يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
تیتر20 بررسی می کند؛
ناوگان خدمات شهری کشور به خصوص در حوزه اتوبوسرانی نیاز به تجهیز، نوسازی و افزایش کمی دارد و در این شرایط، شرکت های داخلی به خصوص گروه بهمن می توانند بخش اعظم این نیاز را تامین کنند.
کد خبر: ۵۸۶۵۶
ظرفیت های گروه بهمن برای تجهیز و نوسازی ناوگان خدمات شهری
تیتر20 - ناوگان خدمات شهری کشور به خصوص در حوزه اتوبوسرانی نیاز به تجهیز، نوسازی و افزایش کمی دارد و در این شرایط، شرکت های داخلی به خصوص گروه بهمن می توانند بخش اعظم این نیاز را تامین کنند.

 اتفاقا در  هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری که چندی پیش برگزار شد، وزیر کشور نیز بر استفاده از ظرفیت‌های محصولات گروه بهمن به ویژه در بخش خدمات شهری تاکید کرد.

 به گفته احمد وحیدی، تمامی اتوبوس سازان داخلی از جمله اسنا (شرکت زیرمجموعه بهمن) مورد حمایت دولت هستند و تا به امروز نیز قراردادهای مختلفی با آنها منعقد شده که بی سابقه بوده است.

 وی این را هم گفته که هرچه میزان داخلی سازی خودروهای مربوط به ناوگان شهری بیشتر شود، اقبال وزارت کشور نیز به عقد قرارداد برای خرید آنها افزایش خواهد یافت.  

با توجه به اظهارات وزیر کشور، به نظر می رسد اتفاقاتی به نفع خودروسازان داخلی در حوزه محصولاتی مانند اتوبوس در حال رخ دادن است و شرکت های بخش خصوصی به ویژه گروه بهمن در کانون این ماجرا قرار دارند. 

گروه بهمن یکی از خودروسازان قدیمی و خصوصی کشور به شمار می رود که علاوه بر حوزه سواری، در بخش محصولات تجاری و عمومی مانند اتوبوس نیز فعالیت دارد. 

 این شرکت محصولاتی مانند اتوبوس ۱۲متری شهری،‌ فورس    شش و هشت تن و کامیون شیلر ۶تن را در کنار‌ مینی‌ ون اینرودز به تولید می رساند.
 در این بین، اتوبوس و مینی ون این شرکت می توانند در بخشی از نیاز ناوگان خدمات شهری کشور را رفع کنند.

 استفاده از چنین محصولاتی از جنبه های مختلف دارای اهمیت است. مسئله نخست اینجاست که وقتی از ظرفیت شرکت های داخلی مانند گروه بهمن در تجهیز ناوگان خدمات شهری استفاده می شود، علاوه بر توجه به تولید داخل، در ارزبری هم صرفه جویی می شود.

 این روزها که کشور همچنان در تحریم قرار دارد، اهمیت داخلی سازی و کمک به توسعه محصولات داخلی (البته به شرط رعایت مسائل کیفی) یک ضرورت به شمار می رود.

 در حوزه خدمات شهری، ناوگان مربوطه نیاز به تجهیز و نوسازی دارد، ضمن آنکه با کمبود وسائل نقلیه موردنیاز هم مواجه است.

 در این شرایط، وقتی از ظرفیت امثال گروه بهمن استفاده می شود، ضمن حفظ و حتی افزایش اشتغال، انگیزه و توان شرکت ها برای رشد تولید و داخلی سازی بالا خواهد رفت.

 طبعا هر چه از محصولات داخلی بیشتری در ناوگان خدمات شهری استفاده شود، نیاز به واردات چنین خودروهایی کاهش خواهد یافت و این به معنای صرفه جویی ارزی به خصوص در شرایط فعلی کشور (تحریم) است. 

از طرفی، ارزش تولیدات داخلی به واسطه استفاده هرچه بیشتر آنها در ناوگان مربوطه، بالا می رود که تضمین کننده مسائلی مانند اشتغال است.

محصولات گروه بهمن در بخش خدمات شهری از سطح کیفی نسبتا قابل قبولی برخوردار هستند، ضمن آنکه تنوع محصول نیز در این بخش وجود دارد.

 بنابراین فضای مناسبی برای استفاده از این ظرفیت فراهم است که همکاری وزارت کشور و شهرداری ها را می طلبد. 

البته طبعا این نهادها نیز توقعاتی از گروه بهمن در حوزه کمی و کیفی دارند که این شرکت برای تداوم عقد قرارداد با آنها این توقعات را مدنظر قرار دهد.

 نکته دیگر در مورد استفاده از محصولات گروه بهمن در ناوگان خدمات شهری، خدمات پس از فروش است. گروه بهمن در نقاط مختلف کشور به ویژه شهرهایی که از اتوبوس های شهری در حمل و نقل استفاده می کنند، دارای نمایندگی خدمات پس از فروش است.

 این موضوع می تواند نیاز خودروهای عرضه شده این شرکت در ناوگان را به خوبی پوشش دهد. 

خودروهای عمومی مانند اتوبوس به دلیل استفاده زیاد در معرض استهلاک و خرابی قرار دارند، بنابراین خدمات پس از فروش مناسبی را می طلبند تا به واسطه تعمیرات سر وقت، ناوگان به اصطلاح معطل نماند.    

ارسال نظرات
موضوعات روز