يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
رپرتاژ آگهی
آزمون پرومتریک عمان مخصوص پزشکان و فعالان حوزه بهداشت و درمان است. این دسته از افراد درصورتی‌که قصد مهاجرت به کشور عمان و ادامه زندگی در آنجا را دارند؛ با شرکت در این آزمون و گرفتن نمره قبولی، می‌توانند به‌راحتی مهاجرت خود را آغاز کنند.
کد خبر: ۵۹۱۱۳

تیتر۲۰- آزمون پرومتریک برای رشته‌های مختلفی به‌صورت جداگانه برگزار می‌شود. متقاضیان باید در رشته موردنظر خود ثبت‌نام کنند و در تاریخ اعلام شده جهت شرکت در آزمون به محل موردنظر مراجعه کنند. همچنین لازم است بدانید که قبولی در آزمون اولین و مهم‌ترین مرحله مهاجرت به کشور عمان است. بعد از اینکه این مرحله را گذراندید؛ باید مراحل بیشتری را برای دریافت مجوز کار در عمان طی کنید.

در این مطلب به طور کامل شما را با آزمون پرومتریک عمان آشنا خواهیم کرد. همچنین تمام اطلاعات موردنیاز، جهت شرکت در این آزمون و اخذ اقامت عمان لازم داشته باشید را بیان خواهیم کرد.

آزمون پرومتریک عمان چیست؟

آزمون پرومتریک عمان یا OMSB، یک آزمون بین‌المللی و معتبر است که دولت عمان برای متخصصان و فعالان حوزه بهداشت و درمان در نظر گرفته است.

کاربرد آزمون OMSB عمان، صدور مجوز لازم برای مهاجرت و کار به‌عنوان تکنسین پزشکی در کشور عمان است. یعنی تمام افراد متخصص در زمینه‌های پزشکی، پرستاری، ماما، دندان‌پزشکی و سایر حوزه‌های مراقبت‌های بهداشتی که قصد مهاجرت به عمان و کارکردن را دارند، باید نمره قبولی در این آزمون را به دست بیاورند.

چه رشته‌هایی مشمول آزمون پرومتریک عمان می‌شوند؟

همان‌طور که گفتیم؛ کشور عمان آزمون پرومتریک را برای متخصصان و فعالان حوزه بهداشت و درمان در نظر گرفته است؛ اما این رشته‌ها کدام‌ها هستند؟ کسانی که می‌خواهند با استفاده از آزمون پرومتریک به عمان مهاجرت کنند؛ باید تمام رشته‌های مشمول این آزمون را بشناسند. این رشته‌ها شامل موارد زیر است.

·        پزشکی

·        پرستاری

·        روان‌شناسی

·        فیزیوتراپیست

·        تکنسین دیالیز کلیه

·        داروسازی

·        میکروبیولوژیست

·        تکنسین آزمایشگاهی

·        پزشک اطفال

·        رادیولوژیست

شرایط لازم برای شرکت در آزمون پرومتریک عمان

شرکت در آزمون پرومتریک شرایط خاص خود را دارد. افراد باید از این شرایط آگاه باشند و سپس برای ثبت‌نام اقدام کنند. به‌طورکلی شرایط لازم برای شرکت در آزمون OMSB باتوجه‌به رشته شما فرق می‌کند. اما تمامی شرکت‌کننده‌ها باید شرایط تحصیلی لازم و حداقل 2 سال سابقه کار داشته باشند تا بتوانند در آزمون OMSB شرکت کنند.

به‌غیراز شرایطی که ذکر کردیم؛ رعایت یک سری نکات بسیار ضروری و لازم است. این نکات عبارت‌اند از:

·        از ریز نمرات تحصیلی، پشت و روی پاسپورت خود کپی بگیرید.

·        داشتن گواهی سلامت جسمانی که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد؛ لازم و ضروری است.

·        گواهی دور، گواهی سابقه کار و گواهی حرفه‌ای از یک مؤسسه معتبر ارائه دهید.

·        عکس پاسپورت با زمینه سفید تهیه کنید.

·        حتماً یک ساعت قبل از آغاز آزمون در محل موردنظر حضور داشته باشید.

·        از بردن وسایل شخصی به داخل جلسه خودداری کنید.

·        قبل از آزمون، متقاضیان اسکن خواهند شد. پس هیچ‌گونه وسایل ممنوعه‌ای با خود نبرید.

