دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
تیتر20 بررسی می کند؛
ایران خودرویی ها در حالی ظهر سه شنبه از محصول پروژه TF21 خود بر پایه پلتفرم P200 رونمایی کردند که این خودرو قرار است جایگزین پژو 206 شود.
کد خبر: ۵۸۲۸۲
جانشین زیبای 206
تیتر20- این خودرو مدرن و کراس لوک که بر پایه پلتفرم P200 طراحی شده، قرار است در زمان عرضه در سه نسخه پایه (Base)، میانی (Medium) و لوکس به دست مشتریان برسد. 

محصول جدید ایران خودرو مجهز به استانداردهای ۸۵گانه است و از امکانات ایمنی بالایی به همراه  تجهیزات جدید بهره می برد. با این حساب، جانشین پژو 206 نه تنها از جنبه ظاهری خودرو زیباتری خواهد بود، بلکه از امکانات و تجهیزات بیشتری نیز بهره می برد.

 با عرضه این خودرو که البته سال آینده کلید می خورد، ایران خودرویی ها دغدغه زیادی بابت خروج پژو 206 از خطوط تولید خود ندارند و حتی شاید در آینده مدل 207 را نیز به واسطه رشد تولید خودرو جدید خود کنار بگذارند. 

عرضه این محصول جدید اما از جهات دیگر نیز به نفع ایران خودرو و مشتریان است. با عرضه این محصول، ایران خودرو می تواند به تکمیل دومینوی حذف محصولات قدیمی خود امیدوار باشد.
 این شرکت تا به امروز پیکان، سمند و پژو 405 را از خطوط تولید کنار گذاشته و به نظر می رسد گزینه بعدی حذف، 206 است. یکی از چالش های حذف خودروهای قدیمی، معرفی محصول جایگزین برای آنهاست چالشی که ایران خودرو پس از کنار گذاشتن پیکان حسابی آزار داد.

 حالا اما ایران خودرو می تواند با خیال راحت قید 206 را بزند، زیرا جانشینی شایسته و البته با سطح کیفی و ایمنی بهتر و ظاهر زیباتر برای آن تعریف کرده است.

 طبعا مشتریان نیز بابت عرضه این محصول جدید منتفع خواهند شد، البته مشروط بر آنکه قیمت آن فاصله خیلی زیادی با 206 نداشته باشد. طبعا با توجه به اینکه خودرو جدید امکانات و تجهیزات بیشتری دارد و به روزتر است، هزینه تولید بیشتری نسبت به پژو 206 دارد و با قیمت بالاتری به دست مشتریان خواهد رسید.

 منتها مسئله اینجاست که افزایش قیمت نسبت به 206 چقدر است، زیرا هرچه این فاصله کمتر باشد، مشتریان بیشتری امکان خرید آن را خواهند داشت. بنابراین ایران خودرو باید تمام سعی خود را بابت کاهش هزینه تولید محصول جدیدش به واسطه تولید در تیراژ بالا و افزایش بهره وری انجام دهد. اگر قرار باشد جانشین 206 با قیمت بسیار بالاتری نسبت به آن عرضه شود، بسیاری از مشتریان این خودرو (206) توانایی این مدل جایگزین را نخواهند داشت.

اما نکته مثبت دیگر از ناحیه حذف 206 و عرضه محصول جدید این است که ایران خودرو به احتمال زیاد قید دستوری بابت تعیین قیمت آن نخواهد داشت. طبق ادعای ایران خودرو، پژو 206 مانند دیگر محصولاتش با زیان به تولید می رسد، بنابراین وقتی این محصول حذف شود، زیاندهی ناشی از تولیدش پایان خواهد یافت. در عوض نیز خودرویی تولید خواهد شد که به احتمال فراوان خارج از سیاست های دستوری قیمت گذاری و زیان نخواهد دید.

 با توجه به اینکه ایران خودرو در حال حذف محصولات زیان ده است، کنار گذاشتن 206 و جایگزینی خودرو جدید می تواند سبب بهبود بیشتر اوضاع نقدینگی این شرکت شود.

با همه اینها اما حذف پژو 206 شاید خبر خوبی برای همه مشتریان آن نباشد. 206 بدون تردید یکی از محبوب ترین خودروهای تولیدی کشور به شمار می رود که در این سال ها با رشد تولید قابل توجهی نیز مواجه بود. این خودرو در مدل های مختلف اعم از دنده دستی و اتومات و صندوق دار و هاچ بک به تولید رسید و توانست بازار بزرگی را برای خود به خصوص در بین جوانان دست و پا کند. حالا باید منتظر ماند و دید جانشین آن چه بازاری را با چه وسعتی در اختیار خواهد گرفت و آیا موفق به جذب مشتریان 206 در سطحی گسترده خواهد شد؟  

ارسال نظرات
موضوعات روز