دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
روح‌الله هاجر‌پور ، مدیرعامل یک فروشگاه زنجیره ای:
هاجر‌پور: در شرایط فعلی تداوم این صنعت با روش‌های فعلی به پایان رسیده است. اگر قرار است این صنعت رشد کند باید با رویکرد جدید به آن ورود کرد و نمی‌توان با شکل کنونی و به صورت قارچی عمل کرد و حتی پیش‌بینی می‌کنیم تا اواسط 1402 برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای ورشکست خواهند شد.
کد خبر: ۵۷۸۸۹
سیستم فروشگاه‌های زنجیره‌ای با شیوه کنونی منسوخ می شود / تغییر مسیر توزیع در آینده نزدیک/ بقالی ها به سیگار فروشی روی آورده اند/ تخفیف‌های کاذب به رشد فروشگاه ها آسیب زد
تیتر20 - روح‌الله هاجر‌پور، مدیرعامل شرکت همسایه آریا هلدینگ شیرین عسل در گفت و گو با دنیای اقتصاد تصریح کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل ارتباط مستقیم با مشتری رویکرد و رفتارهای متفاوتی با سوپرمارکت‌ها دارند، زیرا با ذائقه‌های مختلف و وسیع‌تر آشنا هستند و اتلاف منابع، ضررهای مالی و خواب سرمایه کمتری در مقایسه با سوپرمارکت‌ها دارند که دلیل آن نیز ارتباط بیشتر با مشتریان و فروش بالاتر است. حفظ ریتم کیفی کالا و کاهش هزینه‌ها و انتقال اطلاعات راجع به مصرف‌کنندگان به تولیدکنندگان برای ارتقای سطح کیفی تولید و افزایش رضایت مصرف‌کنندگان، همگی از موضوعاتی است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر عهده دارند.

او افزود: قطعا رشد صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای به بقالی‌ها و سوپرمارکت‌ها آسیب جدی وارد می‌کند و کسب و کارهای کوچک در این بخش حتی نمی‌توانند برخی کالاها را عرضه کنند و لذا به سمت فروش کالاهایی مانند سیگار رفته‌اند که در زنجیره‌ای‌ها عرضه نمی‌شوند. با این حال رشد و داینامیک بودن در این سیستم اهمیت دارد و حتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز تا همیشه به همین صورت باقی نمی‌مانند و باید مدام با ایجاد تغییر و ارتقای روش‌ها کسب و کار خود را حفظ کنند. پیش‌بینی می‌شود در آینده، سیستم فروشگاه‌های زنجیره‌ای با شیوه کنونی آن منسوخ شود و نه‌تنها از سوپر مارکت و بقالی عبور خواهیم کرد که حتی روش‌های کنونی فروشگاه‌داری در اندازه‌های بزرگ آن نیز عوض می‌شود.

به گفته هاجر‌پور، در شرایط فعلی تداوم این صنعت با روش‌های فعلی به پایان رسیده است. اگر قرار است این صنعت رشد کند باید با رویکرد جدید به آن ورود کرد و نمی‌توان با شکل کنونی و به صورت قارچی عمل کرد و حتی پیش‌بینی می‌کنیم تا اواسط 1402 برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای ورشکست خواهند شد. اگر قرار است در این شرایط این صنعت رشد کند باید از روش‌های جدید استفاده کنیم و بسط کمّی در این صنعت کافی نیست و حتی می‌تواند مضر هم باشد.

او اظهار داشت: در این اثنا برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای از روش‌های هیجانی و با برانگیختن افکار مشتری برای خرید -که البته یک روش در این صنعت است - استفاده می‌کنند که این روش‌ها نمی‌توانند به تداوم فعالیت آنان در بلندمدت کمکی بکنند. در دنیا این تخفیف‌ها از محل حاشیه سود که در نتیجه عدم خواب سرمایه ایجاد می‌شود ارائه می‌شوند، اما در ایران به صورت نادرست و غیراصولی تخفیف‌های کاذب برای جذب مشتریان رقبا در نظر گرفته می‌شود که این اقدامات آسیب‌های زیادی را به تولید و صنعت فروشگاه‌داری وارد کرده و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند این روش‌ها حتی به مسیر رشد این فروشگاه‌ها نیز آسیب وارد کرده است.

ارسال نظرات
موضوعات روز