آزمون پرومتریک عمان در کجا برگزار می‌شود؟

کسانی که در آزمون OMSB شرکت می‌کنند؛ باید در تاریخ مشخص شده به محل موردنظر رفته و در جلسه برگزاری آزمون شرکت کنند.

آزمون پرومتریک عمان در 160 کشور مختلف از جمله ترکیه، چین، فیلیپین، مالزی، نپال، قطر، عمان و سنگاپور برگزار می‌شود؛ اما این آزمون هنوز در کشور ایران امکان برگزاری را ندارد. به همین دلیل متقاضیان ایرانی، باید نزدیک‌ترین کشور را انتخاب کرده و قبل از برگزاری آزمون در محل موردنظر حضور پیدا کنند.

هزینه شرکت در آزمون

آزمون پرومتریک عمان هم مانند تمام آزمون‌های بین‌المللی دیگر هزینه‌هایی را برای شرکت‌کننده‌ها در پی خواهد داشت. این افراد برای آزمون پرومتریک عمان باید 90 دلار آمریکا هزینه کنند. البته به‌غیراز هزینه آزمون، باید برای موارد دیگری هم پول پرداخت کنند. این موارد عبارت‌اند از:

·        268 دلار آمریکا برای بررسی داده‌های اولیه موردنیاز آزمون OMSB

·        75 دلار برای هزینه ارزیابی

لازم به ذکر است که افراد در صورت عدم قبولی، می‌توانند دوباره در آزمون ثبت‌نام کرده و برای چندین مرتبه امتحان دهند.

برای قبولی در آزمون پرومتریک باید چه نمره‌ای کسب کرد؟

تعداد شرکت‌کننده‌های آزمون OMSB بسیار زیاد هستند؛ اما فقط کسانی در این آزمون قبول می‌شوند که نمره قبولی بگیرند. طبق آخرین گزارش‌های اعلام شده، کسانی که بتوانند حداقل 50 درصد از سؤالات را با موفقیت جواب دهند؛ نمره قبولی را کسب خواهند کرد.

 این آزمون آنلاین بوده و تمامی سؤالات تستی هستند؛ پس رسیدن به چنین نمره‌ای نباید برای افراد متخصص در حوزه فعالیت خود سخت باشد. لازم به ذکر است که رشته تکنسین پرستاری با 45 درصد هم نمره قبولی در آزمون را کسب خواهند کرد.

نحوه ثبت‌نام در آزمون پرومتریک عمان

ثبت‌نام در آزمون پرومتریک مراحل خاص خود را دارد. افراد شرکت‌کننده در این آزمون، باید مراحل ثبت‌نام و حضور در آن را به‌خوبی بدانند. در ادامه تمامی مراحل را ذکر خواهیم کرد تا به‌راحتی بتوانید عملیات ثبت‌نام را انجام دهید.

·        در مرحله اول باید به سایت پرومتریک مراجعه کنید و تمامی مشخصات موردنیاز را برای شرکت در آزمون وارد کنید.

·        در مرحله دوم باید هزینه آزمون را پرداخت کنید. بعد از پرداخت هزینه، شناسه واجد شرایط در آزمون را دریافت خواهید کرد.

·        در مرحله سوم باید برنامه‌ریزی لازم برای شرکت در امتحان را انجام دهید.

·        در مرحله چهارم باید گواهی صلاحیت شرکت در آزمون را دریافت کنید.

·        در نهایت باید در آزمون شرکت کرده و منتظر اعلام نتایج باشید تا در صورت قبولی در آزمون، کارهای مهاجرت به عمان را شروع کنید.

انجام مراحل ثبت‌نام و کارهای مهاجرت به عمان سخت و زمان‌بر است. شما می‌توانید برای راحتی در انجام کار، صفر تا صد ثبت‌نام در آزمون و انجام کارهای مهاجرت به عمان را به دست افراد متخصص بسپارید. مؤسسه پارسی کانادا یکی از بهترین و معتبرترین مؤسسه‌های مهاجرتی است که در این زمینه افراد را به بهترین شکل ممکن همراهی می‌کند. پس برای مهاجرتی بی‌دردسر، همین‌الان با مشاوران پارسی کانادا تماس بگیرید.

سخن نهایی

آزمون پرومتریک عمان بهترین راه برای مهاجرت متخصصان و فعالان حوزه بهداشت و درمان است. این افراد با قبولی در آزمون می‌توانند مجوز کار در عمان را بگیرند. در این مطلب هرآنچه که باید درباره آزمون OMSB بدانید را بیان کردیم.   

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و پایگاه خبری تیتر20 در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

ارسال نظرات
موضوعات روز