پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
تیتر20 استراتژی حضور در بازار “مدیران خودرو” را بررسی کرد؛
این روزها بازار خودرو با رکود همراه شده است اما مدیران خودرو با تکیه بر استراتژی ای که از سال ها پیش اتخاذ کرده است، توانسته در مسیر خود خود پیش برود و این پیشروی همان برگ برنده این شرکت،یعنی فروش متنوع و اقساطی است.
کد خبر: ۵۸۰۹۶
برگ برنده مدیران خودرو در حوزه فروش
تیتر20 -  طی سال های اخیر بازار خودرو با فراز ونشیب های بسیاری همراه شده است.زمانی رقابت در این بازاربه قدری شدید و تنگاتنگ بود که فعالان این بازار اعم از تولید کننده و واردکننده چاره ای جز خلق روش های نوین به منظور افزایش سهم بیشتر فروش و یا حتی عقب افتادن از رقبا نداشتند.

در این میان برخی اقدام به ارائه خدمات پس از فروش با شرایط ویژه می کردند.برخی دیگر روش های فروش متنوع ایجاد می کردند.بعضی نیز سعی می کردند که در کلاسی خاص فعالیت پر قدرت و چمشگیر داشته باشد.

 مدیران خودرو نیز یکی از حاضران این بازار بود.این شرکت نیز همانند سایر فعالان این حوزه با توجه به شرایط موجود سعی می کرد که با اتخاذ شیوه های مختلف،هم سهم خوبی از بازار داشته باشد و هم بتواند جای پای خود را سفت کند.

بنابراین این شرکت در دوره ای که بازار شاهد حضور محصولات ژاپنی ،کره ای ،آلمانی ،فرانسوی و حتی برندهای بزرگ تر چینی بود،باید به نحوی رفتار می کرد که بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

بنابراین مدیران خودرو جدا از روش های منعطف فروش و ارائه خدمات پس از فروش گسترده از یک سو سعی کرد که در تمام کلاس های پر تقاضا حضور داشته باشد و از سوی دیگر تلاش کرد یک روش را برای خود نهادینه کند.روشی که بتواند سال های سال با استفاده از آن یک تیر و دو نشان بزند؛یعنی هم بتواند از فروش محصولات خود مطمئن باشد و هم بتواند برای مدت طولانی از این روش استفاده کند.

با این حال در دورانی که بازار پر رونق بود،این روش چندان به چشم نمی آمد.در آن زمان بسیاری بر این باور بودند مدیران خودرو که نمایندگی دو برند چری و ام وی ام را به عهده داشت،برای این از روش فروش اقساطی استفاده می کند که بتواند در برابر قدرت رقیبان تاب بیاورد.البته از یک منظر این سخن درست بود.چرا که طی آن سال ها بازار آن چنان روی خوشی به خودروهای چینی نشان نمی داد.

 حضور پر شمار و پر قدرت خودروهای کره ای را می توان دلیل اصلی این مساله دانست. چرا که قیمت این خودروها در کلاسی قرار می گرفت که با تقاضای بالایی همراه بود.به بیان ساده بخش عمده ای دهک های متوسط درآمدی توان خرید در این کلاس ها را داشتند.بنابراین اتخاذ این سیستم فروش ،روشی مناسب و هوشمندانه در شرایط آن روزهای بازار بود.

با این حال این نکته را نباید از نظر دور داشت که این روش یکی از جذاب ترین روش های خرید در بسیاری از کشورهای جهان است.یعنی ارتباطی به وضعیت اقتصادی و شرایط بحرانی کشورها ندارد .

بلکه به دلیل رقابت بسیار سنگینی که در آن بازارها وجود دارد،تولید کنندگان از این روش برای فروش محصولات خود استفاده می کنند.روشی که از ابتدای ابداع آن تا به امروز جزء اصلی ترین گزینه ها برای اقشار مختلف مردم به خصوص دهک های متوسط وحتی پائینی درآمدی است.
در این میان مدیران خودرو نیز با تکیه و استفاده از تجربه خودروسازان بزرگ جهان و همچنین درک بازار و نحوه ورود و ماندگاری بلند مدت در آن با استفاده از این روش توانست سهم مناسبی از بازار کسب کند. 

البته همانطور که اشاره شد در سال های پیش یعنی پیش از تحریم ها این روش یک بخش مهم از استراتژی فروش نیز به شمار می آمد.

اما مدیران خودرو در سال هایی که تحریم بازار خودرو را با بحران و تلاطم های بسیار مواجه کرده بود،در حد وسع و توان آن روزهای خود، باز هم از این روش عقب نشینی نکرد و روش فروش اقساطی همچنان در سر لوحه کارش قرار داشت.

در واقع این روش به مشتریان با سطح درآمدی مختلف این امکان را داده و می دهد که بتوانند نیاز و تقاضای خودرو داشتن را برطرف کنند و در عین حال از نظر درآمدی و معیشتی به مضیفه نیفتند.

البته این روش یک سوی دیگر هم دارد و آن برای افرادی مناسب است که با سرمایه خود فعالیت اقتصادی انجام می دهند.به نظر می رسد که مدیران خودرو نیز با فهم این موضوع نه تنها روش اقساطی خود را در دوران پر تقاضای بازار محدود و مسدود نکرد بلکه با افزوده محصولات جدید ،تنوع بیشتر و حضور در کلاس های بالاتر قیمتی شرایط خرید اقساطی را برای گسترده بیشتری از مردم فراهم کرده است.

در این شرایط با توجه به افزایش قیمت خودرو طی سال های اخیر بسیاری از فعالان اقتصادی به خصوص افراد دارای سرمایه های خرد،ترجیح می دهند که با نقدینگی بیشتری فعالیت اقتصادی داشته باشند.

اما در عین حال نیاز به خودرو نیز برای آنها ضروری است.بنابراین با استفاده از گزینه خرید اقساطی مدیران خودرو می توانند یک تیر و دو نشان بزنند.یعنی هم خودروی مطلوب خود را داشته باشند و هم بتوانند از خواب سرمایه خود جلوگیری کنند.در این روش مدیران خودرو فضایی را به وجود آورده است که می توان با استفاده از آن این خواسته را برآورده کرد.

بنابراین اتخاذ فروش اقساطی تنها راه فروش مدیران خودرو نبوده است،بلکه یک استراتژی مدون بر نگاه کوتاه،میان و بلند مدت برای این شرکت بوده است.

شرکتی که توانسته است این روش را به عنوان برگ برنده خود رو کرده و همواره در دست داشته باشد.روشی که چه در دوران رونق و چه در دوران رکود در برنامه های شرکت بوده است.

این مساله نشان می دهد که این خودروساز به رغم تمام فرازو نشیب ها توانسته است هم نیازهم خود برای بازگشت سریع و کوتاه مدت سرمایه را برطرف کنند و هم نیاز بسیاری از مردم برای خودرو داشتن را برآورده کند.

ارسال نظرات
موضوعات روز