پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
تیتر20 بررسی می کند؛
برای ایران خودرو تامین به موقع و درست قطعات از سوی شبکه‌ خدمات پس از فروش، اهمیت زیادی دارد، بنابر این به تازگی اختیار تامین قطعه به شرکت ایساکو محول شده است. وقتی ایساکو بتواند مستقیما بخشی از قطعات موردنیاز خود را تامین کند، روند تامین سرعت خواهد گرفت و دیگر نیازی به طی کردن بروکراسی لازم برای سفارش گذاری (به ساپکو) نیست.
کد خبر: ۵۸۱۲۶
سرعت در تامین قطعات با آزادی عمل ایران خودرو به ایساکو
تیتر20 - در دورانی که چالش های مربوط به تامین قطعات موردنیاز خودروهای مراجعه کننده به نمایندگی های خدمات پس از فروش همچنان ادامه دارد، ایران خودرو تصمیم گرفته دست شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خود یعنی ایساکو را در پروسه تامین به نوعی باز بگذارد.

آن طور که مدیر عامل ایران خودرو چندی پیش عنوان کرده بود، با تلاش ایساکو، خودروهای متوقع و متوقف به‌زودی در وضع مناسبی قرار خواهند گرفت.  مهدی خطیبی اما خبر مهم دیگری را نیز اعلام کرده و گفته که چون تامین به موقع و درست قطعات از سوی شبکه‌ خدمات پس از فروش، اهمیت زیادی دارد، در این راستا اختیار تامین قطعه به شرکت ایساکو داده شده است. به گفته وی البته ساپکو نیز در این مورد ایساکو را همراهی خواهد کرد. 

این اقدام ایران خودرو اما دلایل مختلف و البته مزایای خاص خود را به دنبال خواهد داشت. به نظر می رسد اصلی ترین دلیلی که سبب شده ایران خودرو دست ایساکو را برای تامین قطعات باز بگذارد، حواشی و چالش های مربوط به خواب خودروها در نمایندگی های این شرکت است.

این موضوع سال ها پیش به عنوان چالشی بزرگ گریبان ایساکو را گرفته و سبب بروز نارضایتی مشتریان شده است. مشکل اینجاست که بخشی از خودروها به دلیل نبود یا کمبود قطعات، مدت زمانی در نمایندگی های ایساکو باقی می مانند.

این موضوع علاوه بر اینکه سرگردانی و نارضایتی مشتریان را به دنبال دارد، تبعات اجتماعی و هزینه نیز برای ایساکو به دنبال داشته و دارد.

در این سال ها نیز به واسطه تحریم و مشکلات مالی که محدودیت هایی در عرصه تامین قطعات از داخل و خارج ایجاد کرده اند، خطوط تولید در اولویت قرار داشته و این موضوع بر چالش تامین قطعه در ایساکو افزوده است.

 تا به امروز روال کار به این شکل بوده که ساپکو وظیفه و اختیار کامل تامین قطعات موردنیاز ایساکو را (علاوه بر تامین قطعات موردنیاز خطوط تولید ایران خودرو) بر عهده داشته است. 

حالا اما خود ایساکو نیز می تواند به طور مستقیم نسبت به تامین قطعات موردنیازش اقدام کند. این موضوع می تواند از جنبه تسریع در تامین قطعات مثمرثمر باشد و به کاهش خواب خودرو در نمایندگی های ایساکو منجر شود.

تامین قطعات نمایندگی های ایران خودرو صرفا از مسیر ساپکو، هرچند به هر حال مزایای خاص خود را دارد، اما به دلیل بروکراسی خاص، کندی تامین را نیز به دنبال داشته است. 

بنابراین وقتی ایساکو بتواند مستقیما بخشی از قطعات موردنیاز خود را تامین کند، روند تامین سرعت خواهد گرفت، زیرا دیگر نیازی به طی کردن بروکراسی لازم برای سفارش گذاری (به ساپکو) نیست.

طبعا هرچه قطعات موردنیاز نمایندگی های خدمات پس از فروش ایران خودرو زودتر تامین شوند، ایساکو اولا خودروها را زودتر تعمیر و تحویل خواهد داد و ثانیا امکان پذیرش خودروهای بیشتری را خواهد داشت. اگر این اتفاقات رخ بدهند، میزان رضایت مشتریان از نمایندگی های خدمات پس از فروش ایران خودرو نیز افزایش خواهد یافت. 

تامین مستقیم قطعات توسط ایساکو اما شاید در بخش هزینه کرد نیز منجر به صرفه جویی شود، زیرا به هر حال بدون واسطه (ساپکو) انجام خواهد شد، هرچند البته قطعا تمام قطعات موردنیاز را پوشش نخواهد داد. 

البته ایران خودرویی ها باید به نحوی برنامه ریزی کنند که قطعات تامین شده توسط ایساکو، از جنبه کیفیت و استاندارد، تاییدیه های لازم را اخذ و قطعات موردنظر از مسیر مطلوبی عبور داده شوند.

ارسال نظرات
موضوعات روز