پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
بر اساس مصوبات اعضای شورای شهر تهران؛
اعضای شورای شهر تهران با تصویب لایحه ای، با واگذاری بخشی از سهام شرکت های خدمات کالای شهروند، همشهری، شهر آفتاب و فروشگاه های زنجیره ای رفاه برای تسویه بدهی به بانک ها موافقت کردند.
کد خبر: ۵۸۸۷۸
موافقت با واگذاری بخشی از سهام شهروند و رفاه
تیتر20 - اعضای شورای شهر تهران روز یکشنبه در جریان یکصد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص «مجوز واگذاری بخشی از سهام تعدادی از شرکت های تابعه شهرداری تهران جهت تسویه بدهی به بانک ها» را در دستور کار قرار دادند.

لطف اله فروزنده معاون شهردار تهران در دفاع از این لایحه اظهار داشت: به دنبال این هستیم که بتوانیم تصدی گری شهرداری را کاهش دهیم و از ظرفیت شرکت ها و سازمان های خصوصی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه می خواهیم از این مسیر بخشی از بدهی های خود را به ویژه با بانک شهر تسویه کنیم، اظهار داشت: مذاکراتی را در خصوص شهر آفتاب با وزارت صمت و بانک شهر انجام داده ایم و این مذاکرات برای شرکت شهروند نیز انجام شده است.

فروزنده، ۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی ها را اصل و ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی را فرع عنوان کرد و گفت: رویکرد شورا بر این است که باید از این ظرفیت استفاده کرده و بهره وری شرکت ها را افزایش دهیم و بدهی ها را تسویه کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از بحث های جدی ما این است که بخشی از سهام نمایشگاه شهر آفتاب را به شرکت نمایشگاه ها واگذار کنیم، گفت: اگر وزارت صنعت معدن و تجارت، را در این موضوع وارد کنیم، می توانیم نمایشگاه ها را به شهر آفتاب منتقل کنیم.

به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز طرح خود را در این خصوص اعلام کردند و مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با واگذاری سهام شرکت رفاه موافق نیستم و در خصوص سهام شرکت همشهری نیز باید تنها ۵۰ درصد سهام واگذار شود.

وی از درآمد شرکتهای وابسته به شهرداری با اصطلاح «آب باریکه» یاد کرد و گفت: درآمد این شرکتها می‌تواند بخشی از مشکلات را رفع کند.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۹ رای لایحه یادشده را تصویب کردند.




ارسال نظرات
موضوعات روز