پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
تیتر20 بررسی می کند:
پرونده سمپوزویم فولاد 1401 با تاکید بر تولید فولاد سبز، در کیش بسته شد. رویدادی که در 3 روز فولادی ها را در این جزیره گرد هم آورد و حالا باید دید چه دستاوردی برای آنها به همراه داشته است.
کد خبر: ۵۸۶۵۰

دستاورد کیش برای فولادی ها چه بود؟
تیتر20 - بیست و چهارمین دوره سمپوزیوم سالانه فولاد همزمان با نمایشگاه بین المللی فولاد در جزیره کیش برگزار شد تا فولادی ها آخرین دستاوردهای خودشان را به اشتراک گذاشته و راهکاری برای خروج از بحران های پیش آمده بیابند و آن را به مرحله اجرا برسانند. 

البته در کنار چالش های موجود، فولادسازان ضرورت حرکت به سمت فولاد سبز را هم درک کرده در این سمپوزیوم به باید ها و نباید های آن پرداختند. بدون شک حرکت به سمت تولید فولاد با کربن صفر با توجه به نگاه اروپا، یک ضرورت محسوب می شود، زیرا در ادامه اگر فولاد ایران به سمت کاهش کربن پیش نرود باید برای صادرات به اروپا مالیات کربن پرداخت کند و درنهایت از قدرت رقابتی خود کم کند. 

درنتیجه شاید بخش علمی این گردهمایی بیشتر حول محور معدنکاری و فولادسازی سبز بود و با تکیه بر این موضوع به سراغ بررسی وضعیت  صنعت فولاد رفته بود اما این در حالی است که بخش عمده ای از تولیدکنندگان فولاد در این رویداد نگران کمبود گاز و تاثیر آن بر میزان تولید است که می تواند بر صادرات این بخش هم اثر گذار شود. 

از سویی دیگر در حالی این موضوع با درجه اهمیت بالا بررسی می شد که تنها مدیرعامل شرکت ملی فولاد از زیر مجموعه های ایمیدرو در این پنل حضور داشت درحالی که اهمیت این موضوع و تامین زیرساخت های لازم به اندازه ای بالا بود که باید از وزارت صمت و وزارتخانه های مرتبط نیز در این رویداد که جزو برنامه های مهم فولادی ها محسوب می شود حضور پیدا می کردند.
 
اما در بخش دیگر باید به برگزاری این رویداد در جزیره کیش پرداخت. پیش تر و در سال های گذشته هر شهر با در اختیار داشتن صنعت فولاد به عنوان میزبان سمپوزیوم انتخاب می شد، اما برگزاری این رویداد در جزیره کیش می تواند با توجه به شرایط این منطقه و تمرکز گردشگری آن از درجه اهمیت آن کم کند. 

البته اگر در شرایط پساتحریمی شاهد برگزاری سمپوزیوم فولاد در کیش بودیم برای شرکت کنندگان خارجی بسیار شرایط خوبی فراهم شده بود اما وقتی این نمایشگاه تنها تعدادی اندک بازدید کننده و شرکت کننده خارجی داشت ضرروتی در برگزاری آن در کیش احساس نمی شد.

 در حالی که اگر این رویداد در تهران برگزار شده بود با توجه به اینکه دفاتر نمایندگی بیشتر شرکت های تولیدی در تهران برقرار است، می توانست دستاورد بهتری به همراه داشته باشد و دسترسی به این رویداد و رسیدگی به برخی موضوعات کاری را آسان تر کند. 

از سویی دیگر برگزاری این رویداد می توانست بر تعداد بازدیدکنندگان بخش های مرتبط با صنعت فولاد اضافه کند و بر دستاوردهای آن بیفزاید، اما آن طور که پیداست آب و هوای کیش برای مدیران فولادی خوش آمده و ترجیح می دهند در این منطقه سمپوزیوم را برگزار کنند.
 
اما نکته دیگر آن است که حتی در این رویداد تخصصی که زمان آن تنها سه روز بود، برخی مدیران عامل تنها یک نصفه روز در نمایشگاه حضور داشتند و آن هم بیشتر به دید و بازدید با دیگر فعالان بخش پرداخته شد.

شاید در شرایط فعلی صنعت فولاد بیش از برگزاری نمایشگاه ها که به نوعی به، به رخ کشانی فولادی ها در متراژ و طراحی غرفه پرداخته شده بود، نیازمند شناسایی راهکارهایی برای برون رفت از شرایط موجود باشد. 


ارسال نظرات
موضوعات روز