دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
تیتر20 بررسی کرد:
نمایشگاه خودرو مشهد در حالی به کار خود پایان داد که با توجه به اهمیت و تفاوت با نمایشگاه خودرو شهر آفتاب، نتوانسته بود برخی استانداردهای نمایشگاهی را رعایت کند.به بیان ساده نمایشگاه خودرو مشهد دور از استانداردهای نمایشگاهی برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۴۹۲
برپایی نمایشگاه خودرو مشهد به دور از استانداردهای نمایشگاهی!
تیتر20 - نمایشگاه خودرو مشهد از جمله رویدادهایی به شمار می رود که برای خودروسازان و صنعت خودروسازی کشور اهمیت فراوان دارد. 

چه انیکه این شهر نزدیک به 12 سال جای خالی نمایشگاه خودرو تهران را پر کرده بود و از سوی دیگر به دلیل تعدد قطعه سازان و سایت های تولید خودرو در این استان از نظر صنعتی نیز جایگاه مهمی دارد. با این حال و به رغم برگزاری مجدد نمایشگاه خودروی تهران و بازگشت نقش اول در این گونه رویدادها و همچنین برگزاری نمایشگاه های بزرگ دیگر از جمله اصفهان و شیراز ،توانسته است همچنان اهمیت خود را حفظ کند و برای خودروسازان و صنعت خودروی کشور جایگاه ویژه اش را نگهدارد.به نحوی که برخی خودروسازان حاضر در این نمایشگاه غیر از یکی دو مورد،با توجه به اینکه در نمایشگاه تحول صنعت خودروی تهران حضور داشتند،باز هم در این رویداد حاضر شدند و با بهترین های خود به مشهد آمدند.

همچنین در این نمایشگاه برخی محصولات که پیشتر معرفی و رونمایی شده بودند،برای اولین بار به معرض دید عموم درآمدند یا حتی برخی محصولات که بازار با اسم و رسم آنها آشنا است نیز به این رویداد آمده بودند.چرا که از نزدیک در این شهر به معرض نمایش درنیامده بود.

اما به رغم این اهمیت ها و حضور پر رنگ تر خودروسازان نسبت به تهران،عدم امکان خرید نمایشگاهی و همچنین غیبت خودروهای وارداتی باز هم با استقبال بازدید کنندگان همراه شد.در این میان اما برخی مسائل باعث می شود که همچنان این رویداد از استانداردهای نمایشگاهی دور بماند. 

با این حال انتظار می رفت نمایشگاه خودرو مشهد با توجه به سابقه ،قدمت و اهمیتی که دارد برخی استانداردها را بیشتر رعایت و لحاظ کند. 

به عنوان مثال به رغم تعدد حضور رسانه ها در این رویداد، برنامه ریزی خاصی برای پوشش وجود نداشت و تنها آنها از زمان برگزاری و ساعات بازدید و تعداد خودروسازان حاضر خبر داشتند. به بیان ساده برگزار کننده این رویداد به مثابه فردی عمل کرده بود که تنها قرار است دو طرف ماجرا را به هم وصل کند. بنابراین جای خالی برنامه ریزی به شدت به چشم می خورد.در واقع مجری این نمایشگاه پیش از شروع کار می بایست در یک جلسه،اقدام به هماهنگی و حتی ارائه برنامه به آنها می کرد.

یعنی باید برای خودروسازان حاضر نیز برنامه ای تدوین میکرد تا طی زمانی که مشخص شده است با رسانه ها،نشست داشته و اهداف،مشکلات ،چالش ها،برنامه های آینده و دلایل حضور در این نمایشگاه بررسی می شد.

از سوی دیگر بر خلاف تصور در این رویداد برخی محصولات نیز بودند که هنوز به مرحله تجاری سازی کامل نرسیده بودند. بنابراین باید از حضور آنها جلوگیری می کرد. چرا که از یک طرف برای شرکتی که محصول ناقص را به نمایش درآورده است ضد تبلیغ می شود و از سوی دیگر مکانی که این اتفاق در آن رخ داده ثبت می شود.در حدی که همین الان نیز این مساله رخ داده است و نام محصول غیر تجاری و اتفاقی که پیش آمده است به نمایشگاه مشهد گره خورده است.

در صورت تکرار این گونه مسائل آرام آرام این نمایشگاه به رویدادی تبدیل خواهد شد که طی آن مردم به جای آنکه دنبال خودروهای با کیفیت و تجاری شده باشند،خود را آماده دیدن خودروهایی می کنند که هنوز از نظر شرکت سازنده نهایی و تجاری نشده است.این یعنی نمایشگاه مشهد از دایره درجه یک بودن خارج می شود.

مساله دیگری که در این نمایشگاه به چشم می آمد،عدم توانایی تست محصول بود.هر چند سامانه یکپارچه فروش باعث شده است که خودروسازان توان فروش نمایشگاهی و عرضه های ویژه را نداشته باشند.اما در عین حال آنها از حضور در این نمایشگاه برای معرفی محصولات خود استفاده می کنند.

در این شرایط مشخص نیست که برگزار کننده نخواسته و یا نتوانسته است شرایط تست خودرو برای مردم را فراهم کند یا اینکه خودروسازان تمایلی به این کار نداشته اند.این نقیضه در انتخاب محصول نمی تواند بی تاثیر باشد.

نکته نه چندان جالب دیگر بسته بودن درهای بعضی از خودرو ها بود. به خصوص در خودروهای کار وتجاری این مساله بیشتر به چشم می آمد.

هر چند برخی محصولات امکان بازدید درون کابین را فراهم کرده بودند.اما این یکسان نبود و برخی شرکت ها تنها به خواباندن سر کشنده و تماشای آن از دور بسنده کرده بودند. این در حالی است که بیشتر افرادی که سراغ خودروهای کار وتجاری می آیند کسانی هستند که در این حوزه به گونه های مختلف فعالیت می کنند.

برای آنها مهم است که بدانند با چه امکانات و یژگی های روبرو خواهند بود و قرار است با چه امکانات و ابزارهایی ساعات زیادی را سپری کنند.اما این امکان نیز برای بسیاری از بازدیدکنندگان میسر نبود و این نقیصه می تواند در صورت بازگشت خودروسازی به روزهای اوج،تاثیر بسزایی در نمایشگاه خودرو مشهد داشته باشد.یعنی این نقایص می تواند در انتخاب خودروسازان برای حضور در نمایشگاه مشهد تردید ایجاد کند. یعنی این رویداد خودرویی جایگاه خود را از دست داده است .

ارسال نظرات
موضوعات روز