چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
تیتر20 خواص سامانه اصالت ایساکو را بررسی می کند؛
هرچه استفاده از سامانه اصالت ایساکو فراگیر تر شود، برنامه وزارت صمت نیز مبنی بر حذف قطعات و لوازم یدکی قاچاق از بازار، بهتر پیش خواهد رفت.
کد خبر: ۵۸۵۳۰

اقدام مهم ایساکو در حذف قطعات و لوازم یدکی قاچاق از بازار

تیتر20 - شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) در راستای کاهش استفاده از قطعات تقلبی و غیر اصل مدت هاست سامانه ای را راه اندازی کرده که وجود آن می تواند ضریب اطیمنان در خرید قطعات و لوزام یدکی خودرو را بالا ببرد.

ایساکو در واقع به منظور شفافیت و تشخیص اصالت قطعات یدکی سامانه «اصل بخرید» اقدام کرده تا مصرف‌کنندگان با بهره‌مندی از آن، از اصل بودن قطعه خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

در کنار این موضوع اما وجود این سامانه می تواند کمک بزرگی به وزارت صمت بابت تحقق هدف خود مبنی بر حذف قطعات قاچاق کند. چندی پیش مدیرعامل ایساکو اعلام کرد سامانه "اصل بخرید" این شرکت به سامانه جامع تجارت وزارت صمت متصل شده است.

بنابراین خریدار قطعه پس از ارسال بارکد به سامانه ایساکو، کد رهگیری سامانه وزارت صمت را نیز دریافت خواهد کرد و می‌تواند از اصل بودن قطعه خریداری شده اطمینان پیدا کند. روال کار نیز به این شکل است که خریداران قطعات ایساکویی، به منظور آگاهی از اصالت قطعه، می‌توانند پس از خرید، شماره بارکد درج شده روی بسته‌بندی آن را به شماره ۳۰۰۰۳۱ پیامک کرده و بلافاصله پس از ارسال پیامک، از اصالت داشتن یا نداشتن قطعه از طریق پیام کوتاه آگاه شوند.

اما وجود این سامانه چه کمکی به مشتریان می کند و چه نفعی برای خود ایساکو خواهد داشت؟ ایساکو سال هاست تبلیغات زیادی در راستای استفاده از قطعات اصل و دوری از قطعات تقلبی انجام می دهد تا ضمن بالا بردن فروش و درآمد خود، مشتریان را نیز از خطرات استفاده از قطعات غیر اصل آگاه کند.

در گذشته که سامانه "اصل بخرید" نبود، مشتریان به راحتی و در زمانی کوتاه نمی توانستند نسبت به اصالت قطعات خریداری شده کسب اطلاع کنند، از همین رو محتمل بود که قطعات غیر اصل در خودروهایشان نصب شود. این در حالی است که استفاده از قطعات غیر اصل می تواند زمینه ساز خسارات جانی و مالی شود. به خصوص در مورد قطعات ایمنی که ضریب اهمیت و حساسیت بالایی دارند، به کارگیری قطعات غیر اصل می تواند به قیمت جان سرنشینان خودرو تمام شود.

از طرفی، هرچند قطعات غیر اصل ممکن است قیمت کمتری در مقایسه با قطعات اصل داشته باشند (این موضوع یکی از دلایل اصلی استفاده از قطعات غیر اصل محسوب می شود)، با این حال احتمال دارد آسیب ناشی از بکارگیری آنها خسارت مالی زیادی را متوجه شهروندان کند. در گذشته به دلیل نبود یا ضعف خدمات آنلاین، شاید برخی چندان برای تایید اصالت قطعات و لوزام یدکی خودرو وقت نمی گذاشتند و این موضوع آنها را در معرض خسارات مالی و جانی قرار می داد، اما حالا با توجه به سامانه ایساکو، امکان کسب اطلاع از اصالت در کوتاهترین زمان ممکن فراهم شده است. این موضوع می تواند شهروندان بیشتری را نسبت به پیگیری اصالت قطعات ترغیب کند به تبع آن، احتمال آسیب های جانی و مالی را پایین بیاورد.

طبعا هرچه استقبال از این سامانه افزایش یابد، برنامه وزارت صمت نیز مبنی بر حذف قطعات و لوازم یدکی قاچاق از بازار، بهتر پیش خواهد رفت.

اما وجود سامانه موردنظر به نفع خود ایساکو نیز هست. به هر حال بیشتر مشتریان به موضوع کیفیت قطعات و اولویت داشتن آن بر قیمت، اهمیت زیادی می دهند و با وجود سامانه "اصل بخرید" ایساکو، به استفاده از آن ترغیب می شوند. هرچه استفاده از قطعات غیر اصل کاهش یابد و مشتریان به قطعات شرکتی دارای اصالت روی بیاورند، فروش ایساکو نیز بیشتر خواهد شد و درامدزایی اش افزایش خواهد یافت. بهبود درآمد ایساکو می تواند به ارائه خدمات بهتر به مشتریان و تجهیز نمایندگی ها و تعمیرگاه ها نیز منجر شود که طبعا نفع مشتریان را به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظرات
موضوعات روز