چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
تیتر20 بررسی کرد
طی سال های اخیر دلایل مختلفی باعث افزایش قیمت خودرو و در نتیجه کاهش قدرت خرید بسیاری از خریداران شده است.اما به نظر می رسد کوییک اقتصادی ترین خودروی بازار با قابلیت های صادراتی است که همچنان می تواند سهم بالایی در پوشش تقاضای بازار داشته باشد.
کد خبر: ۵۹۳۶۵
کوییک، اقتصادی ترین خودروی بازار با قابلیت های صادراتی
تیتر20 - کوییک از جمله خودروهایی است که پس از عرضه توانسته است جایگاه خوبی در کلاس قیمت اقتصادی بازار برای خود دست وپا کند. البته قیمت تنها مزیت این خودرو نیست بلکه کیفیت فنی و همچنین خدمات و نگهداری کوییک در کنار ارائه تیپ های مختلف بر جذابیت های این خودرو افزوده است.ضمن اینکه باید در نظر داشت با پاس کردن استانداردهای 85 گانه بر قابلیت های صادراتی آن افزوده است.در همین حال مصرف کم این خودرو، حدود ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر از دیگر مزیت های این خودرو به شمار می رود.

تیپ های کوییک
 استقبال از این محصول باعث که سایپا آن را در تیپ های مختلف ارائه کند.این تیپ بندی قدرت انتخاب مشتریان را افزایش داده و می تواند بخش بیشتری از سلیقه ها و تقاضاها را پوشش بدهد.به این ترتیب در بخش اقتصادی بازار،خریداران تنها با یک مدل و اجبار به انتخاب آن مواجه نیستند.بلکه می توانند با توجه به سلیقه و توان هزینه،آنچه که در این رنج قیمتی می خواهند را به دست بیاورند.در حال حاضر غیر از تیپ اتوماتیک،کوییک در سه تیپ دیگر نیز عرضه می شود.

کوییک دنده‌ای معمولی
کوییک معمولی از  موتوری ۴ سیلندر ۱۵۰۰ سی‌سی بهره می‌برد. ترمز دیسکی در جلو و عقب کاسه‌ای، سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و پیچشی در عقب، همچنین شتاب اولیه ۱۳ ثانیه و سقف سرعت ۱۶۰ کیلومتر از مهمترین ویژگی‌های کوییک دنده‌ای معمولی است.

کوییک R
کوییک R از مشخصات تیپ معمولی بهره می برد و تنها در تغییر رنگ برخی از قسمت‌های بدنه و اتاق مانند سقف، قاب آینه‌ها، قسمت داخلی مه شکن‌های جلو، بخش زیرین سپرها، قسمت‌‌هایی از کنسول وسط و قسمت‌هایی از رودری‌ها تفاوت دارد.

کوییک S
این تیپ نیز نسخه فیس لیفت شده کوییک است که از سال 99 عرضه آن آغاز شد و شاهد تغییراتی در طراحی ظاهری از جمله سپر جلو ،جلو پنجره همراه با اضافه شدن نوارهای مشکی در اطراف چراغ ها شده است.اما از نظر فنی تغییر با نسخه معمولی تفاوتی ندارد.

کوییک G
کوییک G  یکی دیگر از تیپ های کوییک است که به نسخه فول آپشن این محصول به شمار می آید.مدل فول آپشن کوییک G علاوه بر برخورداری از تجهیزات در اندازه های کوییک اتوماتیک، امکانات رفاهی نسبت به دیگر تیپ های کوییک دارد که از میان آنان می توان  استفاده از سیستم مالتی مدیا 7 اینچی، دوربین دنده عقب، حشگر پارک عقب، تهویه نیمه اتوماتیک، سنسور فشار باد لاستیک، دیلایت، اتولایت، جی پی اس، آینه‌های برقی، دو عدد ایربگ، پورت USB برای شارژ موبایل اشاره کرد.

سادگی و راحتی در تعمیرات
یکی دیگر از مزیت های کوییک سایپا را می توان سادگی آن در ساخت دانست.به نحوی که این خودرو از کیفیت مناسب ساخت در رده قیمتی خود برخوردار است.اما نسبت به آنان چندان پیچیده نیست.این مساله باعث می شود که هزینه تعمیرات و نگهداری آن راحت و کم هزینه تر باشد.مساله ای که می تواند در این شرایط اقتصادی بر جذابیت های بازار آن اضافه کند.

گیربکس قابل رقابت با رنو
به رغم اینکه این خودرو در کلاس B  و رده خودروهای اقتصادی قرار می گیرد اما باید در نظر داشت که گیربکس اتوماتیک این خودرو توسط  پانچ بلژیک ساخته شده و به همین دلیل از نظر کیفیت بسیار بالا و قابل رقابت با گیربکس های محصولات رنو است.از سوی دیگر کوییک در بخش ایمنی سیستم ترمز ABS و EBD را دارد که از این نظر کیفیت بالایی را در ترمزگیری به خصوص در مسیرهای لغزنده بارانی ارائه می کند.

کم حجم و جمع و جور
از دیگر مزیت های کوییک در این کلاس می توان با حجم و اندازه آن اشاره کرد.در واقع این خودرو با توجه به مشکل پارکینگ،استهلاک و مصرف سوخت گزینه بسیار مناسبی برای تردد در شهرهای پر ترافیک به شمار می آید.

پرآپشن ترین خودروی اقتصادی؟
به باور بسیاری از کارشناسان این خودرو پرآپشن ترین خودروی اقتصادی بازار به شمار می آید که می تواند امکانات مناسبی را در اختیار راننده قرار بدهد. سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، برف پاک کن و شیشه گرمکن عقب، در صندوق باز شو با ریموت، باز شدن خودکار قفل در هنگام تصادف، تریمدو رنگ بدنه، تنظیم کننده نور چراغ های جلو، آینه های برقی، شیشه بالا برهای برقی جلو و عقب، صندلی های تا شونده عقب، قابلیت نصب ایزوفیکس صندلی عقب، سنسور دنده عقب، از جمله آپشن های کوییک به شمار می آیند.

بازارهای صادراتی
کوییک علاوه بر جذابیت های قیمتی و کم استهلاک بودن توانسته است بدون تغییر در موتور کاسته شدن از قدرت آن توان پاس کردن استانداردهای آلایندگی یورو 5 را نیز کسب کند.

این مزیت ها باعث شده است که این خودرو بتوانند راه نفوذ به بازارهای صادراتی را پیدا کند. به نحوی که به تازگی اولین محموله از این خودرو به ونزوئلا با حضور وزیر حمل و نقل این کشور ارسال شد.در واقع قابلیت های این خودرو به نحوی است که علاوه بر ارزآوری برای کشور،درصورت استمرار و ارائه خدمات پس از فروش قابل رقابت با سایر حاضرین بازار خودروی ونزوئلا ،می تواند مسیر ورود به سایر کشورها را نیز باز کند.

 به بیان ساده کوییک از تمام المان ها و مزیت های یک خودروی اقتصادی برخوردار است.یعنی از نظر قیمت،کیفیت،طراحی و آپشن و امنیت می تواند تمام نیازهای علاقمندان به این کلاس را فراهم کند.بنابراین می توان انتظار داشت که کوییک بتواند به سرعت به سایر کشورها نیز نفوذ کند.البته با توجه به مسائل تحریمی و رقابت شاید در نگاه اول این مساله کمی دور از ذهن به نظر برسد.اما انتخاب نام این محصول نشان می دهد که از همان زمان طراحی،اهداف صادراتی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات
موضوعات روز