جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
بر اساس این گزارش یکی از مسائل و حواشی پیرامون صنف نان و نانواها، بحث قاچاق آرد بوده و هست که در راستای به اصطلاح جلوگیری از فروش آرد به صورت آزاد و عدم طبخ آن، دولت طرح نصب کارتخوان های هوشمند را در ۹۰ هزار نانوایی اجرا کرده است. با این وجود به نظر می رسد این پروژه نیز به شکست انجامیده است از این منظر که خروج آرد از کشور ادامه دارد.
کد خبر: ۵۸۶۱۸

تیتر۲۰- رضا حسینی یکی دیگر از فعالان این صنف در این خصوص می گوید: مساله اینجا است که دولت با این کار قصد داشت جلوی مشکلی را بگیرد که اصلا در نانوایی ها وجود نداشت. به عبارت دیگر تصور دولت بر این بود که نانوایی ها آرد را می فروشند در حالی که اینگونه نبوده و نیست بنابراین می توان گفت دولت در چنین پروژه ای شکست خورده و در این میان بودجه عظیمی هدر رفت.

حسینی افزود: این در شرایطی است که در اکثر نانوایی ها بیش از یک دستگاه کارتخوان قرار داده اند چرا که غالبا کارتخوان ها قطع و وصل می شود و این خود نیز موجب شده بودجه بیشتری در این میان صرف شود.

وی خاطر نشان کرد: گلایه ما این است که نمی دانیم در کجا برای نانواها چنین تصمیم گیری های غلط و هزینه بری می شود که هیچ کدام از اعضای اتحادیه ها و انجمن های مربوطه حضور ندارند. این فعال صنف تصریح کرد: مساله اینجا است که دولت خود می دانست آرد از طریق نانوایی ها خارج نمی شود اما تلاش شد کار دیگران را به گردن نانوایان بیندازند و بگوید واحدهای نانوایی آرد فروشی می کنند. این در حالی است که اگر یک واحد نانوایی مثلا یک تا دو کیسه آرد از سهمیه خود را که مازاد می آید بفروشد عددی محسوب نمی شود و با آنچه دولتی ها مدعی هستند بسیار فاصله دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: الان نه تنها قیمت آرد بلکه قیمت بسیاری از صنایع غذایی در کشورهای اطراف گرانتر از داخل ایران است و لذا خروج آنها از کشور امری غیر طبیعی نیست./خبرآنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز