعه‌سازی خاطرنشان کرد: دو خودرو تارا و شاهین در نمایشگاه عرضه شد که با استقبال خوبی هم مواجه شد. همچنین توانمندی‌های صنعت قطعه‌سازی ارائه و شناخت فضای کسب و کار دو طرف ایرانی و روس در اولین مواجهه بسیار خوب بود.  

وی به استقبال بی‌نظیر روس‌ها از سالن اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در فضای بالغ با ۱۷۰۰ متر مربع و بیش از ۹۰۰ متر مربع غرفه، اظهار کرد: ایران در مجموع در فضایی با مساحت ۱۰۰۰ متر با حضور ۵۰ شرکت قطعه‌ساز ایرانی در نمایشگاه حضور یافت. تمایل دو طرف به ساخت خودرو بر روی یک پلتفرم‌های مشترک، از جمله مهمترین جذابیت این نمایشگاه بود.   همچنین بر روی خودروهای تولیدی گذشته، توافق صورت گرفته که قطعات مشابه مبادله شود تا تولید استمرار پیدا کند.

محبی‌نژاد ادامه داد: دو کشور چین و ترکیه رقبای تجاری ایران و روسیه هستند، لذا امیدواریم که بتوان از این فرصت به نفع اقتصاد ملی، صنعت خودرو کشور و به‌نفع قطعه‌سازان استفاده کنیم. این نمایشگاه مقدمه این جذب حداکثری فرصت‌هاست.

در ادامه نشست محمد رضا نجفی منش ،رئیس انجمن همگن قطعه‌سازی درباره دستاوردهای نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو در خصوص همکاری با روسیه در زمینه صنعت خودرو و قطعه سازی گفت: فرصت مانند یک پرنده است که اگر آن را نگیریم می پرد و فرار می کند.همکاری با روسیه نیز ار همین جنس است و باید به مثابه یک فرصت به آن نگاه کرد.

‌وی در خصوص اینکه چرا در شرایط تحریم روس ها سراغ صنعت خودروسازی کشور آمده اند گفت: به دلیل مسائل پیش آمده میان اوکراین و روسیه غربی ها با این کشور سر ناسازگاری گذاشتند و روسیه را تحریم کردند.

این فعال صنعت قطعه سازی ادامه داد: ایران یکی از منافذ بی اثر کردن تحریم هاست و پیش از این ترکیه و چین نیز اقدام به همکاری کرده اند.در واقع فارغ از بحث های سیاسی باید به این مساله به عنوان یک فرصت برای صنعت خودرو و قطعه سازی کشور نگاه کرد.

رئیس انجمن همگن قطعه‌سازی نیز اظهار کرد: نمایشگاه روسیه به ما نشان داد که صنعت خودروی ما در خارج از کشور نیز طرفدار و مشتری دارد؛ لذا از این مسیر ایجاد شده می‌توان برای تغییر رویه‌ها کمک گرفت. ضمن اینکه هر دو کشور تحریم هستیم؛ بنابر این همکاری می‌تواند با انجام کار جمعی چه در داخل و چه در خارج از کشور، نتایج خوبی را رقم بزند.

محمد رضا نجفی منش خاطر نشان کرد: طراحی یک از مهمترین مولفه‌هایی است که در ملی‌سازی یک خودرو تاثیر شگرف دارد . می‌توانیم با طراحی مشترک میان ایران و روسیه پلتفرمی متعلق به خود داشته باشیم تا دیگر وابسته ونیازمند به پلتفرم‌های غربی نباشد. چنانچه ما بتوانیم به ۹۰ درصد خودکفایی به‌ویژه در طراحی محصول برسیم دیگر هیچگاه، تحریم برای صنعت خودرو کشور، معنایی نخواهد داشت.

ارسال نظرات
موضوعات روز