يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
تیتر20 بررسی کرد؛
اپلیکیشن بله به‌عنوان یکی از ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی با جذب میلیون ها کاربر توانسته است با تنوع خدمات خود گوی سبقت را از سایر پیام‌رسان‌های داخلی برباید.
کد خبر: ۵۸۱۴۱
وجه تمایز اپلیکیشن «بله» با سایر پیام‌رسان‌ها
تیتر20 - از حدود چهار سال قبل که با فیلتر شدن تلگرام به‌عنوان محبوب‌ترین پیام‌رسان در میان ایرانیان، بحث ایجاد و توسعۀ پیام‌رسان‌های داخلی داغ شد، گروه‌های متعددی در این زمینه دست‌به‌کار شدند و نام‌های مختلفی نیز مطرح شد. 

در میان اپ‌های طراحی‌شده اما نام اپلیکیشن بله بیش از سایر اپلیکیشن‌ها به گوش می‌رسید، چراکه بزرگ‌ترین بانک دولتی ایران به‌عنوان سرمایه‌گذار اصلی تصمیم گرفته بود با حمایت مالی و معنوی از ایجاد یک پیام‌رسان داخلی، بخشی از سرویس‌های بانکی و پرداختی خود را نیز بر بستر بله ارائه کند.

 به‌این‌ترتیب همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، بله پس از مدت کوتاهی به بستری نوآورانه برای گفت‌وگو و پرداخت تبدیل شده و امکانات متنوع ارتباطی و مالی بله در بستر اپلیکیشن اندروید و نسخۀ وب و از طریق تمام تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

امکان انجام تراکنش‌های مالی وجه تمایز اپلیکیشن «بله» با سایر پیام‌رسان‌ها است. بله با داشتن بیش از یازده میلیون نفر کاربر تا پایان تابستان ۱۴۰۱ یکی از پرمخاطب‌ترین پیام‌رسان‌های ایرانی است. در ادامه، به برخی ویژگی‌های متمایز اپلیکیشن بله اشاره می‌کنیم.

ارتباط با بله آسان‌تر از همیشه
با بله به‌راحتی می‌توانید با دیگران در ارتباط باشید. اپلیکیشن بله به شما امکان می‌دهد تا در محیطی زیبا و راحت با دوستانتان گفت‌وگو کرده و با آن‌ها «تماس‌صوتی» برقرار کنید. همچنین یکی از کاربردی‌ترین امکانات اپلیکیشن بله «امکان ساخت گروه‌ یا کانال‌های شخصی و کاری» است. افراد، کسب‌وکارها و سازمان‌ها می‌توانند کانال یا گروه خود را در بله راه‌اندازی کنند و با مخاطبانشان در ارتباط باشند.

بانک من بله
یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد اپلیکیشن بله که آن را از سایر پیام‌رسان‌های داخلی متمایز می‌کند، امکان انجام عملیات پرداختی در این اپلیکیشن است؛ بانک من در واقع شعبۀ شخصی بانک در اختیار مخاطبان بله است. کاربران می‌توانند از سیر تا پیاز خدمات مالی را در شعبۀ شخصی و خلوت خودشان دریافت کنند. «بانک من» بستری برای ارائۀ خدمات متنوع بانکی است.

 در این بخش خدماتی مانند مدیریت مالی شخصی، کارت به کارت، شارژ، اینترنت، پرداخت قبوض، باشگاه بله موجودی کارت، نیکوکاری و...، به‌سادگی و به‌سرعت، در اختیار همراهان بله است.

مدیریت مالی شخصی بله
مدیریت دارایی‌ها، درآمد، پس‌اندازها و هزینه‌های زندگی یک فرد را «مدیریت مالی شخصی» یا PFM می‌گویند. بزرگ‌ترین «مدیریت مالی شخصی» ایران، با همت خانوادۀ بانک ملی در اپلیکیشن «بله» به مخاطبان این بانک عرضه شده است. کاربران «بله» می‌توانند با استفاده از قابلیت «برچسب زدن» تمام تراکنش‌های خود را دسته‌بندی کنند و با نمودارها و گزارش‌های تحلیلی ماهیانه، مدیریت هزینه‌ها و درآمدهای خود را به دست بگیرند.

ویترین بله
در کنار امکانات جذاب کانال‌سازی و گروه‌داری در بله، «ویترین بله» یکی از منحصربه‌فردترین امکانات کانال‌داری در بله است. در صفحۀ ویترین این امکان برای کاربران فراهم است تا کانال‌های موجود در بله را با دسته‌بندی‌های موضوعی مشاهده کنند. علاوه بر این، ویترین بله بهترین مکان برای نمایش کانال‌ها و تبلیغ کسب‌وکارهای حاضر در بله است.
 
جمع‌سپاری مالی بله
از امکانات منحصربه‌فرد اپلیکیشن بله که فعالیت را برای مؤسسه‌های خیریه تسهیل می‌کند قابلیت جمع‌سپاری مالی بله است. «جمع‌سپاری مالی» یا «تأمین مالی جمعی» خدمتی است که در آن، یک فرد، به‌تنهایی یا به نیابت از یک سازمان، پویشی ایجاد می‌کند تا مبلغی مشخص را از طریق پرداخت‌های اهدایی جمع‌آوری کند. در این خدمت، مبلغ هدف که لازم است تأمین شود، به تعداد مشخصی سهم یکسان تقسیم می‌شود و هریک از مخاطبان می‌توانند با خرید یک تا چند سهم، بخشی از تأمین مالی را بر عهده بگیرند.

باشگاه مشتریان بله
باشگاه مشتریان «بله» همیشه با جشن‌ها و جشنواره‌های مختلف چراغانی بوده است. این باشگاه از دو بخش «سکه‌های من» و «جشنواره‌ها» تشکیل شده است. مخاطبان «بله» با انجام تراکنش‌های مختلف امتیاز می‌گیرند و این امتیازها در قالب «سکه» در بخش «سکه‌های من» به آن‌ها نمایش داده می‌شود.

بله؛ همراه زائران اربعین
علاوه بر خدمات مالی و ارتباطی، یکی از سرویس‌هایی که بله با ارائۀ آن در فصل زیارت اربعین امام‌حسین علیه‌السلام توانست محبوبیت فراوانی به دست آورد، ارائۀ امکان اعلام وضعیت رایگان و بدون نیاز به اینترنت بود. 

مهم‌ترین نیاز مسافران اربعین برقراری ارتباط است، ولی به‌علت وجود جمعیت زیاد و ازدحام، برقراری ارتباط غالباً دچار اختلال می‌شود. به‌دلیل این نیاز زائران کربلا، اپلیکیشن بله سامانۀ اعلام وضعیت اربعین را راه‌اندازی کرد تا کاربران بدون نیاز به اتصال اینترنتی دربارۀ وضعیت خود اطلاع‌رسانی کنند.

استفاده از این سامانه، که رایگان و فقط با روشن بودن تلفن همراه فعال بود، توانست در روزهای اوج زیارت اربعین گره‌گشای کاربران بله باشد.

ارسال نظرات
موضوعات روز