پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
حسین یوسف خزرایی ، مدیرعامل شرکت پخش قاسم ایران:
شرکت‌های پخش براساس تحقیقات بازار و شبکه‌های مختلف توزیع، اقدام به پخش کالا می‌کنند بنابر این ریسک عدم بازگشت پول‌(به نسبت سایر روش‌ها) پایین‌تری دارند .
کد خبر: ۵۷۶۰۷
شرکت‌های پخش، ریسک عدم بازگشت پول‌پایین‌تری دارند
تیتر20 - حسین یوسف خزرایی ، مدیرعامل شرکت پخش قاسم ایران معتقد است: در حال حاضر پخش و توزیع کالا از طریق شبکه‌های توزیع عمده‌فروشی یا نمایندگی انجام می‌شود که شرکت‌های تولیدی کالا را در اختیار عمده‌فروش‌ها یا نمایندگی‌های فروش در نقاط مختلف کشور قرار می‌دهند و از روش‌های B۲B و B۲C برنامه‌ریزی فروش را در دستور کار قرار می‌دهند. مهم‌ترین هدف تولیدکنندگان در این مدل از پخش، مشتریان بزرگ و عمده‌فروش‌های پراکنده هستند.

خزرایی با بیان اینکه در صنعت پخش مویرگی پس از توجه به خرده‌فروشی باید توزیع را به سطح بالاتری رساند. گفت: پخش‌کنندگان عمده‌فروشی وظیفه دریافت محصول را دارند و آن را باید به دست مشتریان یا خرده‌فروشان برسانند. مزیت همکاری با این نوع توزیع‌کنندگان در صنعت پخش مویرگی این است که این پخش‌کنندگان با خرده‌فروشان بسیار توافق و همکاری دارند؛ بنابراین شما در انتخاب خرده‌فروشان و ارتباط با آنها زمان از دست نخواهید داد.

به گفته وی در این نوع توزیع، پخش‌کننده‎ عمده‌فروش به عنوان واسطه و معرف شرکت هاعمل خواهد کرد. مساله مهم در این مرحله از صنعت توزیع مویرگی این است که اگر شما به هر دلیلی روابط خود را با توزیع‌کننده عمده‌فروش قطع کنید، در ارتباط با سایر خرده‌فروشان، فروشگاه‌ها، سایر توزیع‌کنندگان عمده‌فروشی و حمل بار دچار اشکال خواهید شد.

خزرایی در ادامه افزود: براساس آنچه گفته شد به زبان ساده‌تر شبکه توزیع، سیستمی است که شرکت‌های پخش برای انتقال محصولات از تولیدکننده به خرده‌فروش و مصرف‌کننده‌ نهایی استفاده می‌کنند. یکی از وظایف اصلی کانال‌های توزیع، بهینه‌سازی حجم فروش محصولات است. 

وی معتقد است: به دلیل اینکه شرکت‌های پخش براساس تحقیقات بازار و شبکه‌های مختلف توزیع، اقدام به پخش کالا می‌کنند، ریسک عدم بازگشت پول‌(به نسبت سایر روش‌ها) پایین‌تری دارند و سرعت انتقال کالا به بازار و مخاطبان هدف، بالا می‌رود علاوه بر این، مشکلاتی نظیر تعدد مشتری و سفارش‌ها، پایین می‌آید و سیستم پخش کالا متمرکزتر می‌شود.

مدیرعامل قاسم ایران در ادامه افزود: بسیاری از پخش‌کنندگان، سرمایه‌گذاری‌های کلان را برای بالا بردن یا اضافه کردن توانایی‌های مدیریت زنجیره توزیع انجام می‌دهند. بهره‌مندی از صنعت پخش مویرگی سبب سرعت‌بالای عرضه کالا خواهد شد.

به اعتقاد وی این موضوع باعث می‌شود تولیدکنندگان در بازار جهانی موفق‌تر باشند. صنعت پخش مویرگی باعث می‌شود محصولات به‌راحتی به دست مصرف‌کنندگان برسد. اگرچه این صنعت با توزیع کالا همراه است، اما درواقع یک روش مناسب برای بازاریابی و معرفی شرکت به بازار و مشتریان است. شرکتی که برای عرضه محصولات از صنعت پخش مویرگی بهره‌مند می‌شود، به دنبال معرفی برند خود در میان مشتریان است.

خزرایی در ادامه تصریح کرد: کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی بزرگ که حجم وسیعی از کالا با برندهای معتبر را تولید می‌کنند، دارای شبکه‌ توزیع مستقل هستند و حضور فعال‌تری در بازار دارند.

 همچنین سود کلانی از محل فروش محصولات برای کارخانه خود ایجاد می‌کنند و ممکن است هزینه‌های گزافی را برای توزیع محصولات و اثبات جایگاه برند خود در بازار بپردازند. البته باید به این نکته توجه داشت درصورتی‌که حجم تولید و تنوع برندهای تولیدکننده کم باشد، ریسک پخش کالا و بازگشت پول بالا می‌رود و هزینه‌های آن نیز افزایش می‌یابد.

به گفته وی به‌طور خلاصه هدف تولیدکنندگان از طراحی سیستم‌های پخش و توزیع مستقل کالا، حضور فعال در بازار، رساندن محصولات به مخاطبان نهایی و کنترل وضعیت بازگشت سرمایه است.

ارسال نظرات
موضوعات روز