يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
تیتر20 بررسی کرد
در حالی نمایشگاه خودروی مشهد به تازگی برگزار شد که محصول جدیدی نیز به سبد محصولات خودروسازان اضافه نشده است،به نظر می رسد نمایشگاه خودروی مازندران در زمان مناسبی برگزار نشده است.
کد خبر: ۵۷۷۴۵
بدسلیقگی و عجله مجری برگزار کننده نمایشگاه خودروی مازندران / ماراتن نمایشگاه های بی حاصل خودرو
تیتر 20- نمایشگاه خودروی مازندران درست در زمانی برگزار شدکه از یک سو با تعطیلات روزهای آخر تابستان همراه شد و از سوی دیگر به تعطیلات ایام اربعین منتهی شد.

در این میان مشخص نیست که آیا واقعا اجباری وجود داشته یا بد سلیقگی و عجله مجری برگزار کننده بوده است؟

همانطور که اشاره شد این نمایشگاه با دو رویداد برگزار و تداخل پیدا کرد.در واقع روزهای آخر تابستان یکی از پر ترافیک ترین ایام سال برای شهرهای شمالی کشور به شمار می رود. به نحوی که تردد در جاده و زمان رسیدن به مقصد با روزهای عادی سال قابل مقایسه نیست.ترافیک ها سبک و سنگین ،شلوغی مسیر تردد،ترافیک های درون شهری ،بخشی از مشکلاتی است که طی روزهای آخر تابستان،شهرهای شمالی کشور با آن مواجه می شوند.

در عین حال افزایش تردد و جمعیت باعث ازدحام و همچنین ترافیک در کمربندی ها و مسیرهای منتهی به شهر و روستاهای خطه شمال کشور نیز می شود. با این شرایط این پرسش مطرح می شود که آیا بهتر نبودکه این نمایشگاه در اوایل پائیز و پس از گذر از ایام سوگواری برگزار می شد؟ آیا مناسب تر نبود که بلافاصله بعد از نمایشگاه خودروی مشهد، اجازه تنفس داده می شد؟

در این میان به نظر می رسد عواملی مانند ممنوعیت واردات،تحریم ها،کرونا،افت تولید در سال 98 و برگزار نشدن نمایشگاه های خودرو باعث شده است که مجریان آن تقویم پر فشاری را بر خود تدوین کنند.

از سوی دیگر اکثرخودروهایی که در این نمایشگاه ها به معرض دید عموم درآمده اند پیش تر رونمایی و معرفی شده اند.

در واقع چیز زیادی برای ارائه به جز مشاهده از نزدیک وجود ندارد.در همین حال سامانه یکپارچه فروش باعث شده است که بسیاری از خودروسازان نتوانند از این امکان استفاده کنند.

 البته سال های قبل نمایشگاه برای بازاریابی و فروش،گرفتن فیدبک از مشتریان،فروش با تخفیف و تسهیلات و آشنایی با نظران مشتریان و نیاز بازار بسیار مناسب بود.

 از یک سو درهای کشور باز بود و محصولات جدید با سرعت زیادی وارد کشور می شدند.این سرعت باعث می شدکه غیر از شوروم ها و رونمایی و معرفی محصول در حضور خبرنگاران،نیاز به برگزاری نمایشگاه در شهرهای مختلف ضروری و لازم باشد.

اما در حال حاضر،نمایشگاه سال 96 تبدیل به خاطره شده است.فروش نمایشگاهی نیز مبدل به یک حسرت شده است.چرا بسیاری از این محصولات همچنان باید در سامانه تخصیص یکپارچه به فروش برسند. بنابراین لمس محصول توسط مشتریان می تواند تنها دلیل برپایی رویدادهایی مانند نمایشگاه خودروی مازندران باشد.

اما با نگاهی به عکس ها و مرور اخبار نه تنها محصول جدید مشاهده نمی شود بلکه به نظر می رسد تعداد شرکت کنندگان چنگی به دل نمی زند. البته مشخص نیست این مساله به دلیل کم اهمیت بودن این نمایشگاه است یا اینکه زمان مناسبی برای خودروسازان نبوده است.

اما در عین حال به نظر می رسد که مجریان برگزار کننده به شدت دنبال این هستند که هر چه را که طی سال های اخیر از دست داده اند با سرعت بیشتر به دست بیاورند.

اگر کسی این نمایشگاه ها را دنبال کرده باشد بسیاری از محصولاتی که در نمایشگاه هایی که بعد از شهر آفتاب به نمایش درآمده اند تکراری هستند.

یعنی فقط از شهری به شهر دیگر رفته اند.با این حال اگر مجریان نمایشگاهی که در قائمشهر برگزار شد،اگر کمی صبر و حوصله به خرج می دادند و در عین حال با برخی خودروسازان بیشتر همدلی می کردند و می توانستند آنها را هم با خود همراه کنند.به نحوی که محصول جدید خود را در این رویداد به طور رسمی معرفی کنند.

ولی این اتفاق نه تنها رخ نداده است بلکه همانطور که اشاره شد هم تعداد شرکت کنندگان چشمگیر نبود و هم برخی از خودروسازان با نمایندگی های محلی و استانی خود در سایت نمایشگاهی قائمشهر حاضر شده اند.

در همین حال باید به پوشش رسانه ای بی رمق این رویداد نیز توجه کرد. 
اگر تمام این عوامل را کنار هم بگذاریم به این نتیجه نخواهیم رسید که در انتخاب زمان برگزاری بد سلیقگی و عدم درک زمان وجود دارد؟

 به بیان ساده اگر این نمایشگاه حتی با همین کیفیت کمی دیر تر برگزار می شد،قطعا پوشش بسیار مناسبی در انتظارش بود.چرا که هم اکنون این نمایشگاه حداقل برای بسیاری از رسانه ها بار محتوایی و تولید ندارد.

تکرار نکات و خودروهایی است که طی ماه های اخیر بارها دیده درباره آن نوشته اند و یا فیلم منتشرکرده اند. بنابراین اگر هدف صرفا برگزاری نمایشگاه و اخذ درآمد است که بازهم به آنچه می خواستند تمام و کمال نرسیده اند،اگر هدف آشنایی با دستاوردهای خودروسازان است که چیز تازه ای وجود ندارد.

در این میان تنها شلوغی بی حاصل و نگاه منفی مردم محلی به رویداد باقی خواهد ماند.
شاید موج اعتراض در سال بعد جلوی برگزار کننده را بگیرد تا این بار اگر در توانشان بود،بتوانند یک زمان مناسب انتخاب کنند.در غیر این صورت ماراتن نمایشگاه های بی حاصل خودرو همچنان بدون اثر باقی خواهد ماند. 


ارسال نظرات
موضوعات روز