جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
تیتر20 بررسی کرد؛
"توبانک" که به‌نوعی بازوی خدمات دیجیتالی بانک گردشگری به حساب می‌آید در واقع برآیند تفکری است که شتاب گیری به سمت بانکداری دیجیتال را در این بانک نوید می دهد.
کد خبر: ۵۹۳۰۴
شتاب گیری بانک گردشگری به سمت بانکداری دیجیتال و بانکداری شرکتی
تیتر20 - موضوع اهمیت و ضرورت بانکداری دیجیتال مدتهاست که در حوزه اقتصاد و بانکداری مطرح بوده و هست اما تحولات اخیر از جمله فراگیری بیماری کرونا ، ظهور و فراگیری رمزارزهای جهانی و به میدان آمدن رقبای جدید برای بانک ها در دوسال اخیر زمینه سازی جدی تری برای اقدامات عملی در این زمینه فراهم کرده و اهمیت آن را دوچندان بیشتر ساخته است.

حالا بانکها دیگر روی آوردن به مدل تحول دیجیتال را نه صرفا یک پرستیژ جذاب یا یک امکان بلکه یک ضرورت برای بقا میدانند.  عرصه های تازه در صنعت بانکداری از جمله بانکداری دیجیتال، بانکداری باز و بانکداری شرکتی زمین رقابت جدید برای بانکها به شمار می رود و بانکهای کوچک و بزرگ برای ماندن در این زمین رقابت باید که گسترش این نوع از بانکداری را جدی انگارند.

بانک گردشگری یکی از بانکهایی است که از حدود 2 سال پیش در زمینه استفاده از فناوری های نوین گام‌های بلندی برداشته و با هدف‌گذاری جدید در شیوه ارائه خدمات به مشتریان، پروژه بانکداری دیجیتال را آغاز کرده و امروز گام‌های مهمی در مسیر تبدیل‌شدن به یک بانک دیجیتالی برداشته است.

توسعه اپلیکیشن گردش پی و البته راه اندازی شعبه مجازی بانک (to bank) که برای ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان در حال فعالیت است و بر اساس گفته های مسئولان بانک گردشگری به زودی سرویس ها و خدمات جدیدی نیز به آنها افزوده خواهد شد، از خدماتی است که بانک گردشگری را بیشتر وارد فضای بانکداری نوین کرده است.

توبانک که بانک گردشگری آن را شعبه مجازی می نامد در واقع از دسته نئوبانک هایی است که این روزها جذابیت ویژه ای برای مشتریان بانکی دارد.

اپلیکیشن توبانک که در واقع همان شعبه الکترونیکی بانک گردشگری است، برخی خدمات بانکی و مالی پرکاربرد را به‌ صورت آنلاین در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این اپ که به‌عنوان شعبه مجازی بانک گردشگری، توسط شرکت ایپام طراحی و پس از کسب مجوز پرداخت‌یاری از بانک مرکزی و شاپرک فعالیت خود را آغاز کرده است جایگاه مشخصی برای بانک گردشگری در فضای بانکداری نوین در کشور گشوده است.

کارت به‌کارت به کارت‌های عضو شتاب، پرداخت قبوض خدماتی، خرید شارژ و بسته اینترنت، استعلام و پرداخت خلافی خودرو، شرکت در طرح‌های نیکوکاری و خرید بیمه‌نامه مسافرتی از جمله خدمات این اپلیکیشن محسوب می‌شوند.

توبانک که به‌نوعی بازوی خدمات دیجیتالی بانک گردشگری به حساب می‌آید در واقع برآیند تفکری است که شتاب گیری به سمت بانکداری دیجیتال را در این بانک نوید می دهد.

ارائه امکان احراز هویت غیر حضوری، افتتاح حساب و انجام خدمات بانکی بدون مراجعه به شعب فیزیکی بانک، دستاورد مهمی است که از طریق فناوری اطلاعات بانک گردشگری رقم خورده و سرویس های قابل قبولی را برای ارائه به مشتریان این بانک فراهم ساخته است. 

علاوه بر این ها تحولات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک گردشگری نیز نشان از عزم جدی این بانک در ورود به عرصه های جدید بانکداری است. از سال گذشته که سکان معاونت فناوری اطلاعات بانک گردشگری به سانیانی واگذار شد تحولات قابل توجهی نیز در این بخش نمایان شده است، توسعه سرویس های غیرحضوری و ورود بانک گردشگری به بازار بانکداری باز نشان از ذهن تحول خواه فناوری این بانک دارد.

فراموش نکنیم یکی از ویژگی ها و قابلیت هایی که بانک گردشگری می تواند در حوزه فناوری اطلاعات داشته باشد، چابکی آن است و بانک گردشگری می تواند با اتکا به همین ویژگی هدف گذاری موثرتری در بخش فعالیت های بانکداری نوین را پیگیری کند. 



ارسال نظرات
موضوعات روز